Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-23, 23:38
  #13
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jag är inte säker på att jag förstår frågan men det du ger är ju värdet av det du säljer som du ger företagen????
Har du inget värde att ge har du ju inget att sälja och då skall du inte bygga upp ett register.


Register på vad? Och vad säljer du som kan gå via e-post? Vet inte om jag kan formulera mig klarare. Men det kan du.

Du vill sälja e-post adresser? Spam med andra ord?
Citera
2018-04-23, 23:50
  #14
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Register på vad? Och vad säljer du som kan gå via e-post? Vet inte om jag kan formulera mig klarare. Men det kan du.

Du vill sälja e-post adresser? Spam med andra ord?
Haha. Får se om jag kan. Det är ganska enkelt tror du kanske? Vänta bara tills jag förklarat mig!
Jag menar
1. Bygg upp ett register med e-postadresser. I Outlook eller ett gratis CRM-system på nätet.
2. Denna kundbas använder du för att informera om lösningen på ett problem som alla företag har till jul; vad skall vi ge personalen i år så att inte jag som köper in julgåvan får så mycket skit som förra året
3. Informationen består av din produktpresentation
4. Ja nästa steg kan diskuteras. Men min lösning vänder sig till en person som skall ha det som extraknäck och inte kan investera i en egen webshop. DVS
a. man svara på mailet och får ett samtal däer man ta ordern
b. man ringer upp på utskicket till små och medelstora företag i rätt segment fr sin produkt och säljer
5. Nästa år gör man samma sak och använder samma register men med nya produkte till de som redan köpt.
Basic
Citera
2018-04-24, 00:32
  #15
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Haha. Får se om jag kan. Det är ganska enkelt tror du kanske? Vänta bara tills jag förklarat mig!
Jag menar
1. Bygg upp ett register med e-postadresser. I Outlook eller ett gratis CRM-system på nätet.
2. Denna kundbas använder du för att informera om lösningen på ett problem som alla företag har till jul; vad skall vi ge personalen i år så att inte jag som köper in julgåvan får så mycket skit som förra året
3. Informationen består av din produktpresentation
4. Ja nästa steg kan diskuteras. Men min lösning vänder sig till en person som skall ha det som extraknäck och inte kan investera i en egen webshop. DVS
a. man svara på mailet och får ett samtal däer man ta ordern
b. man ringer upp på utskicket till små och medelstora företag i rätt segment fr sin produkt och säljer
5. Nästa år gör man samma sak och använder samma register men med nya produkte till de som redan köpt.
Basic

Tack för bra förklaring! Då förstår jag vad du menar. Jag trodde du sålde e-poster, men du säljer idéer till tex julklapp från företaget till de anställda? Det görs nog redan men kan vara bra inkomst om man lyckas kroka några företag.

Men då måste man ju kunna producera/få fram dessa varor med. Det tror jag inte vem som helst klarar av att göra med vinst.
Citera
2018-04-24, 01:08
  #16
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Tack för bra förklaring! Då förstår jag vad du menar. Jag trodde du sålde e-poster, men du säljer idéer till tex julklapp från företaget till de anställda? Det görs nog redan men kan vara bra inkomst om man lyckas kroka några företag.

Men då måste man ju kunna producera/få fram dessa varor med. Det tror jag inte vem som helst klarar av att göra med vinst.
Nej, det är inte lätt. Jag vet en som lyckats väl i alla fall. Hen extraknäcker genom att sälja små kakelugnar i lera som ljushållare på detta sätt samt på julmarknader. 250:- st.
100.00 extra per år. Hon har egen brännugn i garaget så marginalen är rätt stor.
Citera
2018-04-24, 21:31
  #17
Medlem
sinewaves avatar
Skriv algoritmer för cryptorobotar.
Kräver dock en del förkunskaper.

Just förkunskaper är annars något av en sprigande punkt; jobba helt enkelt mer med det du arbetar med eller har ett intresse av som på något vis går att omvandla till pengar. Om du inte har något intresse som på något vis kan omvandlas till arbete se till att skaffa dig det och sluta slösa tid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback