Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 01:15
  #1
Medlem
Hatar valborg! Så skulle vilja ta tillfället i akt och dra utomlands, vad tror ni för budget räcker vet ej vart jag vill!?!? Tänkte bara 3-4 nätter ge mig förslag! Tänkte bjuda pojkvännen vad klarar jag mig på minimum.
Citera
2018-04-16, 01:29
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghettoprinsessan
Hatar valborg! Så skulle vilja ta tillfället i akt och dra utomlands, vad tror ni för budget räcker vet ej vart jag vill!?!? Tänkte bara 3-4 nätter ge mig förslag! Tänkte bjuda pojkvännen vad klarar jag mig på minimum.

Testa något av lågprisflygen, wizz air eller ryan. Östeuropa (Polen) rekommenderas, bra och billigt.
Kolla med hotels.com för billiga hotell när du avgjort vart ni ska resa.
För två skulle jag nog räkna med en budget på 5000 för flyg och hotell. (Transit till och från flygplats samt mat tillkommer). Man får god restaurangmat med öl för 100:-/pers i Polen. Tar typ en timma att flyga dit. (Om du inte bor i Norrland då alltså).
Citera
2018-04-16, 04:07
  #3
Medlem
rikastistorstans avatar
Med wizz air kan man flyga under tusingen till Östeuropa. Budapest och Warzawa är två grymma städer om man gillar storstad och kultur. Tydligen flyger dom till något ställe som heter Tuzna i bosnien också om man vill ha 25 grader och sol. Hotell och andra omkostnader är väldigt låga. Man kan nog lätt klara sig ett par dagar på 5-6000 inkl allt på två personer.

Är det charter du är ute efter så brukar Ving har fina erbjudanden under sista minuten.
__________________
Senast redigerad av rikastistorstan 2018-04-16 kl. 04:09.
Citera
2018-04-16, 08:52
  #4
Medlem
Tuzla
Citera
2018-04-16, 15:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghettoprinsessan
Hatar valborg! Så skulle vilja ta tillfället i akt och dra utomlands, vad tror ni för budget räcker vet ej vart jag vill!?!? Tänkte bara 3-4 nätter ge mig förslag! Tänkte bjuda pojkvännen vad klarar jag mig på minimum.

Det finns en hel del cityresor via Travelbird med hotell och boende för mellan 1- 2000 kr per/person.
Sopot i Polen gillar jag själv, bra mat och priser rent generellt. Det kan du få för 1600 kr pers.
Prag gillar jag med, fast kanske inte riktigt rätt årstid.
Budapest är också ett perfekt alternativ för weekend resa med sina olika kända badhus och mycket affärer.
__________________
Senast redigerad av torkel2 2018-04-16 kl. 15:15.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2934480

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback