Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 21:26
  #1
Medlem
Tjenare! Min laptop blev stulen igår, de krossade bilrutan och snodde den mitt på ljusa dagen utanför ett köpcenter när jag handlade. Jag har låst datorn genom microsoft från min dator hemma och ändrat lösenord samt loggat ut från alla sociala medier, gmail osv, men är det något mer man behöver tänka på? Jag bryr mig inte så mycket om datorns värde, är mer bekymrad över om GM kan göra något med mina uppgifter elr komma åt mitt bankkonto? Mvh,
Citera
2018-04-18, 08:12
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate
Tjenare! Min laptop blev stulen igår, de krossade bilrutan och snodde den mitt på ljusa dagen utanför ett köpcenter när jag handlade. Jag har låst datorn genom microsoft från min dator hemma och ändrat lösenord samt loggat ut från alla sociala medier, gmail osv, men är det något mer man behöver tänka på? Jag bryr mig inte så mycket om datorns värde, är mer bekymrad över om GM kan göra något med mina uppgifter elr komma åt mitt bankkonto? Mvh,
Det verkar som om du vidtagit de mått och steg som varje normalbegåvad person hade gjort, låter som om du är rätt safe.

Har du sparat något på datorn som knyter den till ditt bankkonto? Om svaret på den frågan är nej är även svaret på frågan om det går att göra nåt med ditt bankkonto nej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback