Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-04-19, 00:45
  #37
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bothrops
Fast hade din tes varit rätt så hade det väl varit lättare att bara säga att man råkat få kast i snön och kört av vägen...mitten av februari så är det vinter, snö, och halt ute.
Sånt kan ju hända även den som haft körkortet prickfritt i 14 år (jag).

Tänker inte sitta och försvara mej för nåt jag inte gjort, men att försöka få hjälp när man har problem gick då tydligen inte.

Nu är det inte så enkelt som du vill få det att låta. Enbart du och dina vittnen vet vilka skador bilen fått innan eldningen. Hur du skadade bilen innan vet jag inte men det skulle kunna vara sådana skador som inte uppkommer efter att man kört av vägen.

Att hitta på att man åkt av vägen om det inte skett är inte helt okomplicerat och kan leda till personskador. Skulle även kunna vara något berusningsmedel som intagits innan olyckan som du vill mörka. Så min tes är enligt mig fortfarande aktuell.

Ok, jag hade fel om din ålder. Jag trodde du var yngre, vem lånar mammas bil när man haft körkort i 14 år?

Förklara gärna detta för mig då jag inte riktigt greppat hela "händelseförloppet". Du parkerar bilen med ett vittne och går och fikar. Hur lång tid går det från att ni parkerat bilen till att samtalet om att bilen brinner kommer?

Varför ska jag hjälpa dig om jag misstänker att du försöker sabotera för oss andra som betalar bilförsäkringar?
__________________
Senast redigerad av smutsomir 2018-04-19 kl. 00:57.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback