Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-22, 09:03
  #25
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jag förstår hur du tänker men du tänker ändå fel då begär inte är att leka med. Framför allt när det spårar ur men lösningen är ju att hålla sig borta ja. Men det är inte så enkelt eftersom vi människor inte är gjorda för den här världen och inte hunnit anpassa oss ännu vilket gör att vi har så mycket tragedier som i sin tur drabbar långt fler än de som "är svaga".

Men jag hoppas du är konsekvent i ditt tänk att de som har diabetes (typ 2) ska hålla sig borta allt vad kolhydrater heter. Men egentligen är ju inte det en sjukdom då de inte skulle fått diabetes två om de inte ätit en jävla massa socker.

Och apropå de med allergier så har de flesta fått detta genom att ha ätit fel eller tagit vaccin och liknande, dvs något de gjort mot kroppen - svaga människor som inte levde som de borde.

Det fanns inte ens allergier (åtminstone inte i den utsträckningen som idag) för flera tusen år sen skulle jag påstå.

Med ditt resonemang finns inte ens sjukdomar då vi får skylla oss själva för att vi är och gör som vi gör. Eller accepterar vi att de som bestämmer vad som ska klassas som en sjukdom låter de göra sitt arbete och så accepterar vi det...
Jag tror inte det är jag som tänker fel! utan just den som har "begäret".. Men begär är inte lika med sjukdom. man kan inte klassa alla tecken på svaghet hos en människa som en sjukdom.
idag är ju till och med människan för lat att odla sin egen mat. tittar vi på viss typ av allergier så är den vanligare i storstäder, bland annat allergisnuva. Alla som bor i storstäder vet att luften inte är den bästa, men väljer ändå att stanna, och det är väl egentligen samma med maten, folk vet men skiter i det och har alltid någon ursäkt på varför dom inte kan äta annan mat.
Så med latheten kommer sjukdomarna. Många "sjukdomar" vi har idag speglar samhället som vi medvetet byggt upp.
Jag förstår "beskyllningen" av Zlatan... För det är alltid någon annans fel.
Citera
2018-04-22, 09:04
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartzippa
På vilket sätt är detta att "göra allt för att synas"? När hans manager kommer och säger: "hörrö zlatan, den här dagen kl 8-12 ska vi filma in en snutt för företag X, för det får du Y antal miljoner" och Zlata säger "A, kör", är det då att göra allt för att synas?

På vilket sätt är det att "göra allt för att synas" när någon journalist på SVT skriver att zlatan satt Sverige på kartan? Zlatan har själv sagt uttryckligen: "äh lägg av med det där, jag har aldrig bett om att vara slagträ i debatten, det vill jag inte, tröttsamt" och det har han svarat efter att ha blivit frågad om saken när han blivit intervjuad, och det är också uppenbart att han hatar att bli intervjuad. På vilket sätt är detta att "göra allt för att synas"?

När har Zlata sagt att "han är Sverige och satt Sverige på kartan"?

Så du påstår alltså att Zlatan seriöst försöker undvika rampljuset?
När VM kommer påtal så svarar han hela tiden med ord som "inga dörrar är stängda" "dom kontaktar mig dagligen osv".
Hade han varit rak och tydligt och sagt - Nej, jag har lämnat landslaget så hade ingen brytt om honom men han svarar på ett sätt som triggar igång för mer rubriker.
Han har fått hela VM cirkusen att handla om honom samtidigt som han har valt att spela i MLS som kan anses som pensionärsligan för avdankade fotbollsspelare.

Men bara för du blir erbjuden att göra reklam för samsung eller volvo så behöver du inte tacka ja. När du blir ombedd att bli delägare i bethard som kan anses som tvivelaktigt så kan man tacka nej. Sen har han ju även A- Z som man inte hör så mycket om.

Du kommer säkert få se Zlatan i ica reklamer och sådant längre fram.

Även om han skojade i Jimmy Kimmels show om att han är Sverige så vet man om att han tycker att han är det i verkligheten.
Citera
2018-04-22, 09:50
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartzippa
Media finns på plats där han spelar och han avskyr att göra intervjuer. De intervjuar alla, inte bara Zlatan. Zlatan är särskilt uppmärksammad pga sina fotbollsmeriter. Dryga människor finns det gott om att intervjua annars. Men det är media som behöver zlatan, inte tvärt om.


Du tror inte att hans fotbollskontrakt skulle räcka alltså då? Att fotbollslag skulle sluta anställa honom för att han inte snackar i media? Han är tvungen att snacka i media, det är hans jobb. Självklart har han intresse utav att stärka sitt varumärke, det hade du också gjort. Men det är media som skriver om zlatan för att tjäna pengar och Zlatan får ofta inte en enda krona för det.


Definiera klart och tydligt "allt". Vad är att göra allt för uppmärksamhet?
Äsch, vi kommer ingenstans då du redan har en bestämd bild av honom medan jag byggt upp den här bilden. Självklart går han inte på toa för att få uppmärksamhet men seriöst borde du nog följa Zlatan lite mer om du inte hänger med i mina svängar här. Jag följer honom nästan inget alls utan det lilla jag ser så är det ju helt sjukt att han blir drygare än det han varit. Har du ens lyssnat på hur han pratat om VM? Han vet ju att han inte ska spela VM - om han då inte gör att för att få mer publicitet, varför då snacka om VM?

Hade han inte gillat intervjuer hade han inte gjort dem, men nu vet han att det är värdefullt för honom - precis som alla hans uttalande. Indirekt tjänar Zlatan mycket mer på att synas i media än vad media själva tjänar på det.

Folk som tappar sin kontakt med sitt ursprung slutar oftast som de största svinen. Hans jobba är att spela fotboll säger du? Allt runt omkring han sysslar med som han drar in klart mer pengar på? Vad är det då? Nöje?
Citera
2018-04-22, 09:51
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Jag tror inte det är jag som tänker fel! utan just den som har "begäret".. Men begär är inte lika med sjukdom. man kan inte klassa alla tecken på svaghet hos en människa som en sjukdom.
idag är ju till och med människan för lat att odla sin egen mat. tittar vi på viss typ av allergier så är den vanligare i storstäder, bland annat allergisnuva. Alla som bor i storstäder vet att luften inte är den bästa, men väljer ändå att stanna, och det är väl egentligen samma med maten, folk vet men skiter i det och har alltid någon ursäkt på varför dom inte kan äta annan mat.
Så med latheten kommer sjukdomarna. Många "sjukdomar" vi har idag speglar samhället som vi medvetet byggt upp.
Jag förstår "beskyllningen" av Zlatan... För det är alltid någon annans fel.
Alltså är allergier inte en sjukdom enligt dig då den kommit av aktiva val för att människan är svag.. känns som det blir en upprepning av det jag skrev senast bara...
Citera
2018-04-22, 10:06
  #29
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Alltså är allergier inte en sjukdom enligt dig då den kommit av aktiva val för att människan är svag.. känns som det blir en upprepning av det jag skrev senast bara...
Är man som dig och drar allt över samma kam så förstår jag att det jag skriver och du läser inte samma sak!
Visst är allergi en sjukdom! Men samma där.. Vi vet att vissa får det lättare än andra, ändå utsätter vi oss frivilligt för det som kan utlösa allergin, vi vet ju på ett ungefär vad som orsakar det. men det är väl för jobbigt att ställa undan bilen och ta cykeln.
Rökare? Dom vet att dom har betydligt större "chans" att få lungcancer, ändå röker dom. Att dom sedan vill beskylla nått tobaksbolag för deras sjukdom är bra jävla lustigt.
Kanske Zlatan har någon form av "sjukdom" som gör att han vill synas och tjäna pengar? Han kanske behöver vård.
Människan kan inte längre tänka själv och dra egna slutsatser, all "gå ner i vikt reklam" som säger åt dig hur du "snabbast" ska gå ner i vikt, (fetma är väl en "sjukdom") när det egentligen är så enkelt som att det som kommer in måste ut, men ingen jävel vill motionera.... Alltid den enkla vägen.. Äta är gott, helst smaksatt med extra socker.
Kraftig benstomme...
Citera
2018-04-22, 20:37
  #30
Avstängd
svartzippas avatar
Ingen av er har fortfarande förklarat hur han "gör allt för att synas". Dessutom fortsätter ni att fylla på med fler och fler OT-påstående för varje inlägg istället för att stå för det ni sagt och diskutera färdigt det. Därför tänker jag svara med en slutkläm och gå vidare med mitt liv eftersom att jag har andra saker att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Morx
Så du påstår alltså att Zlatan seriöst försöker undvika rampljuset?
Ingenstans har jag sagt det (men det är inte uteslutet). Jag har sagt att han ogillar media.

Citat:
När VM kommer påtal så svarar han hela tiden med ord som "inga dörrar är stängda" "dom kontaktar mig dagligen osv".

Okej.

Citat:
Hade han varit rak och tydligt och sagt - Nej, jag har lämnat landslaget så hade ingen brytt om honom men han svarar på ett sätt som triggar igång för mer rubriker.


Det är du som bestämmer det alltså. Du vet ju inte vad han har för planer.

Det är möjligt att det är PR-tricks också, inget konstigt alls med det när man är på hans nivå.

Citat:
Han har fått hela VM cirkusen att handla om honom
Han tvingade media att vara kåta på att sälja löpsedlar alltså?

Citat:
samtidigt som han har valt att spela i MLS som kan anses som pensionärsligan för avdankade fotbollsspelare.
Sant. Zlatan är ingen tillgång fotbollsmässigt, en amatör som inte hör hemma i landslaget.

Alla fotbollsspelare blir avdankade någon gång, killen närmar sig 40. Han har haft en av de bästa karriärerna i fotbollshistoria och har ingenting att skämmas över. Ovanligt lång karriär på sådan hög nivå dessutom.

Citat:
Men bara för du blir erbjuden att göra reklam för samsung eller volvo så behöver du inte tacka ja.
Tror du på fullaste allvar att Zlatan bryr sig om vad någon rörmokare i sina små kalsipper tycker om Zlatans volvo-reklam. Nästa gång du får ett miljardkontrakt så kan ju du nej, åh så hemskt och elakt att vara med i en bilreklam!

Citat:
När du blir ombedd att bli delägare i bethard som kan anses som tvivelaktigt så kan man tacka nej. Sen har han ju även A- Z som man inte hör så mycket om.

Skyll ditt spelberoende på Zlatan du.

Visst kan man tacka nej till en sådan tvivelaktig sak, men du har fortfarande inte förklarat hur att acceptera reklamjobb på något sätt är att göra allt för att synas.

Citat:
Du kommer säkert få se Zlatan i ica reklamer och sådant längre fram.

Och? Nu låter det mer som att du bara är avis. Snacka om vilken dunderkarriär Zlatan har. Är ICA-stig också elak som varit med i reklamen nu? Är det dåligt att vara med i ICA-reklamer?

Citat:
Även om han skojade i Jimmy Kimmels show om att han är Sverige så vet man om att han tycker att han är det i verkligheten.

Svårt att säga. Delar inte din uppfattning, låter mer som att du projicerat hela ditt inlägg. Det är möjligt att han sagt någon grej med glimten i ögat som du hängt upp dig på. Zlatan kan vara kaxig men du tar hela grejen till en helt annan nivå som om Zlatan är representat för rädda barnen eller något sådant. Fjutbullsspelare knarkar och knullar horor, vill du ha någonting gott så ska du kanske runka åt Humanisterna, BRIS eller Direktdemokraterna istället.

Zlatan är en av flera som gjort reklam för spelbolag. Men när det är Zlatan som gör det, ja då är det Zlatans fel att det upmärksammas extra, för Zlatan vill ha skit för det.

Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Äsch, vi kommer ingenstans då du redan har en bestämd bild av honom medan jag byggt upp den här bilden.

Jag har ingen särskild bild av Zlatan, jag kollar inte ens på fotboll och jag är inget fan av någon, inte ens Zlatan. Men att han, jag citerar dig nu rakt av, "han gör allt för uppmärksamhet", med motiveringen att han tjänar miljarder på reklam är inget mer än en ordsallad. Att söka uppmärksamhet är att lägga upp lättklädda bilder på instagram och fiska efter likes. Att tacka ja till mångmiljonkontrakt är en helt annan grej. Ni verkar inte förstå vad det innebär att vara en världsstjärna. Det är liksom alla fotbollsspelares drömmar och pengar.

Citat:
Självklart går han inte på toa för att få uppmärksamhet men seriöst borde du nog följa Zlatan lite mer om du inte hänger med i mina svängar här.

Nej, jag har ett eget liv.

Citat:
Jag följer honom nästan inget alls utan det lilla jag ser så är det ju helt sjukt att han blir drygare än det han varit.

Stackars dig då. Tweeta Zlatan och säg åt honom att sluta kränka dig.

Citat:
Har du ens lyssnat på hur han pratat om VM?
Nej, eftersom att jag skiter i det. Dessutom är det off-topic. Jag tänker inte ta din tolkning av det rakt av och jag tänker inte heller gräva djupare i saken. Som jag skrev i början av inlägget så fyller ni bara på mer och mer och mer OT-diskussioner och snart krävs det en egen wikipediaserver för att hålla reda på allt. Avsluta först det vi diskuterade från början och SEN kan vi gå vidare till nästa grej.

Citat:
Han vet ju att han inte ska spela VM - om han då inte gör att för att få mer publicitet, varför då snacka om VM?
Låter som någon ointressant skitgrej som varken har med topic att göra eller representerar hans karriär i sin helhet.

Citat:
Hade han inte gillat intervjuer hade han inte gjort dem,
Jodå. Dels är det en del av hans kontrakt, man måste ge intervjuer när man jobbar för ett stort lag. Det är säkert kul då och då att ge någon intervju, speciellt efter att man har vunnit en match. Men vem tror du är sugen på att ställa sig framför kameran när han just förlorat.

Jag skulle vilja se dig med ett egotrippat superflin efter att du vunnit en viktig match och hela världen tittar på dig. Du är säkert så mycket bättre och kan säga åt alla andra hur de ska leva sina professionella kändisliv.

Citat:
men nu vet han att det är värdefullt för honom - precis som alla hans uttalande
Zlatan är ett varumärke, inga konstigheter. Synd att det kränker dig. Du hade avböjt alla intervjuer, reklamkontrakt och skänkt alla dina pengar till rädda barnen då alltså.

Citat:
Indirekt tjänar Zlatan mycket mer på att synas i media än vad media själva tjänar på det.
Diskutabelt och irrelevant eftersom att media följer sina intressen oavsett vad Zlatan tjänar på det: de kommer fortfarande att jaga Zlatan och mycket av den publicitet han får behöver han inte och är inte intresserad av (exempelvis snack om hans privatliv) även om det möjligen kan vara så att han tjänar på att någon på expressen skriver en artikel om hans barns nya frilla eller något sådant. Detta faller fortfarande in i vad som är normalt för att vara en superkändis.

Citat:
Folk som tappar sin kontakt med sitt ursprung slutar oftast som de största svinen.
Hawaiipizza.

Citat:
Hans jobba är att spela fotboll säger du?
Inte vad jag vet. Sist jag kollade så lirar han tennis.

Citat:
Allt runt omkring han sysslar med som han drar in klart mer pengar på?
Så är det med alla superstjärnor. Kontrakt och investeringar. Där finns stora pengar att tjäna. Du får det att låta som att du kommer med något slags "avslöjande" eller att det är en hemlis.

Citat:
Vad är det då? Nöje?
Kalla det vad du vill, det förändrar ingenting.


Om ni vill ha fler svar så håller ni er till 1-2 punkter MAX per inlägg, är koncisa och skriver sammanhängande och tillhörande argument som har med dessa 1-2 punkter att göra och dessutom så håller ni er till topic. Fyll inte på med indice efter indicie så som att Zlatan är dryg och har varit med i volvoreklamer och drar PR-tricks och har tappat sina rötter och blivit ett svin och nu är en avdankad pensionärsfotbollsspelare och så vidare och så vidare.

Välj 1 grej, klargör den grejen och fyll bara på med text som direkt och tydligt har med den grejen att göra. När vi är klara där så kan du ta upp nästa grej. Det är ett jävla tjafs att hålla på och prata om Zlatans PR-tricks och VM och 100 andra nya grejer per inlägg mitt i smeten.
Citera
2018-04-22, 21:33
  #31
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Jag tror inte det är jag som tänker fel! utan just den som har "begäret".. Men begär är inte lika med sjukdom. man kan inte klassa alla tecken på svaghet hos en människa som en sjukdom.
idag är ju till och med människan för lat att odla sin egen mat. tittar vi på viss typ av allergier så är den vanligare i storstäder, bland annat allergisnuva. Alla som bor i storstäder vet att luften inte är den bästa, men väljer ändå att stanna, och det är väl egentligen samma med maten, folk vet men skiter i det och har alltid någon ursäkt på varför dom inte kan äta annan mat.
Så med latheten kommer sjukdomarna. Många "sjukdomar" vi har idag speglar samhället som vi medvetet byggt upp.
Jag förstår "beskyllningen" av Zlatan... För det är alltid någon annans fel.

Du har nog missförstått vad spelberoende handlar om. En del människor har lättare att fastna i repetitiva beteendemönster än andra, det handlar inte om någon "svaghet" eller "begär". Dumhet, girighet eller dåliga förlorare som gnäller, glöm det. Man spelar heller inte för nöjets skull, spelandet är en ren och skär plåga som förstör livet, det är ofta mycket svårt att bryta mönstret.

Spelbolagen informerar heller inte om vad som kan hända, flosklerna att spela "lagom" och en länk till någon organisation för spelmissbrukare är som regel det enda som nämns om riskerna. Ungefär som att tobaksindustrin istället för hälsovarningar om cancer skulle skriva på paketen att man kanske får lite hosta om man röker.
Citera
2018-04-22, 22:33
  #32
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Du har nog missförstått vad spelberoende handlar om. En del människor har lättare att fastna i repetitiva beteendemönster än andra, det handlar inte om någon "svaghet" eller "begär". Dumhet, girighet eller dåliga förlorare som gnäller, glöm det. Man spelar heller inte för nöjets skull, spelandet är en ren och skär plåga som förstör livet, det är ofta mycket svårt att bryta mönstret.

Spelbolagen informerar heller inte om vad som kan hända, flosklerna att spela "lagom" och en länk till någon organisation för spelmissbrukare är som regel det enda som nämns om riskerna. Ungefär som att tobaksindustrin istället för hälsovarningar om cancer skulle skriva på paketen att man kanske får lite hosta om man röker.
Jävla skitsnack! Släng datorn eller mobilen och försök sen spela! Jag fattar fan i mig inte på folk idag! Det ska fan vara synd om alla och nåde dig om du råkar tjäna pengar på eländet, då ska du hängas ut som en buse. Så jävla Svenskt så det finns inte... Vart fan är det egna ansvaret? Nä just det, det är en plåga, måste ha hjälp..
Citera
2018-04-22, 23:13
  #33
Medlem
Jag förstår syftet med det öppna brevet och köper argumenten. Dock måste man förstå att Zlatan, med den bakgrund han har, inte är skyldig någon ett piss och inte heller har ansvar för varken Rosengård eller andra förorter i Sverige. Hans historia är tillräckligt inspirerande för många i förorten.

Om man inte vill att stora namn ska kunna marknadsföra alkohol&spel kanske man borde diskutera om det i första hand borde vara lagligt. De moraliska aspekterna som man argumenterar emot är ganska vaga.

Z har är en duktig affärsman och marknadsför sig bra, där det finns pengar så hittar man Z. Hela USA flytten är ju ett uppenbart PR drag. Hoppas på flera framgångar, några sportsliga lär det inte bli men ekonomiska kan man förvänta sig. Tror att han lär sälja in sig rätt bra i amerikansk media. Han ger stora rubriker helt enkelt.
Citera
2018-04-22, 23:24
  #34
Medlem
LSdalmiaks avatar
Håller med Zlatan. Sjukt ironiskt att dom ska hacka på honom medans staten har monopol på spelandet. Dubbelmoral deluxe.

Han har väl rätt att göra reklam bäst han vill. Moralpaniken är som ett gift över detta land...
Citera
2018-05-30, 00:38
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Zlatan behöver inte mer pengar precis. Han gör väl reklam för att han älskar att synas. Men att sälja sig till spelbolag som Bethard (va fan är det för jävla namn) är vidrigt.

Han gör reklam för att han är delägare i företaget och tjänar massiva pengar på att folk bränner pengar på spel.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback