Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 11:37
  #1
Medlem
Skargardens avatar
Genom en bekant har jag en kontakt som kan hitta bland det lite mer udda sortimentet för min stad. Min bekanta vill inte ge ut nr gratis, blir husslad av honom, han vet jag är grön, men tänker tjänster och gentjänster.
Hur stor ersättning är rimlig?
Citera
2018-04-18, 11:43
  #2
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Haha, vilken snubbe!
Ge honom en liten slant, sedan berättar du för langaren att din polare säljer hans nummer.
Citera
2018-04-18, 12:31
  #3
Medlem
albinotomtens avatar
Riktigt pundigt
Citera
2018-04-18, 13:52
  #4
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
Riktigt pundigt
Sparka han i ansiktet! Jävla stil det där alltså, tror inte kranen gillar att han tar betalt för att ge nummer för den delen häller.
Citera
2018-04-18, 15:29
  #5
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Haha, vilken snubbe!
Ge honom en liten slant, sedan berättar du för langaren att din polare säljer hans nummer.

This

En luffare bör få vad en luffare förtjänar
Citera
2018-04-18, 15:50
  #6
Medlem
Lilabanans avatar
Vad fan är det för jävla sätt.

Vill man hänvisa någon till en kran så ska man inte ta betalt, kanske att man kan på sin höjd fråga om man kan få nån liten bit av knarket när affären väl är klar som tack för hjälpen.

Men att gå omkring och kränga nummer innebär ju att vem som helst kan få numret om de har lite pengar och då kan kranen råka illa ut.

Som ovanstående har skrivit, betala en slant och berätta för kranen. Han lär klippa med den andra snubben och byta nummer
Citera
2018-04-18, 16:24
  #7
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skargarden
Genom en bekant har jag en kontakt som kan hitta bland det lite mer udda sortimentet för min stad. Min bekanta vill inte ge ut nr gratis, blir husslad av honom, han vet jag är grön, men tänker tjänster och gentjänster.
Hur stor ersättning är rimlig?

Antar att du får beställa via mellanhand då och köpa till överpris lr att din "bekant" tar en bit av kakan?
Ett jävla sätt är det iaf, den bekante är ingen jag skulle vilja ha ngt att göra med öht, men tipset om att betala för numret (beroende på pris) för att sedan berätta för kranen vad den bekante sysslar med är en bra ide, förhoppningsvis blir kranen tacksam att få veta att hans nummer säljs och byter då till ett som du men inte din bekanta får ist.

Det är inte så att din bekanta själv är kranen och köper de exotiska sakerna på Flugsvamp för att sedan kränga till dig och därmed inte har något nummer att ge ut?
Citera
2018-04-18, 16:33
  #8
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Vad fan är det för jävla sätt.

Vill man hänvisa någon till en kran så ska man inte ta betalt, kanske att man kan på sin höjd fråga om man kan få nån liten bit av knarket när affären väl är klar som tack för hjälpen.

Men att gå omkring och kränga nummer innebär ju att vem som helst kan få numret om de har lite pengar och då kan kranen råka illa ut.

Som ovanstående har skrivit, betala en slant och berätta för kranen. Han lär klippa med den andra snubben och byta nummer

Exakt

Dessutom, en parasit som säljer den oventande kranens nummer för sin egen vinning kommer i en annan situation med god sannolikhet också sälja ytterligare information för egen vinning, och det behöver inte vara för pengar den gången utan kan lika gärna vara falska löften om lindrigare straff/frikännande av en läskig auktoritär person med uniform, vilket parasiten sväljer med hull och hår och börjar sjunga...


Tänk efter före. I det här fallet är det, som Lilabanan säger, kranen som främst utsätts för risk, men faller denne kan det i olyckliga situationer hända att andra även dras med i fallet, du inkluderat.
I vissa fall är det nolltolerans som gäller, utan undantag
Citera
2018-04-18, 19:22
  #9
Medlem
Olanzapines avatar
Din "kompis" verkar vara en riktig fitta. Vad är det för droger det gäller? Be din vän dra åt helvete och beställ på internet istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback