Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-03, 20:36
  #13
Medlem
Olanzapines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Nä, jag har inte sett något om vilka som gått vidare. Tror fortfarande att omröstningen pågår. Här är bidragen från några iaf:

Tekashi69
Lil skies
YBN Nahmir
Famous Dex

Är det bara jag eller är det inte bara så jävla töntigt att i princip alla tal låter exakt likadant? Ungefär som när någon i lågstadiet skulle motivera varför denne passade som elevrådsordförande, eller nåt.

Personligen så håller jag dock tummarna för Famous Dex. Gillar hans röst.
Citera
2018-05-04, 08:37
  #14
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Är det bara jag eller är det inte bara så jävla töntigt att i princip alla tal låter exakt likadant? Ungefär som när någon i lågstadiet skulle motivera varför denne passade som elevrådsordförande, eller nåt.

Personligen så håller jag dock tummarna för Famous Dex. Gillar hans röst.

Haha, det håller jag med om. Famous dex är riktigt najs, och även hans musik men är lite trött på hur lite det talas om att han är kvinnoboxare.

Här är länken till han & hans frus bråk
Citera
2018-05-04, 20:23
  #15
Medlem
Olanzapines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Haha, det håller jag med om. Famous dex är riktigt najs, och även hans musik men är lite trött på hur lite det talas om att han är kvinnoboxare.

Här är länken till han & hans frus bråk

Jävlar, det där visste jag inte ens om! Bra att du delger. Känns stelt att jag sitter och lyssnar på JAPAN för tillfället haha.

Har inte XXXTENTACION något liknande bakom sig? En kollega till mig som är ganska insatt i SC-rap berättade att han är ett riktigt psykfall.

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=ckZHa6S7g8U
__________________
Senast redigerad av Olanzapine 2018-05-04 kl. 20:26.
Citera
2018-05-07, 08:51
  #16
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Jävlar, det där visste jag inte ens om! Bra att du delger. Känns stelt att jag sitter och lyssnar på JAPAN för tillfället haha.

Har inte XXXTENTACION något liknande bakom sig? En kollega till mig som är ganska insatt i SC-rap berättade att han är ett riktigt psykfall.

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=ckZHa6S7g8U

Haha, Japan e för go dock.

X är ett riktigt psykfall men fortfarande en av de mest intressanta artisterna vi har i dagsläget. Hur killen talar är fan en jävla konst haha. Lyssna på intro till hans album så förstår du vad jag menar. Hans freestyle är nått av de sjukare jag har hört, så mycket mening men att han chokear händer.

https://www.youtube.com/watch?v=1y5ZJ2MQxfI

Jag vill inte "skryta" men jag har lyssnat på X sedan 2016 och har följt hans explosiva karriär. Killen var sinnessjuk i början och det var detta jag fastnade för. Nu kan han inte göra något mer eftersom att hela världen bevakar hans ageranden. Kommer tydligt ihåg när han precis släppts senast så skulle han hålla sin första konsert och sa då något i stil med "om ni inte vill slåss i moshpits, så är det ingen ide att ni dyker upp. Kommer jag hem utan en bruten käke eller näsben så är jag besviken på mina fans".
Citera
2018-05-11, 17:32
  #17
Medlem
Mintafs avatar
Listan är leaked:

Smokepurpp
Lil Pump
BlacBoy JB
J.I.D
YBN Nahmir
Trippie Redd
Stefflon Don


Yttrerligare 3 som inte har blivit leaked än.

Lil skies blev antagen men dök aldrig upp (de frågade rich the kid men han declinade)
Lil skies kom aldrig pga att han kom med innan omröstningen så han tyckte att hela skiten va riggad.
Citera
2018-05-12, 22:20
  #18
Medlem
Xxl är fan ett skämt numera blir bara sämre och sämre för varje år. Vet inte varför någon rappare skulle ens bry sig om att vara med på den listan längre...
Citera
2018-05-14, 15:44
  #19
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Xxl är fan ett skämt numera blir bara sämre och sämre för varje år. Vet inte varför någon rappare skulle ens bry sig om att vara med på den listan längre...

Håller med, tråkigt att vissa av de bättre rapparna ska tacka nej. Då tycker alla nya "mumble" rappers att det är coolt att tacka nej. Kvalitén på dagens rap har gått ner sig som fan. Kolla på 6ix9ine. Värsta jag hört, samtidigt är han en av de största.

Jag pratade med min lillasysters killkompisar (födda efter 00) Jag snackade lite hiphip/rap med en kille eftersom att jag hört att han lyssnar mycket på detta. Han kan allt om alla och lite mer där till. Men när jag frågar om NAS, biggie, 2pac, immortal technique, g-unit, NWA etc så har han nästan aldrig hört en låt... Fattar verkligen inte vad som hände med hiphopen. De enda som försöker hålla måttet idag är fan ASAP & logic som kommer på tanke nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback