Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 13:32
  #169
Avstängd
Sektmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennipenn76
Ja jag har tyvärr märkt på ganska nära håll (och inte bara genom dejting) att människor är långt ifrån goda. Mitt problem är nog oftast att jag inte litar på personer, har lite trust issues som jag jobbar på. Sållar bort väldigt många. Det svåra för mig är väl egentligen att när jag väl släppt in någon i mitt liv och den kommit nära, som med den sommarkärlek jag hade- då är det svårt att förstå och släppa när det inte fungerade.
Jag förstår delvis och söker logiken i hans beteende, men det finns inte riktigt någon sådan. Att älska någon en dag, vara kär och omtänksam, vilja ha en framtid tillsammans och sen två dagar senare säga att man aldrig vill ses mer och dessutom på ett totalvidrigt sätt- det är i mitt huvud bara konstigt.
Så ja det är sjukt, inte bara han som var tyvärr :/

Intressant det du skriver, och det är väl tyvärr bara så att det finns människor som använder andra som några slags mänskliga batterier. Normalt sett tycker jag man kan känna sånt, men sen blir man väl lite knäpp när man dejtar och hoppas på att hitta rätt person att leva och då inte ser varningstecknen.
Och jo, någonstans tänker jag nog att även galningar går att resonera med och hantera. Det är kanske helt fel.

Du måste åtgärda det. Har för mig att personer med trust-issues oftare blir mål för dessa personer. Då de är så bra på att manipulera. Fast nu hittar jag ingen källa på det. Har i ärlighetens namn inte hittat någon källa på hur man blir immun mot dessa människor - det går nog inte. Hursomhelst så måste du verkligen acceptera detta fullt ut. Massor av människor är helt enkelt ruttna.

Gällande ditt grubblande kring ett tidigare förhållande är det ditt ansvar att sluta grubbla. Som det är nu tar det bara din tid. Det kommer inte ge dig ett slutgiltigt svar. Narcissister använder andra människor som batterier, alltså bokstavligen talat. De behöver deras bekräftelse men de hatar dem samtidigt, men framförallt kan de gå från hyllande till förkastande. Att förstå vad exakt som triggade är meningslöst.
Citera
2018-04-20, 13:38
  #170
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Du måste åtgärda det. Har för mig att personer med trust-issues oftare blir mål för dessa personer. Då de är så bra på att manipulera. Fast nu hittar jag inget. Hursomhelst så måste du verkligen acceptera detta fullt ut. Massor av människor är helt enkelt ruttna.

Gällande ditt grubblande kring ett tidigare förhållande är det ditt ansvar att sluta grubbla. Som det är nu tar det bara din tid. Det kommer inte ge dig ett slutgiltigt svar. Narcissister använder andra människor som batterier, alltså bokstavligen talat. De behöver deras bekräftelse men de hatar dem samtidigt, men framförallt kan de gå från hyllande till förkastande. Att förstå vad exakt som triggade är meningslöst.

Jo det stämmer nog. Jo jag jobbar jobbar på det. Kan väl säga att jag fick en rejäl kalldusch som jag vaknade upp av och det kanske var nyttigt, jag har lärt mig en massa saker. Dessutom ännu mer vad jag vill ha ut av ett förhållande och att om någon inte vill detsamma- bryta med den istället för att lägga energi och anpassa sig. Visst kan man kämpa för kärlek men det handlar ju om att båda då ger och får, inte att bara ge och ge. Det är tid och energi man inte har.
Tack
Citera
2018-04-20, 17:48
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fellow kvinnliga Flashbackare (med heterosexuell läggning)

Jag har hängt på datingsajter till och från rätt länge (ja, hoppet är det sista som dör och jag är en vidrig slampa så har vi avklarat den biten)

Under den tiden har jag noterat vissa beteenden hos männen, som jag har lite svårt att förstå.

* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet
*de som hänger upp sig på något i ens presentation och skriver en novell om varför jag har fel.
* De som endast vill visa sitt fejs på kik eller liknande
* De som skickar samma genomskinliga spam till alla
* De som kräver svar på varför man inte svarar alternativt de som vid svaret ”ej intresserad” blir djupt kränkta. Ofta de som saknar bild dessutom
* män som trycker på att de är vill ”skämma bort” en- stor varningssignal.

Här är bara ett axplock. Era erfarenheter av detta?
Som kille kan jag svara:


* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet
Dom har dålig självkänsla och tar åt sig så dom måste avreagera sig
*de som hänger upp sig på något i ens presentation och skriver en novell om varför jag har fel.
Dom har dålig självkänsla och måste hävda sig för att känna att dom räcker till
* De som endast vill visa sitt fejs på kik eller liknande
Dom har dålig självkänsla och tror att dom inte duger för deras kropp är mindre attraktiv
* De som skickar samma genomskinliga spam till alla
Dom som inte förstår hur man ska skriva för att få tjejer
* De som kräver svar på varför man inte svarar alternativt de som vid svaret ”ej intresserad” blir djupt kränkta. Ofta de som saknar bild dessutom
Dom har dålig självkänsla och tar åt sig för dom lever i någon drömvärld
* män som trycker på att de är vill ”skämma bort” en- stor varningssignal.
Dom har dålig självkänsla och känner att dom bara kan få tjejer genom pengar eftersom dom inte har annat att erbjuda
Citera
2018-04-20, 18:31
  #172
Medlem
Snusovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet

Jösses, det där har jag märkt hos kvinnor, fast IRL då jag inte hänger på datingsidor. Till och med det försiktigaste avvisande kan få många att explodera fullständigt! Jag har personligen exempel på allt från att få min läggning ifrågasatt till en flera minuter lång tirad med grafisk demonstration om vad jag "minnsann missat!". 😳
Citera
2018-04-21, 01:13
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennipenn76
Man kan väl bara vara rak och ärlig, säga att det inte funkar att fortsätta ses. Nu tror jag iof att flera av de killar jag träffat har massa rädslor- anknytningsproblem osv. De vill och behöver ha närhet men är rädda för att bli av med egentid, frihet. Och så ballar de ur. De konstiga är ofta att de är de som pushat relationen framåt och velat saker medan jag tagit det försiktigt. Aldrig gör man rätt .

Alltså är ju rimligt för killar att pusha till ligg-stadiet, payoffen för ansträgningen(inte bara med dig, andra raggförsök, livsförbättringar, allan-ballan hobbies osv).

Men i förhållande kan killen bli cuckad. Det går inte riktigt som kvinna- vems är barnet? Hennes.
Kvinnan har det som bäst i en relation och innan sexet, trygghesmässigt/biologiskt, mannen som bäst vid sexet. Mannen förlorar möjligheten att ligga runt, och får ist en risk. Kvinnan får en trygghet istället, ingen risk.

Tyvärr har vi inte evolverar i en värld med p-piller eller pappatest.
Citera
2018-04-21, 01:18
  #174
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej jag är inte 25 men jag har varit 25 och inte jag heller var imponerade av 60- åringar som raggade. En snygg 25-åring kommer inte vilja ha 60-åringen. Varför skulle jag vara avsukdsjuk på det? Även 60-åringar raggar på mig nu med, och jag vill fortfarande inte ha dem.

Men snart är du 60 själv och då är inte du värd mycket på köttmarknaden på nätet. Kanske kommer du då att komma till insikt att ungdomen lockar kanske mer än en hägrande pensionsålder? Vilken tur förresten att 60-åringar fortfarande raggar på dig, ni borde i teorin ha en hel del gemensamt som begynnande ålderskrämpor, barn och skilsmässor bakom er

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag skulle säga att så är fallet, eftersom kvinnor i högre grad lär oss att ta hänsyn till andras känslor.

Vart har du hört/läst det?

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja det har hänt att vederbörande hotat med att de ska ”straffknulla” mig och dylikt eller det vanligare att få höra höra en rad förolämpningar efter antingen ett nej tack eller inget svar alls.

Du drar kanske omedvetet åt dig denna grupp av "straffknullande" killar och män? Vad kom först egentligen, hönan eller ägget?

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Skiter fullständigt i om du tror mig eller ej.

Sant? Och det kallar du att ta hänsyn till andras känslor?

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Finns ett otal trådar där män gnäller över kvinnor på Fb, skriv där istället vet jag.

Jag gnäller inte, riktar bara lite kritik mot ditt sedvanliga enögda sätt att utmåla (nästan alla) män som idioter och kvinnor som värnlösa offer för nätraggande sluskar som inte kan ta ett nej.
Citera
2018-04-21, 02:24
  #175
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Alltså är ju rimligt för killar att pusha till ligg-stadiet, payoffen för ansträgningen(inte bara med dig, andra raggförsök, livsförbättringar, allan-ballan hobbies osv).

Men i förhållande kan killen bli cuckad. Det går inte riktigt som kvinna- vems är barnet? Hennes.
Kvinnan har det som bäst i en relation och innan sexet, trygghesmässigt/biologiskt, mannen som bäst vid sexet. Mannen förlorar möjligheten att ligga runt, och får ist en risk. Kvinnan får en trygghet istället, ingen risk.

Tyvärr har vi inte evolverar i en värld med p-piller eller pappatest.

Ja det är jag med på. Och inget konstigt att det är så. Det märker man ju av hela tiden. Men att de pushar framåt även efter de "fått" vad de vill. Och i alla fall ett fall tyckts vara den som haft bråttom att sätta etikett på förhållandet och fördjupa det..
Citera
2018-04-21, 05:30
  #176
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men snart är du 60 själv och då är inte du värd mycket på köttmarknaden på nätet. Kanske kommer du då att komma till insikt att ungdomen lockar kanske mer än en hägrande pensionsålder? Vilken tur förresten att 60-åringar fortfarande raggar på dig, ni borde i teorin ha en hel del gemensamt som begynnande ålderskrämpor, barn och skilsmässor bakom er



Vart har du hört/läst det?



Du drar kanske omedvetet åt dig denna grupp av "straffknullande" killar och män? Vad kom först egentligen, hönan eller ägget?



Sant? Och det kallar du att ta hänsyn till andras känslor?



Jag gnäller inte, riktar bara lite kritik mot ditt sedvanliga enögda sätt att utmåla (nästan alla) män som idioter och kvinnor som värnlösa offer för nätraggande sluskar som inte kan ta ett nej.
Har inga ålderskrämpor. Men i sedvanlig anda inbillar sig en snubbe att kvinnor äldre än 30 knappt existerar.
Planerar inte att bli äldre än 50.

Och ännu mer förutsägbart är det att du skyller mäns beteende på kvinnor. Vet du, män kan kontrollera sina impulser för det mesta, så att en kvinnas nej inte renderar en sådan reaktion, men vissa inte. Det har med DEM att göra. Du resonerar på samma sätt som de som skuldbelägger de som blivit utsatta för övergrepp
Citera
2018-04-21, 08:15
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennipenn76
Ja det är jag med på. Och inget konstigt att det är så. Det märker man ju av hela tiden. Men att de pushar framåt även efter de "fått" vad de vill. Och i alla fall ett fall tyckts vara den som haft bråttom att sätta etikett på förhållandet och fördjupa det..

Jag tycker ändå jag förstår det. Man är osäker om man kan hitta nån annan, men sen när den andra är med på det, så kommer andra instinkter idtället.
Citera
2018-04-21, 08:53
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusovic
Jösses, det där har jag märkt hos kvinnor, fast IRL då jag inte hänger på datingsidor. Till och med det försiktigaste avvisande kan få många att explodera fullständigt! Jag har personligen exempel på allt från att få min läggning ifrågasatt till en flera minuter lång tirad med grafisk demonstration om vad jag "minnsann missat!". 😳

Jodu, kvinnor är ännu sämmre på att bli dissade än män.
Citera
2018-04-21, 08:56
  #179
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove


* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet
*de som hänger upp sig på något i ens presentation och skriver en novell om varför jag har fel.
* De som endast vill visa sitt fejs på kik eller liknande
* De som skickar samma genomskinliga spam till alla
* De som kräver svar på varför man inte svarar alternativt de som vid svaret ”ej intresserad” blir djupt kränkta. Ofta de som saknar bild dessutom
* män som trycker på att de är vill ”skämma bort” en- stor varningssignal.

Här är bara ett axplock. Era erfarenheter av detta?

1) Har jag inte råkat ut för, men tänker mig att sådant beteende hänger ihop med väldigt låg självkänsla

2) Har aldrig hänt, men se svar #1

3) Händer ibland och det är väl ett sätt att försöka få en mer "direktkanal" till kvinnor

4) Fantasilösa figurer som inte kan variera vad de skriver efter vem de skriver det till

5) Har aldrig hänt mig, men se svar på #1 & #2

6) Har hänt nån sällsynt gång och de tror väl att det går att köpa känslor, att det är allt de har att erbjuda

Jag vet att många kvinnor råkar ut för diverse otrevliga och elaka män på datingsidor, men själv har jag varit förskonad från dylikt beteende när jag varit medlem på såna sidor
Citera
2018-04-21, 08:58
  #180
Medlem
Monarkists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fellow kvinnliga Flashbackare (med heterosexuell läggning)
* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet

Lite off-topic dock så är det ju inte bara män som förolämpar vid ev. diss. Händer ju både 'IRL' och på dejting sidor att även kvinnor langar ut förolämpningar till höger och vänster.

Dock så håller jag med att män är mer överrepresenterade i det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback