Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-04-20, 09:40
  #73
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Du verkar inte förstå. Det spelar ingen roll om man logiskt kan bevisa att XYZ är okej. För en majoritet av befolkningen kommer tycka att man är en knäppis om man är bästa kompis med ett barn.

TS talade väl om 17-åringar, vilket inte är riktigt samma sak som "barn".

Du verkar utgå från den svenska jante-kulturen, där det viktigaste anses vara att lyda jante-lagen och inte sticka ut. I västvärlden däremot anses det snarare vara ett plus att sticka ut. Varför nöja sig med en jämnårig om det finns fräscha 17-åringar?

Citat:
Och sen blir man behandlad som en knäppis.

Om det sen är värt att vara en knäppis i dina vänners och bekantas samt arbetskamraters ögon kan inte jag besvara. Det är ditt prerogativ.

Av kommunister och andra konformister är jag iallafall jag hellre hatad än älskad.
Citera
2018-04-20, 10:47
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Varför skulle "normalt liv" vara önskvärt då? Det sunda är väl att försöka överträffa vad som är normalt.

Och vad är det som säger att man måste visa öppet vad man gillar att göra i sängen?

Orkar inte riktigt sitta och diskutera livsfilosofi med dig tyvärr.
Citera
2018-04-20, 10:48
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
TS talade väl om 17-åringar, vilket inte är riktigt samma sak som "barn".

Du verkar utgå från den svenska jante-kulturen, där det viktigaste anses vara att lyda jante-lagen och inte sticka ut. I västvärlden däremot anses det snarare vara ett plus att sticka ut. Varför nöja sig med en jämnårig om det finns fräscha 17-åringar?



Av kommunister och andra konformister är jag iallafall jag hellre hatad än älskad.

Men testa det då så får du väl se hur bra det går jösses.
Citera
2018-04-20, 10:59
  #76
Medlem
Trådstartaren belyser vad som är fel med det svenska samhället och svenska kvinnor. Att det inte skulle vara något sexuellt inblandat i relationen tror jag inte ett dugg på. Och faktumet att hon har en äcklig afghan (hazar troligtvis) boende hos sig säger ju allt om hur jävla omdömeslös och puckad vederbörande är.

Skit ska skit ha, jag nickar medstämmande med alla som slänger skit din väg, trådstartaren.

Som svar på din fråga: I din ålder ska du inte hänga med 17-åringar. Du har ju för fan barn till och med, skärp dig. Efter att ha läst dina inlägg så inser jag att även du är ett förvuxet barn. Patetisk är du, klart som fan din familj har synpunkter på vad fan du håller med.

Lämna landet med din toyboy, och kom aldrig tillbaka! Vårdnaden om ditt barn kan pappan få.
Citera
2018-04-20, 11:01
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
TS talade väl om 17-åringar, vilket inte är riktigt samma sak som "barn".

Du verkar utgå från den svenska jante-kulturen, där det viktigaste anses vara att lyda jante-lagen och inte sticka ut. I västvärlden däremot anses det snarare vara ett plus att sticka ut. Varför nöja sig med en jämnårig om det finns fräscha 17-åringar?



Av kommunister och andra konformister är jag iallafall jag hellre hatad än älskad.

Problemet är att du verkar vara nån jävla vänsterlibertarian som egentligen trivs i ett degenererat samhälle, så länge allt är frivilligt. Jag skulle också kalla mig libertarian, men såna som du äcklar mig.
Citera
2018-04-20, 11:03
  #78
Medlem
Hupats avatar
När jag var runt 15 var min närmsta vän runt 26, inget sexuellt alls utan hon fungerade mest som en syrra till mig. Vi träffas fortfarande ibland och jag ser inget konstigt med det. Att ni däremot ska åka utomlands är lite skumt, hur länge har ni känt varandra? Vad planerar ni att göra?
Citera
2018-04-20, 20:10
  #79
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Problemet är att du verkar vara nån jävla vänsterlibertarian som egentligen trivs i ett degenererat samhälle, så länge allt är frivilligt. Jag skulle också kalla mig libertarian, men såna som du äcklar mig.

Vad är en "vänsterlibertarian"? Jag är libertarian, dvs högerprogressiv.

Vad är "degenererat" och vem bestämmer vad som är degenererat. Stofiler som du tror väl att det är hämningar som gjort västerlandet starkt, men så är det inte utan tvärtom. På grund av din dikotomiska verklighetsbild tror du väl att ett samhälle kan vara på två sätt, antingen som Sodom & Gomorra där folk röker opium och knullar barn ända tills de får AIDS och dör i rännstenen, eller som islam där en helig bok dikterar varje steg i livet, till och med hur man ska göra vid toalettbesök. Inget av dessa mentaliteter är vad som gjort västerlandet starkt. Vi har blivit framgångsrika för att vi är INTELLIGENTA och lyckas erhålla de njutningar som Sodom & Gomorra innehöll UTAN att kanalisera dem så oeftertänksamt att vi riskerar sjukdomar och andra problem. I västerlandet kan vi vara förnuftiga företagsledare eller professorer på dagen, och sedan gå på kinkyklubb och knulla loss med alla och envar (men använda kondom så man inte riskerar oönskade graviditeter eller könssjukdomar).

Släpp på dina hämningar och använd istället en intelligent konsekvensanalys för att inrätta ett bra liv. Knark är inte dåligt för att det är njutbart, utan för att det riskerar ge beroendeproblematik. Barnsex eller liksex är inte dåligt för att nån blir kåt på udda saker, utan ifall barnet blir traumatiserat eller de efterlevande blir upprörda över att nån grävt upp farfars grav. Etc.
Citera
2018-04-20, 22:02
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacao
Jag är 32 (kvinna) - han är 17 (fyller 18 om några dagar) och vi möttes nyligen genom ett gemensamt intresse och klickade och har sjukt kul ihop på ett vänskapligt plan. Nu bestämt att vi ska åka utomlands i höst, vilket hans mamma INTE gillar.
Jag har inte ens berättat för min familj pga pallar inte dömande åsikter.

Men kanske har kritikerna rätt? Kanske ÄR jag sjuk på nåt sätt?

Kanske relevant att jag även har vänner i min ålder + har varit gift med en äldre kille och har barn samt ”ordnat” liv med eget företag och bostad osv. Har en hel del yngre vänner.

Finns få undantag angående yngre individer där självinsikten kanske är lite högre än förväntat hos dessa.

Jag själv ser relativt ung ut men när man pratar med mig så märker man rätt så väl att jag använder min talförmåga lite bättre än den gemene man.
Men sedan är det något som jag prioriterar i mitt liv, alltså att kunna anpassa min sociala förmåga att smälta in.

Är de kritiker eller baktalare, du som har åldern på så sätt borde kunna genomskåda sådant om du varit medveten över "erfarenheter".
Du är inte sjuk.

Sedan att mamman inte gillar det är ju en självklarhet. Känslor kan skada enormt, och det har kanske mamman i åtanke när du har levt ett x antal år mer än hennes son och förmodligen upplevt hjärtekrossande situationer.
Citera
2018-04-21, 00:06
  #81
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Den här killen kan vinna på det ifall han får massa sexuella erfarenheter tidigt i livet och kan leva på en sugarmama. Det kommer säkert inge ett starkt självförtroende som kommer att göra honom mer attraktiv för andra kvinnor också och som han kan bära med sig genom hela livet.
Men det skulle ju verkligen rendera i en katastrof för honom ifall han råkade göra någon singelmorsa på smällen och ha en unge vars morsa hade barn med olika män. Tala om att fucka upp sin framtid då och sen kommer han ju förr eller senare inse att han har fler alternativ på dejtingmarknaden och kan göra betydligt bättre än någon 32-årig morsa, så jag ser aldrig hur det skulle kunna hålla på längre sikt.

Just därför borde du nog själv istället försöka sikta på att finna dig en singelfarsa istället som är på samma våglängd och kan tänka sig att ingå i ett förhållande med en singelmorsa. Då är det nog större chans att det håller på längre sikt också och det kommer vara det bästa för ditt barn.



Det där ser väl ut att vara 11 år sen?

TS lär via sin afgan ha ett gäng könssjukdomar man annars normalt bara finner bland getter. Varken en 17-åring eller någon singelpappa lär fiska upp någon lycka genom att doppa i den smittohärden.
Citera
2018-04-21, 09:36
  #82
Medlem
Majja81s avatar
Ovanligt ja. Fel nej. Klickar ni så kör. Bra vänner ska man ta hand om
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback