Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 08:59
  #1
Medlem
DN:s artikel om "sexhandel och skattefusk" på thaisalonger är väl knappast ingen nyhet, men åtminstone jag visste inte att det lades så mycket resurser på att sätta dit dem.

Frågan är om detta är av moraliska eller av skatteskäl? Artikeln beskriver hur dålig fast lön de har, så att de måste runka av kunderna för att överleva, men sedan framkommer det att de får fram detta genom att kolla hur mycket de deklarerat för, dvs den vita lönen. DN vill förståss utmåla dem som traffickingoffer. Alla jag har pratat med har varit myndiga och kommit dit av egen fri vilja, åker och kommer som de vill, dvs inte värre än bärplockare som kommer och säsongar eller svenskar som rensar fisk i Norge.

Skattefusket kan man ju ha åsikter om. Jag kanske talar i eget intresse här men det är väl bättre att imvandrare försörjer sig självoch skattefuskar lite än att gå hemma och ta bidrag.

Moralisk tyckar jag nog som de flesta i denna del av forumet, hela lagen är idioti och skapad och försvarat av bittra feminizter

Vad anser du? Har du åkt fast eller sett massagesalonger stängas ned? Annan attityd från massörerna?
Citera
2018-04-18, 09:15
  #2
Medlem
Citat:
Skattefusket kan man ju ha åsikter om. Jag kanske talar i eget intresse här men det är väl bättre att imvandrare försörjer sig självoch skattefuskar lite än att gå hemma och ta bidrag.

Problemet är att dessa utlänningar stjäl både bidrag och svarta inkomster.

Du är naiv om du tror annat. Illegala människor i Sverige ges till och med socbidrag i sossekommuner, avslöjade judemedia nyligen.
Citera
2018-04-18, 09:17
  #3
Medlem
0gKolhydraters avatar
Det är den svenska avundsjukan från kvinnor, men att knulla "stackars" ensamkommande """"barn"""" går bra, det läser man inget om i media.
Citera
2018-04-18, 09:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pussy_tester
DN:s artikel om "sexhandel och skattefusk" på thaisalonger är väl knappast ingen nyhet, men åtminstone jag visste inte att det lades så mycket resurser på att sätta dit dem.

Frågan är om detta är av moraliska eller av skatteskäl? Artikeln beskriver hur dålig fast lön de har, så att de måste runka av kunderna för att överleva, men sedan framkommer det att de får fram detta genom att kolla hur mycket de deklarerat för, dvs den vita lönen. DN vill förståss utmåla dem som traffickingoffer. Alla jag har pratat med har varit myndiga och kommit dit av egen fri vilja, åker och kommer som de vill, dvs inte värre än bärplockare som kommer och säsongar eller svenskar som rensar fisk i Norge.

Skattefusket kan man ju ha åsikter om. Jag kanske talar i eget intresse här men det är väl bättre att imvandrare försörjer sig självoch skattefuskar lite än att gå hemma och ta bidrag.

Moralisk tyckar jag nog som de flesta i denna del av forumet, hela lagen är idioti och skapad och försvarat av bittra feminizter

Vad anser du? Har du åkt fast eller sett massagesalonger stängas ned? Annan attityd från massörerna?

Det är ju populärt i tidningar och av politiker spela på myten om trafficking – om man med trafficking menar att någon tvingats in sexhandel eller har lurats att de skulle få ett "vanligt" servicejobb eller liknande så är det ju till en mycket stor del en myt skapad av en ohelig allians bestående av främlingsfientliga grupper, kristen höger och radikalfeministiska prostitutionsmotståndare.

Studier genomförda i andra länder har misslyckats med att hitta traffickingoffer, utan det har istället visat sig att flickorna har varit prostituerade i sina hemländer och varit mycket väl medvetna om att de skulle arbeta inom "sexindustrin". Däremot så händer det att flickorna i det nya landet har blivit lurade eller har fått sämre villkor än utlovat – och där har kampen mot (påstådd) trafficking medfört att flickorna har blivit ännu mera utsatta och rättslösa.

Jag antar att även i Sverige så har flickorna varit medvetna om vad som förväntas.
Citera
2018-04-18, 11:47
  #5
Medlem
Kan väl inte bli tydligare att allt den svenske (arbetarklass) mannen ägnar sig åt ska intetgöras, förlöjligas eller straffas.

Svårt kanske att försvara prostitution men bland alla negrer ihop med vita kvinnor i reklamen undrar jag varför svensk man + thaikvinna lyser helt med sin frånvaro.

Sen som någon sa asylsex med minderårig i beroendeställning känns nästan mer angeläget att skriva om i fall det är dom utnyttjades parti man vill ta.
Citera
2018-04-18, 12:32
  #6
Medlem
Det är som vanligt i detta land.
Om nån fuskar med skatten ja då får man smäll på fingrarna och straff.

Men om man våldtar eller gör nåt annat otrevligt som att slå ner människor på gatan då får man inga riktiga straff.

Sen att skatteverket ofta får sympatier från svenskar som inte kan smita från skattebördan är ganska sjukt.

Jag kan inte smita från skatten tyvärr men inte fan är jag avundsjuk om min granne kan betala mindre skatt.

Det är ju skitbra.
Folk i gemen fattar inte att lite svarta stålar är bra för hela samhällsekonomin och i slutändan skapar mer jobb.

Det är ungefär som exemplet nedan.

Turisten kliver in på hotellet med en tusenlapp som han lämnar på disken.
hotelldirektören tar tusenlappen till lokala snickaren och köper en ny stol till hotellet.
Snickaren tar tusenlappen och tankar sin stora bil med soppa.
mackägaren går till byhoran och har lite kul.
Byhoran köper nya dyra solglasögon från optikern.

Optikern tar in på hotellet med frugan på fredan efter jobbet.

Istället för att pappa staten(i detta fall hotellet) tar in pengarna i skatt direkt och inte skapar jobb innan så har de pengarna nu gått från hand till hand och skapat jobb för 5 personer till innan den till slut landar på hotellet(staten) igen .

I tyskland har de också räknat ut att en del svarta pengar göder ekonomin och skapar jobb.
Tänk bara hästbranschen.Det skulle inte finnas nån eller så skulle det vara svindyrt att ta ungarna å rida om de skulle betala allt i skatter.

Och inte har jag sett nån thaimassör som har varit tvingad att jobba.De som håller på med såna saker från thailand vet från början vad de ger sig in på.
Artikeln blandar ihop tjejer från öst som ibland tvingas sälja sig själv.
__________________
Senast redigerad av Blatteman 2018-04-18 kl. 12:38.
Citera
2018-04-18, 13:21
  #7
Medlem
Thailändskorna (många gånger betydligt äldre än de ser ut) blir inte utnyttjade utan kör det här som business. Att runka av en gubbe eller sitta på honom med kondom några minuter är inte värre än att torska avföring från en pensionär. Dom ser det på samma sätt...
Citera
2018-04-18, 15:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Thailändskorna (många gånger betydligt äldre än de ser ut) blir inte utnyttjade utan kör det här som business. Att runka av en gubbe eller sitta på honom med kondom några minuter är inte värre än att torska avföring från en pensionär. Dom ser det på samma sätt...

Jag känner en före detta eskort som numera är sjuksköterska – enligt henne så är det "smutsigare" att arbeta som sjuksköterska än som eskort. Hon skulle gärna ha fortsatt inom branschen om det inte vore stigmatiserat och kunderna kriminaliserade.
Citera
2018-04-19, 00:13
  #9
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pussy_tester
åtminstone jag visste inte att det lades så mycket resurser på att sätta dit dem.

Vet inte heller men känslan är fortfarande att utanför Stockholm gör polisen inte många knop för att sätta p för thaimassagebordellerna. De måste ju veta som alla andra att sexköpslagen skapar en större svart marknad, och ser antagligen massagesalongerna som en ändå rätt stabil ventil för prostitution. De vill sannolikt inte stänga ner dem alla och brottas med alternativen istället.
Citera
2018-04-24, 23:07
  #10
Medlem
Oavsett om det är av skattemässiga skäl eller moraliska så borde det väl finnas betydligt bättre saker att lägga polis- och statliga resurser på, än thailändskor som kommer till Sverige och runkar lite kuk.

Tycker att man läser varje dag att vi har polisbrist, man struntar i mängdbrott helt, våldtäktsfall och misshandelsfall läggs ned ... och det är bara inom polisen. Måste ju kännas konstigt att ta aktivt ta beslut att ta resurser från sådant för att lösa dessa "brott".
Citera
2018-04-24, 23:08
  #11
Medlem
Oavsett om det är av skattemässiga skäl eller moraliska så borde det väl finnas betydligt bättre saker att lägga polis- och statliga resurser på, än thailändskor som kommer till Sverige och runkar lite kuk.

Tycker att man läser varje dag att vi har polisbrist, man struntar i mängdbrott helt, våldtäktsfall och misshandelsfall läggs ned ... och det är bara inom polisen. Måste ju kännas konstigt att ta aktivt ta beslut att ta resurser från sådant för att lösa dessa "brott", istället för att t ex ha ökad närvaro på gatorna och hindra t ex våldsbrott, där det finns riktiga offer och inte bara offer, som inte ens själva tycker att de är det
Citera
2019-02-22, 11:49
  #12
Medlem
redlightsveriges avatar
Det är som med fortkörningar.Bängen lägger resurser på det för att folk inte ska tro att det är helt riskfritt.Men totalt sett är det så många fall att bara en promille åker dit.Om de inte satte dit någon alls skulle det bli wild west.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback