Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-06-03, 15:43
  #97
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jadu, de har ”bevis” på ett massmord genom skrönor, tecknad film och inte minst Hollywood, som svaret du fick nu, direkt från en film uppenbart gjort avtryck för den här kulten och att bevis är sekundärt för de här extremisterna framgår med all önskad tydlighet


(se det via Hollywoods Kosher filter..)
Ja stämmer inte filmen då? I så fall läs dombeslutet och rättegången här: https://www.hdot.org/trial-materials...and-documents/
Helt solklart att det fanns bevis, som inte gick förklara bort. Liksom du kunde inte förklara det dokumentet jag lade fram. Så nog är det bevis det förekom gasning
Citera
2018-07-23, 19:22
  #98
Medlem
Vill man kika på en del av alla de dokument som publicerats och som bildar bevis för massutrotning i Ausvhwitz så kan man kika igenom denna länk där de listas i punktform, ofta har klickbara länkar och förklaringar, samt källhänvisningar.

http://holocaustcontroversies.blogsp...idence-on.html

Kan förnekarsidan förklara dessa dokument ett och ett, på ett seriöst trovärdigt sätt, att de inte visar att nazisterna hade hemlighetsmakeri och fuffens för sig i lägret med plan och sikte på att bygga gaskammare för massavrättningar och sedermera faktiskt använda dessa.
Citera
2018-10-20, 20:58
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Även om det hade funnits bild/film på själva dödandet, så är det inga bevis. Det enligt han själv, vi haft den diskussionen. Han synsätt är att inga enstaka bevis finns utan kan ifrågasättas med alternativ teori.

Nej, det är inte alls mitt synsätt. Film eller bild på själva ihjälgasandet hade utan tvekan varit en stark och legitim del av bevisningen. Det jag däremot hävdar är att enskilda delar som saknar specifikt bevisvärde inte kan leda fram till bevis, även om man sammanför dem till en helhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag har försökt förklara för han att som enstaka bevis är det svårt, men när det läggs ihop med andra saker, så blir det tillsammans en överblick och bevis för det har skett.

Och jag har försökt förklara för Dig att den metoden fungerar bra när de enskilda bitarna har ett bevisvärde, men annars inte. Det är exakt av den orsaken som gamla tanter+svarta katter+sopkvastar inte tillsammans bevisar att det finns häxor.

Jag skall kommentera dokumentet till vilket Du hänvisar efter att ha läst det mer ingående.
Citera
2018-10-20, 21:19
  #100
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, det är inte alls mitt synsätt. Film eller bild på själva ihjälgasandet hade utan tvekan varit en stark och legitim del av bevisningen. Det jag däremot hävdar är att enskilda delar som saknar specifikt bevisvärde inte kan leda fram till bevis, även om man sammanför dem till en helhet.



Och jag har försökt förklara för Dig att den metoden fungerar bra när de enskilda bitarna har ett bevisvärde, men annars inte. Det är exakt av den orsaken som gamla tanter+svarta katter+sopkvastar inte tillsammans bevisar att det finns häxor.

Jag skall kommentera dokumentet till vilket Du hänvisar efter att ha läst det mer ingående.

Nej, för du hade ifrågasatt den bild/filmen om det verkligen är just var det visar och inget annat. Du hade undrat, hur vet vi de blir gasade på den bilden/filmen?
Citera
2018-10-28, 20:33
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag har frågat om detta innan. Men ingen tycks kunna svara på det.
Om birkenau(Auschwitz I,II) hade ca 52 st ugnar på grund av tyfus! Varför hade Dachau 4-8 st?
Tyfus var minst lika stort problem där... Finns inget annat läger som hade sådan stor kapicitet! Inte kan det vara pågrund av Tyfus endast!
Men Atlas ville ha lite dokumenter, så här några "dokumenter" o övriga saker. http://holocaustcontroversies.blogsp...m=1#flimsydoor
Auschwitz var ett större läger än Dachau. I Auschwitz Dog flere fåglar I tyfus,så därför flere ugnar. Det finns ingen annan förklaring. Den största döds orsaken i Auschwitz var ju tyfus, och på grund av den stora mängden fångar i lägret så hade man flere ugnar där än i Dachau. Du måste komma ihåg att Auschwitz var ett transitläger och utsatt för smitta.
Citera
2018-10-29, 18:16
  #102
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Auschwitz var ett större läger än Dachau. I Auschwitz Dog flere fåglar I tyfus,så därför flere ugnar. Det finns ingen annan förklaring. Den största döds orsaken i Auschwitz var ju tyfus, och på grund av den stora mängden fångar i lägret så hade man flere ugnar där än i Dachau. Du måste komma ihåg att Auschwitz var ett transitläger och utsatt för smitta.
Inte mycket större i alla fall. 1944 fanns det ca 63 000 fångar där. Hälften så mycket som birkenau, så då borde det finnas ungefär hälften av antalet ugnar också. https://www.kz-gedenkstaette-dachau....1933-1945.html

Men det gjorde det inte... Ändå hade de också problem med Tyfus. Nu vet jag de skulle bygga större ugnar i -birkenau, de låg färdiga på ritningsbordet. Men det rimmar dåligt då Dachau hade 4- 8 ugnar. Jag vet inte om Dachau hade nya ugnar på "G". Tanke på Birkenau hade ca 52 st så är det stor skillnad.

Var hade Dachau sina lik källare? Det verka endast finnas i Birkenau. Varför hade inte Dachu några lik källare? Varför var inte deras Krematorium inhägnade som det var i -birkenau?

Nej Auschwitz var inget transit läger, det har kommit fram.
Citera
2018-10-29, 20:04
  #103
Medlem
Att vara förintelseförnekare är inte detsamma som att vara främlingsfientlig..Det kan vara så enkelt att man precis som i Turkiet blandar ihop det med ansvar och skäms för det som ev hänt..Alltså någon anklagar förintelseförnekaren för att försöka dölja något elakt som hänt och personen vågar inte erkänna därför att denne känner stark oro att förknippas med händelsen. Känslan att bära skuld för det inträffade i mörkhyades ögon. Besläktat med feminism och Tysklands lagar nuförtiden och antitasism. Förnekelse=Antirasister . Faaast jag köper inte deras argument
Citera
2019-09-05, 20:56
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det finns extremt många bevis. Gå in på youtube så har du mängder med intervjuer med överlevande från lägren.

Det finns mängder med bilder. Jag rekommenderar dig att åka ned till Auschwitz och se platsen själv.

Dessa överlevare skulle aldrig "gasas". De 900 000 som "gasades" i Auschwitz fördes enligt myten direkt till gaskammrarna från tåget och var aldrig fångar i Auschwitz.

Alla de överlevare du sett med Auschwitz tatueringen var vanliga fångar och var aldrig utsatta för någon risk att "gasas". De levde som fångar och en del av dem dog av sjukdomar och svält som drabbade fångläger på den tiden.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback