Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-16, 17:10
  #13
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilded
De medger sitt misstag men höjer ändå premien... avslutar jag kontraktet efter bindningstid kan jag ju inte få samma abonnemang för samma pris igen och det är jag som konsument som blir lurad.

Nej, du blir inte lurad. Som konsument har du ingen oändlig rätt till ett visst avtalat pris bara för att du har ett avtal som gäller tillsvidare. Även om du inte hade flyttat så hade de höjt din månadskostnad, troligtvis långt före 2018-12-07, och du skulle då få välja att antingen säga upp avtalet iom att det nya priset börjar gälla, eller acceptera det nya priset. Du skall vara glad, du har tack vare deras misstag fått en rabatt om 25 % som du egentligen inte skulle ha haft annars. Sedan kan du, som alla redan har nämnt i tråden, alltid säga upp avtalet iom att det högre priset börjar gälla.

Företag tar sig såväl rätten till att höja avgifter, som att kunna säga upp avtal. Deras kostnader varierar och, speciellt iom inflationen, måste de höja priser ibland. De tjänster som företag säljer till dig är ingen rättighet för konsumenterna, utan det rör sig om ömsesidigt värdefulla byten - du ger pengar och de ger Internet.
Citera
2018-04-16, 17:27
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilded
Vet du vad bindningstid är för något?

D.v.s att jag får avtalat pris i de första 12 månaderna sen kommer jag betala mer... det är problemet.
Vet du vad ett avtal och bindningstid är? Det är precis det du har gått in i.
Citera
2018-04-16, 17:52
  #15
Medlem
Hur kan du ha så låg månadskostnad? Jag har också bahnhof 100/10 men betalar över 250:- per månad.
Citera
2018-04-16, 18:24
  #16
Medlem
miikoss avatar
Bahnhof ser ut att följa det avtalet de har med dig.

"16. Ändring av Tjänsten, avgift eller villkor *16.1 Dessa allmänna villkor gäller tills vidare. Villkorsändring ska aviseras senast trettio (30) dagar i förväg genom meddelande på Webbplatsen, brev eller e-post till berörda kunder. *16.2 Höjning av Kundens avgift ska meddelas Kunden via e-post eller brev senast trettio (30) dagar innan höjningen träder i kraft. *16.3 Om parterna har överenskommit om bindningstid för Tjänsten, får en ändring av villkoren som är till nackdel för Kunden, verkan tidigast vid utgången av bindningstiden. *16.4 Bahnhof har rätt att utan föregående underrättelse till Kunden utföra ändringar i Tjänsten som inte avsevärt påverkar Tjänstens funktion. "

Detta är deras standard villkor, troligvist är det de här villkoren du har.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback