Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 17:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
De som säger sig ha varit med om det eller har släktingar som var med och dog.. får inte de ekonomiskt stöd för DE T?
Så att det skulle finnas anledning och ljuga om det.

Det finns ju de som får ersättning för att ha föreläsningar etc om sin tid som fånge etc, eller om sin forskning om förintelsen, eller de som inte har det men ändå berättar och upplyser. Detckan knappast vara vad som avgör om förintelsen skett eller inte, utan den vilar tungt på den digra mängd fakta och bevis forskarna samlat i ca 70 år.
Citera
2018-04-17, 17:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det finns ju de som får ersättning för att ha föreläsningar etc om sin tid som fånge etc, eller om sin forskning om förintelsen, eller de som inte har det men ändå berättar och upplyser. Detckan knappast vara vad som avgör om förintelsen skett eller inte, utan den vilar tungt på den digra mängd fakta och bevis forskarna samlat i ca 70 år.
Gaskamrarna kan de ha blivit vattenspolade så att cyklon b inte syns? Kan tänka mig att de rengjort sedan sista gången de gasade... om de gasade dvs
Citera
2018-04-17, 17:32
  #15
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Jag är inte förintelseförnekare men... Men det känns rimligt för mig att om mitt land blir sönderbombat av brittiskt flyg så kommer jag inte lägga den lilla delen spannmål som produceras (pga sönderbombningen) på fängslade krigsfångar eller anarkister (som de ansågs vara).

Känns troligt att de svalt ihjäl. Men vad vet jag, cyklon B eller motsvarande kanske användes.

Krigsfångar eller anarkister? Vilka? Judarna? Hade det varit politiska motståndare så som Kommunister hade jag iallafall kunnat acceptera TS tankegång, men nu var det icke militanta judar som skickades till olika läger för avrättning. Många judar kämpade för Tyskland, precis som Tysklands övriga befolkning under Första Världskriget. Lite offtopic, men även Karl XII använde Zigienare (Då fanns inget ord som "Romer") till soldater. Så för nationens bästa, gjorde han rätt? Nej.
Citera
2018-04-17, 17:35
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Gaskamrarna kan de ha blivit vattenspolade så att cyklon b inte syns? Kan tänka mig att de rengjort sedan sista gången de gasade... om de gasade dvs


Ja det finns vittnesmål från folk som jobbade med hanteringen av offren både före och efter gasning att man behövde sanera gaskamrarna efter gasning, och det fanns tillgång till vatten avlopp enligt ritningar över gaskammrarna, även om inte alla hade det.

HCN, den verksamma substansen i Zyklon B är vattenlöslig ja. Och med tanke på att de stora krematorierna i Auschwitz sprängdes av nazisterna i ett försök att dölja syftet med dem, så har de legat öppna för väder och vind i 70 år vilket givetvis lakat ur rester av ämnet. Ändå så kan man på olika ställen finna spår av ämnet i väggar etc.
Citera
2018-04-17, 18:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Krigsfångar eller anarkister? Vilka? Judarna? Hade det varit politiska motståndare så som Kommunister hade jag iallafall kunnat acceptera TS tankegång, men nu var det icke militanta judar som skickades till olika läger för avrättning. Många judar kämpade för Tyskland, precis som Tysklands övriga befolkning under Första Världskriget. Lite offtopic, men även Karl XII använde Zigienare (Då fanns inget ord som "Romer") till soldater. Så för nationens bästa, gjorde han rätt? Nej.

Ja anarkister var ett dåligt ordval. Meningsmotståndare kanske är bättre?
Citera
2018-04-18, 16:47
  #18
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Många vakter dog också, av sjukdom! Varför tror du man hade läkare och sjukstuga på lägret för "fångar" om man ändå skulle ha ihjäl dom? Finns läkare som vittnat om att både soldater och fångar dog av samma smitta!
Att läkare var därmför att ge patienterna en vårdgaranti tror jag inte på. Fanns säkerligen många som
fick sjukvård som de på arbetsläger, ca 100.000. Samt de judar som arbetade för tyskarna i förintelselägren.
Citera
2018-04-18, 18:35
  #19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Gaskamrarna kan de ha blivit vattenspolade så att cyklon b inte syns? Kan tänka mig att de rengjort sedan sista gången de gasade... om de gasade dvs
Zyklon B som innehåller bland annat vätecyanid är känslig både vatten och koldioxid. Så naturligt går det ej existerar mer än någon minut, för sedan ändras till andra beståndsdelar. Så när de" dränkte" väggarna med vatten pågrund de spolade, så är chansen väldigt liten de ska ha chans bilda någon spår som Presseuan blue(blåfärg). Det krävs speciell järnjoner (Fe3+) också för det ska kunna ske, vilket är svårt att få fäste i betongvägar, men finns naturligt i tegel. Fe3+ är det som ger teglen den röda färgen. Vilket fanns i de avlusningskammare som har blåfärg... Skulle kunna skriva en hel A4 sida om detta.
Men eftersom det inte finns spår av blåfärg i gaskammaren, så menar förnekare att det ej skedde någon gasning. Men ingen av dem kan förklara hur det ska gå till få "spår" i den miljön som skulle utföras i. Inte ens Germar Rudolf kunde tillverka det... Folk väntar fortfarande på honom att han ska kunna lyckas göra det.

Kan ge dig ett tips om du intresserad av film , se Denial, https://www.imdb.com/title/tt4645330/ Den ger en bra bild varför "förnekare" har svårt få sin sak hörd, för de har för lite kött på benet.
Citera
2018-04-25, 20:58
  #20
Medlem
adolf512s avatar
http://www.phdn.org/archives/holocau...r/report.shtml

https://www.youtube.com/watch?v=4_9O0lQDnX8

Borde räcka för de som inte är med i någon nazist-sekt.
Citera
2018-04-27, 16:58
  #21
Medlem
Jag citerar mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
I denna tråd gäller att Du som tror på gaskammare presenterar, konkret och gärna i punktform, de specifika vittnesuppgifter, de specifika dokument, den specifika tekniska/forensiska bevisning, etc., som Du anser tillsammans fastställer existensen av homicidala gaskammare i de tyska koncentrationslägren.

Allt övrigt hänvisas vänligen till övriga trådar; här gäller endast det som beskrivs ovan.

Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av Atlas11 2018-04-27 kl. 17:03.
Citera
2018-04-27, 18:17
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Jag citerar mig själv.

Ja det som skrevs i inlägget ovan ditt, länkarna där van Pelt kortfattat går igenom påståenden från förnekarna och påvisar bristerna i dessa samt förklarar vilka övriga fakta och bevis som ligger till grund för de homocidiala gaskamrarnas existens, borde vara mer än nog för att inse att förintelseförnekarnas påståenden är felaktiga och utan bevis.

Till detta kommer det ju en radda vittnesmål, korrespondens och dokumentation som är synnerligen graverande och extremt svåra att bortförklara med att gaskamrarna inte existerat eller varit nåt annat som bagerier eller vad galenskap förnekarna påstår.

Det finns inventarielistor på komprometterande utrustning, det finns beställningar av krematorieugnar med extremt höga kapaciteter enligt de kravspecifikationer som nazisterna hade. Tillverkaren Topf ordnade då krematorier med kapaciteten 4750 kroppar/dygn, men det menade nazisterna inte var nog för Auschwitz (vilket i sig är graverande då nazisterna ansåg att inga andra vanliga koncentrationsläger behövde ens en bråkdel av den kapaciteten sett till tufysepedemier etc).
Citera
2018-04-27, 19:00
  #23
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
I denna tråd gäller att Du som tror på gaskammare presenterar, konkret och gärna i punktform, de specifika vittnesuppgifter, de specifika dokument, den specifika tekniska/forensiska bevisning, etc., som Du anser tillsammans fastställer existensen av homicidala gaskammare i de tyska koncentrationslägren.

Allt övrigt hänvisas vänligen till övriga trådar; här gäller endast det som beskrivs ovan.

Tack på förhand.
Atlas var rätt aktiv i den här tråden för några år sedan, har du inte lärt dig något från den?

(FB) Rester av gaskammare hittade i Sobibor (år 2014)
Citera
2018-04-27, 19:03
  #24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det som skrevs i inlägget ovan ditt, länkarna där van Pelt kortfattat går igenom påståenden från förnekarna och påvisar bristerna i dessa samt förklarar vilka övriga fakta och bevis som ligger till grund för de homocidiala gaskamrarnas existens, borde vara mer än nog för att inse att förintelseförnekarnas påståenden är felaktiga och utan bevis.

Till detta kommer det ju en radda vittnesmål, korrespondens och dokumentation som är synnerligen graverande och extremt svåra att bortförklara med att gaskamrarna inte existerat eller varit nåt annat som bagerier eller vad galenskap förnekarna påstår.

Det finns inventarielistor på komprometterande utrustning, det finns beställningar av krematorieugnar med extremt höga kapaciteter enligt de kravspecifikationer som nazisterna hade. Tillverkaren Topf ordnade då krematorier med kapaciteten 4750 kroppar/dygn, men det menade nazisterna inte var nog för Auschwitz (vilket i sig är graverande då nazisterna ansåg att inga andra vanliga koncentrationsläger behövde ens en bråkdel av den kapaciteten sett till tufysepedemier etc).
Jag har frågat om detta innan. Men ingen tycks kunna svara på det.
Om birkenau(Auschwitz I,II) hade ca 52 st ugnar på grund av tyfus! Varför hade Dachau 4-8 st?
Tyfus var minst lika stort problem där... Finns inget annat läger som hade sådan stor kapicitet! Inte kan det vara pågrund av Tyfus endast!
Men Atlas ville ha lite dokumenter, så här några "dokumenter" o övriga saker. http://holocaustcontroversies.blogsp...m=1#flimsydoor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback