Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 11:26
  #409
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Det med kroppsfettet förstår jag, men jag har inte jättemycket fett på bröstet och likt armarna borde bröstet i alla fall bli större, även om de inte bli definerade. Dom blir varken större öht men min styrka bara ökar och ökar.
Det är lätt att bli "blind" när det gäller förändringar också, ser du dig själv i spegeln dagligen så är det inte enkelt att se om det går framåt. Ökar styrkan så fortsätt som du gör.
Citera
2018-06-12, 11:34
  #410
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är lätt att bli "blind" när det gäller förändringar också, ser du dig själv i spegeln dagligen så är det inte enkelt att se om det går framåt. Ökar styrkan så fortsätt som du gör.

Okej, tack!
Citera
2018-06-12, 18:47
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Det med kroppsfettet förstår jag, men jag har inte jättemycket fett på bröstet och likt armarna borde bröstet i alla fall bli större, även om de inte bli definerade. Dom blir varken större öht men min styrka bara ökar och ökar.

Jag pmar dig!
Citera
2018-06-12, 23:56
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Varför tror du familjer kan ha ett barn som är lätt efterbliven och ett som går ur skolan med perfekta betyg?
Att det rullas en tärning är en bra beskrivning på vad som sker.
Vissa gener kan vara aktiva andra inaktiva.
Har du läst om dominanta och recessiva anlag?

Föräldrarnas gener påverkas också av miljö.
Äter de bra och tränar så ökar det i sig chansen att få barn med bättre förutsättningar för träning.

Tar vi svarta i USA som lyckas väl i många fysiska sporter trotts att de har ett socioekonomiskt handikapp kan ju delvis förklaras med ofrivillig avel.
Bara de starkaste överlevde resan, hårt fysiskt jobb som sållade ut de starkaste som i sin tur får barn.

Inget man snackar öppet om men så är naturen.
Finns ju en orsak till att det helst ska vara friska individer fysisk och psykiskt som är sperma donatorer.
Inte speciellt pk men när sanningen ska fram så vill ju en kvinna helst avla barn med en frisk man.

Jag vill bara påpeka en sak som jag missade.
Jag tror inte resan från Afrika och arbete på ett fält i några generationer (innan slaveri avskaffades) har påverkat deras gener särskilt mycket.
Det som har påverkat dem mest är tusentals år av evolution. Eftersom att de flesta afrikaner i USA kommer från västafrika (som är känt för att ha krigat ordentligt i tusentals år). De har dessutom haft fri tillgång på resurser vilket gör att de enkelt kan slå ihjäl andra män för att få kvinnor, resurser har inte varit ett problem och därmed så har de ofta även mycket sämre ekonomisk planeringsförmåga.
Men att slå ihjäl män var effektivt, det gjorde dig till en kung helt enkelt. Medan vi på vår sida av världen behövde planera framåt och vara ansvarsfull, men fortfarande en man. (Detta har vi i stor utsträckning blivit av med på sistone.)

Där är mina två rasbiologiska cent när det kommer till träning och gener. Vissa har helt enkelt biologiskt bättre förutsättningar.
Här i Sverige har vi länge haft en hög utvandring också, där kan jag tänka mig att mycket Vikinga-blod försvunnit. (På plundringståg, och senare till övriga Europa och Amerika.)
__________________
Senast redigerad av qMQa 2018-06-12 kl. 23:59.
Citera
2018-06-12, 23:57
  #413
Medlem
fel
__________________
Senast redigerad av qMQa 2018-06-13 kl. 00:00.
Citera
2018-06-12, 23:59
  #414
Medlem
Genetik, kost och hormoner.

Räkna ut resten själv.
Citera
2018-06-13, 15:45
  #415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Jag vill bara påpeka en sak som jag missade.
Jag tror inte resan från Afrika och arbete på ett fält i några generationer (innan slaveri avskaffades) har påverkat deras gener särskilt mycket.
Det som har påverkat dem mest är tusentals år av evolution. Eftersom att de flesta afrikaner i USA kommer från västafrika (som är känt för att ha krigat ordentligt i tusentals år). De har dessutom haft fri tillgång på resurser vilket gör att de enkelt kan slå ihjäl andra män för att få kvinnor, resurser har inte varit ett problem och därmed så har de ofta även mycket sämre ekonomisk planeringsförmåga.
Men att slå ihjäl män var effektivt, det gjorde dig till en kung helt enkelt. Medan vi på vår sida av världen behövde planera framåt och vara ansvarsfull, men fortfarande en man. (Detta har vi i stor utsträckning blivit av med på sistone.)

Där är mina två rasbiologiska cent när det kommer till träning och gener. Vissa har helt enkelt biologiskt bättre förutsättningar.
Här i Sverige har vi länge haft en hög utvandring också, där kan jag tänka mig att mycket Vikinga-blod försvunnit. (På plundringståg, och senare till övriga Europa och Amerika.)
Nja vill nog påstå att alla kulturer har haft starka våldsinslag mer eller mindre genom historien.
Men ja det har nog bara haft mindre påverkan med slaveriet.
Vore intressant med någon studie på ämnet
Citera
2018-06-13, 18:37
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nja vill nog påstå att alla kulturer har haft starka våldsinslag mer eller mindre genom historien.
Men ja det har nog bara haft mindre påverkan med slaveriet.
Vore intressant med någon studie på ämnet

Ja men du pratar om kulturer medans jag pratar om biologiskt betingat beteende.
de Västafrikaner jag åsyftar har under många tiotusentals år haft allting serverat, de har alltså inte haft samma behov av att komma överens med sina nära, utanför familjen.
De har heller inte behövt lösa problem i samma utsträckning som människor i kallare klimat. Kanske är det därför de aldrig hade byggt skepp och lämnat Afrika.

Däremot så har de krigat, och jävlar vad de har krigat. Därför har de mycket lättare att bygga muskler idag, eftersom att de genom evolutionen har fått bättre förutsättningar för det.
På samma sätt som östafrikaner bedrev uthållighetsjakt och därmed har mycket bättre uthållighet.
Eller vattenfolket som har gener som gör att de förbränner mindre syre och därmed kan djupdyka längre.
__________________
Senast redigerad av qMQa 2018-06-13 kl. 18:41.
Citera
2018-06-13, 20:26
  #417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Ja men du pratar om kulturer medans jag pratar om biologiskt betingat beteende.
de Västafrikaner jag åsyftar har under många tiotusentals år haft allting serverat, de har alltså inte haft samma behov av att komma överens med sina nära, utanför familjen.
De har heller inte behövt lösa problem i samma utsträckning som människor i kallare klimat. Kanske är det därför de aldrig hade byggt skepp och lämnat Afrika.

Däremot så har de krigat, och jävlar vad de har krigat. Därför har de mycket lättare att bygga muskler idag, eftersom att de genom evolutionen har fått bättre förutsättningar för det.
På samma sätt som östafrikaner bedrev uthållighetsjakt och därmed har mycket bättre uthållighet.
Eller vattenfolket som har gener som gör att de förbränner mindre syre och därmed kan djupdyka längre.
Kan vara så men rent spontant så har det ju varit väldigt mycket krig och våld även i Europa de senaste tusen åren med.
Island är ju förövrigt ett exempel på många stora starka män trotts liten befolkning.
Östasiater är ju generellt små men har samtidigt högsta medelvärdet av IQ i världen.
Citera
2018-06-13, 21:50
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kan vara så men rent spontant så har det ju varit väldigt mycket krig och våld även i Europa de senaste tusen åren med.
Island är ju förövrigt ett exempel på många stora starka män trotts liten befolkning.
Östasiater är ju generellt små men har samtidigt högsta medelvärdet av IQ i världen.

Vill bara påpeka att islänningar är det folket som är absolut närmast vikingasläktet som fanns utspritt i Skandinavien och övriga världen. Dessa människor beskrevs ofta som jättar av andra civilisationer som kom i kontakt med dem.
De kan helt enkelt ha haft gener som gav dem en större kroppsbyggnad från början, som "vi" i Skandinavien delade. Dessa gener har successivt blivit utblandade med andra folkgrupper, främst germanska sådana, och de har ju även de varit kända för sina breda axlar.
Citera
2018-10-04, 11:11
  #419
Medlem
Jag tycker att man ska ta alla genvägar som finns. Livet är för kort. Bli krallig? Tryck förfan. Deffa? Kör winnar å allt vad nu det heter.
Citera
2018-10-12, 15:12
  #420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeeeh
Jag tycker att man ska ta alla genvägar som finns. Livet är för kort. Bli krallig? Tryck förfan. Deffa? Kör winnar å allt vad nu det heter.

Om du tycker att livet är kort låter det där inte speciellt intelligent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback