Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-17, 20:02
  #1
Medlem
Under många år har jag haft ångestbesvär. Det har tilltagit de senaste åren. Totalt har jag varit ganska nere i närmare sju år nu. Har passerat 30 idag. Jag har inte haft det inom mig att ta tag i allt och reda ut mina besvär förut. Men vill gärna ge det en chans nu.

Jag har två besvär som jag alltid utgått från att ha varit fysiska besvär, men undrar om det egentligen är mitt psykiska tillstånd som är underliggande.

1) Jag har en sexuellt dysfunktion. Jag kommer alldeles för lätt. Inga övningar, vare sig mentala eller fysiska, har hjälpt. Det finns inte en möjlighet att ha en givande sexuell relation med någon tjej. Allt är bara över innan det börjat.

2) Mitt andra problem är min tinnitus som börjar bli outhärdlig. Det ringer otroligt i öronen hela tiden. Det måste vara ganska mycket ljud omkring mig för att jag inte ska tänka på det.

Det jag gärna vill veta är om det är troligt att mina fysiska besvär kan förminskas om jag får bukt med min ångest?
Citera
2018-04-17, 20:07
  #2
Medlem
Här kommer du inte kunnat få något annat svar än rena spekulationer. Om du verkligen vill veta får du besöka en läkare.
Citera
2018-04-17, 20:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Här kommer du inte kunnat få något annat svar än rena spekulationer. Om du verkligen vill veta får du besöka en läkare.

Jag sökte vård för min ångest för tre veckor sedan hos vårdcentralen där jag är listad. Hon sa att det var långa väntetider och att de ska ringa mig. Väntan gör mig stressad. Vet inte om det är en dag eller sex månader innan jag får prata med någon. Så jag försöker bara hitta ett ljus i tunneln och kanske få ork att hålla mig lugn när ångesten är som värst.
Citera
2018-04-17, 20:18
  #4
Medlem
Har du varit i kontakt med psykiatrin?
Citera
2018-04-17, 20:23
  #5
Medlem
Nej, dina besvär är troligtvis inte psykiska.
Citera
2018-04-17, 20:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Har du varit i kontakt med psykiatrin?

Nej. Jag trodde vägen att gå var genom vårdcentral som eventuellt skickar remiss till lämplig enhet. Sitter bara och väntar på att bli kontaktad av vårdcentralen just nu.
Citera
2018-04-17, 20:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helbilly
Nej. Jag trodde vägen att gå var genom vårdcentral som eventuellt skickar remiss till lämplig enhet. Sitter bara och väntar på att bli kontaktad av vårdcentralen just nu.

Ja, det är väl helt olika beroende på vilka besvär man har. Det låter ju trist att du bara ska vänta på att vårdcentralen ska höra av sig. Som någon nämnde tidigare så kan ingen här ge några exakta svar, det blir mer spekulationer om vad man tror att det kan röra sig om.
Citera
2018-04-17, 20:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helbilly
Nej. Jag trodde vägen att gå var genom vårdcentral som eventuellt skickar remiss till lämplig enhet. Sitter bara och väntar på att bli kontaktad av vårdcentralen just nu.

Du kan ringa din VC på morgonen när dom öppnar. Det finns ett antal akuttider varje dag.
Citera
2018-04-17, 20:54
  #9
Medlem
maxatdunders avatar
seriös fråga, kollar du porr och onnanerar mycket?
Citera
2018-04-17, 20:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kan ringa din VC på morgonen när dom öppnar. Det finns ett antal akuttider varje dag.

Det visste jag inte. Tack för upplysningen.
Citera
2018-04-17, 20:56
  #11
Medlem
Den FÖRBANNADE tinnitusen blir du aldrig av med..
Har haft den sen 13 år tebaks och har provat allt utom kirurgiskt ingrepp i skallen..
Sen tror jag att det fysiska och psykiska hör ihop..
Och slutligen.. när du närmar dig 60 så blir fruntimmer inte så märkvärdiga längre..då vill du helst slippa..
Inte uppmuntrande för stunden kanske, men sex är inte allt..
Citera
2018-04-17, 20:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
seriös fråga, kollar du porr och onnanerar mycket?

Jag slutade kolla porr för ca två år sedan. Slutade även onanera. Har haft några tillfällen så klart där det inte gått att hålla. Men i ett seriöst försök att råda bot på mitt sexbesvär slutade jag kolla porr, hade inga sexuella kontakter, och onanerade aldrig. Jag körde hela den där NoFap-grejen. Klarade över 90 dagar. Gör det än idag även fast jag har ett och annat återfall.

Jag har jobbat hårt med att hjälpa mig själv på olika sätt. Men det fixar sig inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback