Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-17, 14:59
  #1
Medlem
JustZlatans avatar
Handlade på lokala Coop och där såg jag nytt lösgodis. Tweek heter det. Innehåller 95% mindre socker så jag kände mig manad att prova. De är riktigt goda, smakar till och med bättre än vanligt lösgodis. Mycket bra råvaror används. Jag köpte en halv påse. Det kostar 19,90 kr/hg men den söta asiatiska tjejen som satt i kassan råkade slå in vanligt godis så jag betalade bara 7,90 kr/hg. I stället för 100 spänn blev det runt 40 kr.

https://www.tweeksweets.com/
Citera
2018-04-17, 15:10
  #2
Medlem
Vad smakade skiten då?
Jaha registrerad idag såg jag nu, jävla reklamnisse...
Citera
2018-04-17, 15:15
  #3
Medlem
Och i stället använder man erythrirol som sötningsmedel. En kemisk produkt som av EU klassas som tveksam.
Citera
2018-04-17, 15:18
  #4
Medlem
Judinnas avatar
Ah, självklart. Gelatin.
Deras godis ser ut som typ allt annat på marknaden. Förutom att det är nyttigare, om jag ska lita på deras hemsida.

Varför kostar det mer?

Citera
2018-04-17, 15:27
  #5
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Ah, självklart. Gelatin.
Deras godis ser ut som typ allt annat på marknaden. Förutom att det är nyttigare, om jag ska lita på deras hemsida.

Varför kostar det mer?

Allt nytt sån här skit kostar hutlöst mycket. Det blir win/win. Äckliga slynor kan lägga ut bilder på instagram när dom äter det och på så sätt se lyxiga ut, och företaget kan sälja detta till slynorna till att börja med eftersom det påstås vara nyttigare.
Citera
2018-04-17, 15:29
  #6
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Och i stället använder man erythrirol som sötningsmedel. En kemisk produkt som av EU klassas som tveksam.

Erythirol finns i alger och svampar. Det är väl de vanliga godistillverkarna som har lobbat och mutat byråkraterna i Bryssel så att EU ska klassa det som en kemisk tveksam produkt. Det marknadsförs även under namnet Sukrin och Sötin.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Erytritol
Citera
2018-04-17, 15:51
  #7
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turistensklagan
Vad smakade skiten då?
Jaha registrerad idag såg jag nu, jävla reklamnisse...


Vad/vem är registrerad idag?
Citera
2018-04-17, 17:13
  #8
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är du muslim eller? Gelatin är inte farligt.
Jag såg det i butik häromdagen. Tur jag inte köpte nåt för jag är allergisk.
Citera
2018-04-17, 18:21
  #9
Medlem
Badios avatar
Har funnits i ett år (åtminstone i mitt landskap). Hörde en tjej i höstas som blev helt exalterad när hon såg det i en Coopbutik. "Det här är godiset alla pratar om. Folk åker flera mil för att köpa det"
Citera
2018-04-17, 19:07
  #10
Medlem
Måste prövas.
Citera
2018-04-17, 20:45
  #11
Medlem
Det är skräpgodis.

Istället för riktig stevia så
Innehåller det erytrithol som är tillverkad med hjälp av genmanipulerade bakterier.

Dessutom har man gelatin.

Så billigt skit som säljs dyrt.
Citera
2018-04-17, 21:10
  #12
Medlem
Ganska bra ide men dom kommer inte att bli stora.Det är för dyrt, blir konceptet stort så kommer någon börja sälja det billigare och då får dom lägga ner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback