Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-17, 23:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Horor på Rosa sidorna brukar ha ungefär samma preferenser! Men svaret är ja, man får hyra ut till precis vem man vill och neka precis vem man vill för precis vad som helst. Varken uthyraren eller Blocket begår något lagbrott.

Så med andra ord skulle jag kunna lägga in en annons på Blocket där jag skriver: "Muslimer, homosexuella, veganer och låginkomsttagare undanbedes" och komma undan med det utan någon som helst påföljd. Tja, förutom DO anmälningarna som kommer då. Vilket återigen för mig till ursprungsfrågan.
Citera
2018-04-18, 14:18
  #14
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraxKors
Så med andra ord skulle jag kunna lägga in en annons på Blocket där jag skriver: "Muslimer, homosexuella, veganer och låginkomsttagare undanbedes" och komma undan med det utan någon som helst påföljd. Tja, förutom DO anmälningarna som kommer då. Vilket återigen för mig till ursprungsfrågan.

Korrekt. Vem som helst kan anmäla vem som helst för vad som helst så anmäld kanske du skulle bli. Fälld skulle du däremot inte bli.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback