Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 17:01
  #1
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Tjena Flashback måste skriva av mig lite.

Efter en tid av depressioner så har jag det senaste året börjat komma tillbaka till verkligheten och velat skaffa i alla fall en flickvän.
För några år sedan intalade jag mig själv att jag skulle leva ensam för resten av livet då jag hade svårt att komma i kontakt med människor.

Men detta ändrade sig då jag tog tag i min situation och började träna, va ute på krogen och skaffa nytt umgänge när jag mådde som bäst gick ner från 101kg till 65kg som jag väger nu...

Det har varit en hel del ons på sista tiden, jag har stadig kk så sex är inge problem men vill ha ett förhållande.

Nu träffade jag en tjej sist när vi va ute, hon va på besök i min stad vi hade sex och allt kändes jätte bra problemet var bara att hon bor 50 mil från mig.

Så nu i helgen packade jag min ryggsäck inför en lång tågresa för att prova på att spendera en helg hos henne utan förväntningar.

Allting gick jätte bra vi hade sex och mös tillsamans men ingen kände det där "klicket" så vi skildes åt för att förmodligen aldrig ses igen (känns som att jag spenderade cirkus 2000kr på sex lol vilket jag hade kunnat fått på hemma plan).

Så nu börjar jag inse igen att det verkligen inte går att skaffa flickvän som tycker om mig för den jag är...

Nu till den egentliga frågan funderar på att ta mitt sparkapital och skaffa en enkelbiljett till Thailand inte för att träffa en tjej utan för att för miljöombyte.

Jag har pengar undanstoppat så jag kan ta dagen som den kommer ett bra tag framöver.

Jag har ingenting som binder mig hemma då jag är inneboende och de få prylar jag har kan jag lätt stoppa in i ett förråd nånstans.

Det jag känner att jag kommer att sakna är mitt nya umgänge samt den trygghet man har byggt upp här i sin egen lilla bubbla.

Vågar man ta chansen att bara dra iväg & lämna allt?
Citera
2018-04-17, 17:06
  #2
Medlem
SektenAnderssons avatar
ja det låter som en god idé tycker jag, kan ju vara bra att få en ny upplevelse och få lite nya perspektiv så jag säger åk
Citera
2018-04-17, 17:12
  #3
Avstängd
jag tycker du ska åka dit näsan pekar TS , inte för att hitta kärleken utan för att bara få tid för dej själv att tänka
jaga inte kärleken så kommer den dyka upp när du minst anar
res till något fint ställe , ta bara semester i från allt och livet och kom tillbaka utvilad
redo för nya äventyr
Citera
2018-04-17, 17:19
  #4
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
jaga inte kärleken så kommer den dyka upp när du minst anar
res till något fint ställe , ta bara semester i från allt och livet och kom tillbaka utvilad
redo för nya äventyr

Där håller jag med dig man ska ej jaga kärleken men däremot så vill jag ju träffa en tjej som tycker om mig för den jag är.
Åker absolut inte för att jaga utan för att få miljöombyte men det är ju just det här att våga.
Citera
2018-04-17, 17:27
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Där håller jag med dig man ska ej jaga kärleken men däremot så vill jag ju träffa en tjej som tycker om mig för den jag är.
Åker absolut inte för att jaga utan för att få miljöombyte.

jo men tror att många har höga förväntningar på sina utlandsäventyr , och blir sen besvikna /bittra när de hittat någon som inte är enligt förväntningarna , att hinna träffa någon man passar med under semestern är otroligt svårt .
försök att åk nollad på detta och ta dagarna bara som de kommer , har du tur så träffar du på någon som gillar dej tillbaka på riktigt , men det handlar om maximal tur bara i dessa fall .
knyt lite nya kontakter , lär känna folk , ha kul och bara slappa på samma gång är mitt tips

det är svårt att hitta kärleken här och nog ännu svårare att hitta den i ett helt främmande land bland främlingar
Citera
2018-04-18, 00:07
  #6
Medlem
Kickexs avatar
Visst.
Men Thailand är väl ändå lite väl klyschig?
Citera
2018-04-18, 05:13
  #7
Medlem
AnnaChiaras avatar
Du har redan gjort en fantastisk resa från depression och ensamhet till att ha lätt att få tjejer! Skippa Thailand tycker jag. Fortsätt på din resa här där du kommit så långt redan. Åk på någon kort semester om du vill det, men satsa på något närmare land, och satsa på en upplevelseresa i grupp i så fall med folk i din egen ålder. Testa kanske Italien, där du kan öva ännu mer på att bli social eftersom de har ett öppnare lynne där.

Fundera på att gå i KBT terapi härhemma eller läs på lite vad relationsexperter säger om dating. Matthey Hussey t ex är bra: https://m.youtube.com/watch?v=DTzZTOz69OE
Lite artiklar: https://www.lovepanky.com/men/attrac...d-dating-women
Det verkar som om du bara har en kort bit att gå för att hitta en stadigvarande flickvän nämligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback