Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 14:29
  #1
Medlem
Jo det var såhär att jag för ett tag sedan jobbade utåt sett "idealt" för min mor som bedrev butiksverksamhet då hon hade svag ekonomi.
Jag jobbade mer eller mindre gratis under denna tid i utbyte mot att få en stor klumpsumma pengar då hon skulle få ut skiljsmässopengar (x antal miljoner) från min bio.far.
sen sålde hon butiken -> sen så krävde hon mer miljoner från min far vilket jag och syskon reagerade på och jag skrev ett surt sms till henne om att hennes nuvarande man var ett gift för henne och sen fick jag aldrig några pengar.. finns det något jag kan göra?
jag kan med vittnesmål från familj/vänner/andra som jobbade i butiken styrka att jag faktiskt "jobbade mot lön" oavsett tid på utbetalning.
vad kan jag göra? jag vill ha betalt för cirka 1,5års arbete...
Citera
2018-04-17, 14:43
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Du har ju inte fått några pengar som hon undandragit skatt på.

Det du bör göra är att kräva in den lönen du blivit lovad (genom KFM eller tingsrätten, beroende på hennes inställning till fordran). Du måste dock kunna visa att hon utlovat lön.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback