Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 23:44
  #1
Medlem
Googlade fann inget svar. Inget särsskilt troende iaf. Sitter o filosoferar. Är väldigt intresserad om nån själ har lite input i ämnet. Tänker samtidigt på mycket annat i de stora hela, men det är ett annat ämne Tack på förhand.
Citera
2018-04-17, 23:49
  #2
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Googlade fann inget svar. Inget särsskilt troende iaf. Sitter o filosoferar. Är väldigt intresserad om nån själ har lite input i ämnet. Tänker samtidigt på mycket annat i de stora hela, men det är ett annat ämne Tack på förhand.

https://www.internetmuseum.se/beratt...nets-historia/
Citera
2018-04-17, 23:49
  #3
Medlem
Ichwills avatar
https://www.google.se/search?q=vem+skapade+internet&oq=vem+skapade+in&aq s=chrome.1.69i57j0l5.8724j0j8&sourceid=chrome&{goo gle:instantExtendedEnabledParameter}ie=UTF-8
Citera
2018-04-17, 23:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Googlade fann inget svar. Inget särsskilt troende iaf. Sitter o filosoferar. Är väldigt intresserad om nån själ har lite input i ämnet. Tänker samtidigt på mycket annat i de stora hela, men det är ett annat ämne Tack på förhand.

Utan att söka på nätet så fick jag lära mig long time ago att det kommer från en spin-off av nåt som blev ett "intranet" inom amerikanska försvaret med nåt av deras universitet medverkade i utvecklingsprojektet, slutet av 60-talet - snubben som fick äran att uppfunnit internet dog väl för nåt år sen....
Citera
2018-04-17, 23:54
  #5
Medlem
Jag är säker på att de som styr webben är elitens elit, secret society, globalisterna ni vet vilka jag menar. Det är den onda sidan av nätet. Sker ju även gott på nätet vet ju vi alla. Goda sidan Gud. Är säker på detta men dålig på formulering. återkommer o tackar för svaren Mvh
Citera
2018-04-18, 00:00
  #6
Medlem
Enligt vad jag lärt mig användes den första versionen av ett internnät mellan olika datorer av CERN i Schweiz varpå det Amerikanska försvaret något år senare vidareutvecklade tanken.
Citera
2018-04-18, 08:52
  #7
Medlem
Al Gore tog ju åt sig äran över att ha uppfunnit internet.
Han satt väl som ordförande i någon kommitté som godkände anslagen till att börja forska om internet. Eller ja, på den tiden så skulle det väl bli ARPANET.
Sedan växte skiten och själva internet kom väl till liv runt 1990 eller liknande, om jag inte minns fel?
Detta är saxat direkt från minnesbarken så felaktigheter kan finnas men troligen inte
Citera
2018-04-18, 12:04
  #8
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Al Gore tog ju åt sig äran över att ha uppfunnit internet.
Han satt väl som ordförande i någon kommitté som godkände anslagen till att börja forska om internet. Eller ja, på den tiden så skulle det väl bli ARPANET.
Sedan växte skiten och själva internet kom väl till liv runt 1990 eller liknande, om jag inte minns fel?
Detta är saxat direkt från minnesbarken så felaktigheter kan finnas men troligen inte
Internet kom till liv någon gång 1983 tror jag det var. Då surfade jag till USA via universitetets forskningsdator som hade en länk till en dator på ett kaliforniskt universitet som i sin tur hade kontakt med nätet till resten av universiteten där.

1985 började jag tjabba med folk på diskussionsforum på internet. News hette det på den tiden. Internet blev inte riktigt tillgängligt för privatppersioner i Sverige innan Algonet dök upp någon gång 1992 tror jag det var. Innan dess var det bara företag och universitet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback