Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 14:52
  #1
Medlem
jag kommer fan inte fram till vad jag ska välja. Jag har gått fram och tillbaka mellan dessa och jag vet att det är väldigt stor skillnad på civilingenjör och civilekonom. Men jag har både intresse för teknik och ekonomi men jag kommer inte in på industriell ekonomi. Jag är okej med programmering men vill inte att de ska ta över hela utbildning. Jag tycker om matte men inte så mycket fysik.

Det står mellan
civilingenjör Datateknik Lund/Linköping
civilingenjör Medicin teknik Lund/Linköping
civilingenjör Infocom Lund
och till sist då civilekonom Linköping

Det som får flest röster få det bli.
Citera
2018-04-16, 15:04
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Datateknik.

Titta annars på Teknisk Fysik. Där brukar alla komma in numera tror jag. Utbildning som ger mycket bredd. Lite tufft ibland men lägg 20h per vecka så är det inga problem.
Citera
2018-04-16, 15:21
  #3
Medlem
Röstar på datateknik!
Citera
2018-04-16, 15:33
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stenberget
Men jag har både intresse för teknik och ekonomi men jag kommer inte in på industriell ekonomi. Jag är okej med programmering men vill inte att de ska ta över hela utbildning. Jag tycker om matte men inte så mycket fysik.

Det står mellan
civilingenjör Datateknik Lund/Linköping
civilingenjör Medicin teknik Lund/Linköping
civilingenjör Infocom Lund
och till sist då civilekonom Linköping

Det som får flest röster få det bli.

Läs det som passar bäst in på din beskrivning.
Du verkar vilja läsa ekonomi.
Citera
2018-04-16, 16:10
  #5
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikförtydligande inom parentes.

/Mod.
Citera
2018-04-16, 16:29
  #6
Medlem
Günther Mårder har kommenterat liknande frågor ett par gånger i Nordnets Sparpodden och sagt ungefär "välj en teknisk utbildning, ekonomibiten kan man få koll på om man är tillräckligt intresserad". Så med det i bakhuvudet tycks valet mellan ingenjör och ekonom enkelt.