Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 20:13
  #1
Medlem
Hej!

Jag har tidigare i några år rökt e-cigarett och blev då mycket förtjust i alla goda smaker. Jag har sedan gått tillbaka till att snusa istället (mer praktiskt osv) men saknar alla goda smaker.

Har på sistone hittat en del goda snussmaker från Oden och Olde Ving framförallt. Bra vaniljsmaker och fudge. För e-cig har jag alltid föredragit smaker som custard, caramel, butterscotch, cheesecake osv. fylligare mer dessertsmaker snarare än enbär och bergamott.

Jag brukade också göra en del egen e-juice med smaker från TFA och sånt. Det slog mig då att man ju för all del antagligen borde kunna använda samma smakessenser för att smaksätta sitt snus. Men jag är också ganska lat, så jag har inget intresse av att göra någon egen snussats och jag snusar portion.

Så jag undrar mest om någon med framgång har lyckats smaksätta färdigköpt portionssnus med smakessenser?

Jag tänker mig att man köper så neutralt snus som möjligt och sedan får in själva smakessensen så att det blandas in väl, men det är just det där med tekniken som jag inte kan komma på något bra sätt.

Så, någon som har erfarenheter?
Citera
2018-04-17, 21:33
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Går ju att köpa snus i större mängd för att göra eget. Även portion har jag för mig att jag har sett. Har smakat sådant snus och jag tycker inte att smaken är lika bra som i en vanlig snus. Provade inga exotiska smaker eller så men kan tänka mig att dem bara kan vara värre.
Citera
2018-04-18, 08:43
  #3
Medlem
Det du är ute efter kallas godis och bakelser.
Stoppa in en general i flabben och sluta tramsa...
Citera
2018-04-18, 10:55
  #4
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlintSkitWood
Det du är ute efter kallas godis och bakelser.
Stoppa in en general i flabben och sluta tramsa...
Vad cool du är...

Till TS: finns snussatser att köpa med ca 500 torra prillor där du tillsätter vatten och smak efter behag. Sen får de ligga i kyl i två dagar
Citera
2018-04-18, 13:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Vad cool du är...

Till TS: finns snussatser att köpa med ca 500 torra prillor där du tillsätter vatten och smak efter behag. Sen får de ligga i kyl i två dagar

Aha, det var nog en bra idé. Det kanske inte är svårare än så. Har du någon erfarenhet själv av dessa? Är det bra snus liksom?

Jag tror det blir vägen att testa i alla fall. Kan man dela upp i mindre satser och prova lite olika smaker.
Citera
2018-04-18, 13:25
  #6
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Aha, det var nog en bra idé. Det kanske inte är svårare än så. Har du någon erfarenhet själv av dessa? Är det bra snus liksom?

Jag tror det blir vägen att testa i alla fall. Kan man dela upp i mindre satser och prova lite olika smaker.
Har inte testat själv, men känner folk som gjort. Det blir bra, och finns i vit portion, vanlig portion och lös. Kolla på snusbolaget.se
Citera
2018-04-18, 15:10
  #7
Moderator
bernad_laws avatar
Lägg ner tramset. /mod
Citera
2018-04-30, 07:21
  #8
Medlem
Jag har testat det blir bra. Smaksatserna iaf enbär är dock grymt svaga. Även om man använder hela flaskan smakar det ibland knappt nåt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback