Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-17, 17:56
  #25
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Varför gjorde du då denna tråd? skriva av dig? jag har aldrig fattat varför folk gör dessa trådar och vägrar ta imot tips, alltid har personen gjort allt den kunnat vilket jag tror är skitsnack. Du är inte direkt unik med dittt mående eller levnadssätt
Sympatitråd. Vilket gör det rätt tydligt att ts inte kommer ta sitt liv, för om man verkligen har bestämt sig så söker man inte sympati på flashback. Ts, antingen tar du till dig av råden och gör ditt bästa för att reda ut ditt liv eller så får du väl skylla dig själv. Du är inte mindre kapabel att få ett bra liv än någon annan, så ta och skaffa ett istället för att sitta här och uggla.
Citera
2018-04-17, 17:56
  #26
Medlem
Overklighetss avatar
Jag är rädd att jag kommer sitta i samma sits om 10 år. Mycket pekar på det.

Enda tipset jag har är att du börjar på nån slags daglig verksamhet för att åtminstone träffa lite folk och kanske komma in i en gemenskap. Det kan hjälpa en hel del. Men är man som jag så kan det lika gärna sänka en att hela tiden gå runt och känna sig värdelös då man inte fixar ett vanligt jobb, vilket jag egentligen skulle göra om jag fick rätt slags hjälp. Något som tyvärr inte verkar finnas.
Citera
2018-04-17, 18:02
  #27
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Sympatitråd. Vilket gör det rätt tydligt att ts inte kommer ta sitt liv, för om man verkligen har bestämt sig så söker man inte sympati på flashback. Ts, antingen tar du till dig av råden och gör ditt bästa för att reda ut ditt liv eller så får du väl skylla dig själv. Du är inte mindre kapabel att få ett bra liv än någon annan, så ta och skaffa ett istället för att sitta här och uggla.

Förstår bara varför dom aldrig vill ta imot tips av oss på flashback. Många av dessa trådar så får dom bra tips och hjälp men skyller alltid på att dom gjort allt. Alltid tråkigt att folk ska må dåligt men det finns ju hjälp sen är det upp till var och en att jobba på. Folk verkar tro att man mår bätter efter 1v. Det kan ta 2-3år innan man är på fötterna igen. Gäller och kämpa och ha glöden fast det kan va jävligt tungt
Citera
2018-04-17, 19:09
  #28
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Förstår bara varför dom aldrig vill ta imot tips av oss på flashback. Många av dessa trådar så får dom bra tips och hjälp men skyller alltid på att dom gjort allt. Alltid tråkigt att folk ska må dåligt men det finns ju hjälp sen är det upp till var och en att jobba på. Folk verkar tro att man mår bätter efter 1v. Det kan ta 2-3år innan man är på fötterna igen. Gäller och kämpa och ha glöden fast det kan va jävligt tungt
För att man inte vill ha råd, man söker bara sympati. Att be om tips och sedan avfärda dem som något man hört förut är ett sätt att få ditt liv att se lite extra jävligt ut, det vet jag av erfarenhet. Den enda personen vad jag vet som faktiskt tog sitt liv efter en självmordstråd sökte inte ett dugg sympati, han ville bara berätta sin historia. Sant det du säger, tog iallafall 2 år innan jag själv började må som jag gör idag.
Citera
2018-04-17, 20:29
  #29
Medlem
Jag brukar tänka att när allt är skit gillar jag fortfarande chips. Kanske kan du njuta av någon mat? Bra porr med avancerad runkteknik? Spara och resa runt lite i Asien? Köpa begagnat roligt tv-spel?
Citera
2018-04-17, 21:08
  #30
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Jag brukar tänka att när allt är skit gillar jag fortfarande chips. Kanske kan du njuta av någon mat? Bra porr med avancerad runkteknik? Spara och resa runt lite i Asien? Köpa begagnat roligt tv-spel?
Porr?... rekommenderar du på fullaste allvar porr till en person med en sån här psykisk hälsa? Porr och depression är nämligen bästa kompisar. Och chips? Att trycka i sig så att han blir ännu fetare? Ja satan vilken bra idé, kan ju kapa ena benet också nu när vi ändå håller på.
Citera
2018-04-18, 00:05
  #31
Medlem
Kickexs avatar
Ja du, det verkar inte finnas mycket att gilla där.
Men du har ju trots det lyckats hålla dig vid liv över halva medellivslängden för oss svenskar.
Och det är rätt så imponerande med dom nackdelarna du nämnt.
Så en styrka har du ju. Det kan man väl gilla?
Citera
2018-04-18, 00:46
  #32
Medlem
Jag kan känna igen mig i dig. Tog ut tjänstepensionen från 55. Min 60-årspresent till mig själv var ansökan om ålderspension från 61-års ålder. Det gäller att spara om man ska kunna överleva. När man väl konstaterat att man inte är kompatibel med arbetslivet, så kan man ju försöka anpassa sig.
Citera
2018-04-20, 07:30
  #33
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siimonm
Sluta klaga fan om du baraa visste vad folk går igenom, va glad att du lever!

MVH Simon zakaria Lbou


Jaha, vem har det sämre menar du? Finns alltid folk som har det sämre, visst. Men ensamhet är en av de värsta problem som finns, så förminska för fan inte hans problem.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback