Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 20:27
  #1
Medlem
Jag förstår inte vad felet är på mitt tangentbord men har jag råkat trycka på någon knapp eller inställning?
Jag har Windows 10 och när jag skriver t.ex. Entr´´e så blir det två ´´ och inte bara en över e.

Det är likadant i alla program eller webbläsare och allt är inställt på svenska.

Någon som vet?
Citera
2018-04-17, 21:07
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2018-04-17, 21:25
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Oklart om detta hjälper. Men i Linux har jag sett en inställning avseende "dead keys" som just påverkar dessa specialtangenter.
Citera
2018-04-18, 07:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kioskvalt
Jag förstår inte vad felet är på mitt tangentbord men har jag råkat trycka på någon knapp eller inställning?
Jag har Windows 10 och när jag skriver t.ex. Entr´´e så blir det två ´´ och inte bara en över e.

Man ska trycka på ' en enda gång, innan man sen trycker en gång på tangenten för den bokstav man vill ha accenten över, då skrivs tecknet ut.

Får du dubbla kan det vara din ' tangent som kärvar, dvs låser sig lite ibland.
Prova med ett annat tangentbord.

ELLER så har du en inställning för det i Tangentbordstillverkarens inställningar, OM du har en sådan extra-inställning i Kontrollpanelen förutom Windows egen inställning för tangentbord i Kontrollpanelen.

ELLER kanske finns nån slags Handikappinställning ?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback