Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-16, 08:30
  #1
Medlem
Hej!
Jag träffade en kille sommaren 2017 som jag fortfarande är tillsammans med. När vi träffades så hade han varken jobb, pengar, körkort eller bil.. Och var tydligen heltidsalkoholist.. Utan att jag visste det i början. Han har gjort allt sen dess för att komma tillbaka tills sitt gamla liv och jobbsr idag heltid och äter antabus..
Men, de har varit en lång och svår "resa" för oss båda då han har ljugit mycket och lurat mig i många situationer då de inte bara varit alkohol utan Han har rökt gräs också...
Han lurade mig i flera månaders tid att han va ren och skötte sig. Jag har aldrig provat droger själv men kunde vissa dagar märka att något inte stämde. Han lurade i mig att de va jag som var knäpp och paranoid och hade fel.. Men de visade sig ju att jag hade rätt..

Efter mycket lögner och svek om allt är de mycket bråk, jag har velat lämna för han är inte alls den jag trodde och han vill så gärna fortsätta för han vill vara den jag vill ha.
Jag har aldrig ställt krav att han ska sluta med nånting ellrr vara på ett visst sett men har alltid sagt att är det livet med droger och alkohol han vill leva så får han leva utan mig...

Vi bråkar ofta om alla lögner som varit och jag har betett mig illa också..

Så nu undrar jag.. Kan jag lita på en sån människa? Han har gått från arbetslös och druckit varje dag till att dricka kanske 2-3 gånger i månaden och jobbar heltid.
De känns som att de är på god väg att bli bra men kommer de verkligen bli d? När han dricket nu för tiden blånekar han de och erkänner inte fören han blir tagen på bar gärning. De är inte drickat i sig som skadar, de är ju slla lögner...
Finns det hopp?
Han är 32 och jag 27...
Citera
2018-04-16, 08:37
  #2
Medlem
Kan tyvärr tillägga att han blir ett riktigt as när han dricker... Skriker fruktabsvärt fula ord till mig och gör saker som är helt knäppa..

Därför vill ja ha råd..
Citera
2018-04-16, 08:40
  #3
Medlem
Finns det något som är positivt med ert förhållande?
Citera
2018-04-16, 08:41
  #4
Medlem
hejpodejhejs avatar
Missbrukare är hopplösa. Håll dig borta ifrån dem. Inget gott kan komma ifrån det. Du lever i lögnen om att han kommer att sluta men det kommer aldrig hända. Lev i verkligheten och dumpa honom.
Citera
2018-04-16, 08:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Missbrukare är hopplösa. Håll dig borta ifrån dem. Inget gott kan komma ifrån det. Du lever i lögnen om att han kommer att sluta men det kommer aldrig hända. Lev i verkligheten och dumpa honom.
Vadå? De flesta missbrukare slutar ju förr eller senare.
Citera
2018-04-16, 08:46
  #6
Medlem
hejpodejhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vadå? De flesta missbrukare slutar ju förr eller senare.

Jag skulle säga att alla missbrukare slutar och det är efter döden.
Citera
2018-04-16, 08:46
  #7
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vadå? De flesta missbrukare slutar ju förr eller senare.
Ja, naturligtvis. Dessvärre är det ofta i samband med en överdos eller av annan anledning för tidig död relaterat till missbruket. Förstås beroende på hur långt gånget det är.

Jag tror skribenten du citerade menar att det oftast är en kamp i uppförsbacke att försöka "rädda" en missbrukare som återfaller gång på gång. Jag tror att du hajar det och bara gör dig dummare än vad du egentligen är. En "riktig" missbrukare sätter alltid drogen först medan allt annat kommer sekundärt.
Citera
2018-04-16, 08:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vadå? De flesta missbrukare slutar ju förr eller senare.

Varför gör du dig dummare än vad du är?
Citera
2018-04-16, 08:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Varför gör du dig dummare än vad du är?
Tror du på allvar att de flesta som någon gång varit drog/alkoholberoende dör en drogrelaterad död?
Citera
2018-04-16, 08:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Tror du på allvar att de flesta som någon gång varit drog/alkoholberoende dör en drogrelaterad död?

För många slutar det med att de tar en överdos. Ja, jag vet att många dör en förtidig död pga. sitt missbruk. Det är väl ingen nyhet direkt.
Citera
2018-04-16, 08:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
För många slutar det med att de tar en överdos. Ja, jag vet att många dör en förtidig död pga. sitt missbruk. Det är väl ingen nyhet direkt.
Nu svarade du inte på frågan. Frågan var om de flesta gör det, inte om "många" gör det.
Citera
2018-04-16, 09:02
  #12
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Tror du på allvar att de flesta som någon gång varit drog/alkoholberoende dör en drogrelaterad död?
Det beror på hur man definierar "drogrelaterad död". Det är inget snack om att tungt missbruk av droger sätter sina spår på hälsan. I den bemärkelsen kan ett förkortat liv anses "drogrelaterat".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback