Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 03:05
  #1
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Sonar platinum, en mycket bra DAW i klass med Cubase är släppt av dess nya ägare som fri nedladdning och gratis användning utan någon begränsning.
Den funkar endast på 64-bitars windows.
Du behöver skapa ett gratis konto hos Bandlabs.
Du behöver använda Bandlabs assistant för nedladdning och autentisering av Sonar.
Det är fulla programmet och senaste versionen av platinum som tidigare kunde kosta 4-5000 kronor.
Det enda som saknas är några av dess plugins som ägs av tredjepart och därför behöver förhandlas om licenser innan de kan ingå i en senare uppgradering.
Om byte av ägare: https://www.soundonsound.com/news/so...kewalk-bandlab
Om Bandlab: https://cakewalk.bandlab.com/
Hur man gör: https://blog.bandlab.com/cakewalk-announcement-faq/
Citera
2018-04-18, 03:14
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Det låter som att det ligger en hund begraven här någonstans?? Känns otryggt att man måste ladda ner någon slags assistent. Det har alltid inneburit förr att det är lite fishy stuff.

Så vad är nackdelen med detta?
Citera
2018-04-18, 03:45
  #3
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Det verkar vara ärligt spel.
Det finns en risk för irritation då ett antal inklusive mig har problem med att den inte autentiserar som den ska utan hamnar i demo mode. Min laptop som är quad core med 8 gb ville inte under några omständigheter autentisera sonar. Däremot min allinone med ynka dual core och 4 gb autentiserade sonar. Varför har jag ingen aning om och ingen annan heller verkar det som.
Bandlab är en online community för musiker. De har egenutvecklad online musikstudio. De har fått med sig några av Sonars utvecklare och tänker fortsätta utveckla programmet. Troligen kommer det i framtiden bli så att man skapar musik i sin lokala dator med Sonar och kan inifrån programmet koppla upp sig till Bandlabs community och dela med sig av det man skapat. Då kan kanske en loop man gjort plockas upp av andra och ingå i en superhit skapad av många.
Citera
2018-04-18, 15:02
  #4
Medlem
Det får man prova då.
Använde mig av garageband när jag hade MAC ...sedan skaffade jag mig en PC och använt Reaper men känn inte lika kreativt på något sätt. Får ge cakewalks en chans
Citera
2018-04-18, 16:05
  #5
Medlem
När jag ska installera det via bandlab så laddar den bara till 25% och återgår till installera. Jag gav upp där.
Citera
2018-04-19, 21:14
  #6
Medlem
Tusen tack för tipset!
Har laddat ner, installerat och det funkar hur bra som helst
Citera
2018-04-28, 14:43
  #7
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Nu har det kommit en uppgradering med buggfixar och några addons.
Citera
2018-04-29, 22:16
  #8
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Info om demo mode.
Enda sättet för mig att installera utan att hamna i demo mode visade sig vara att fabriksåterställa laptopen. Nu funkar det som det ska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback