Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 20:04
  #1
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Jag tycker om att sitta på toaletten och brukar kombinera bajsandet med att äta middag för effektivitetens skull. Jag har inrett min lilla toalett med ett hopvikbart bord som står lutat mot väggen färdigt att fällas upp när det är dags. Problemet är att jag på senare tid har funderat över om det går att sätta upp en skärm så att jag kan sitta och kika på nedladdade TV-serier och liknande under tiden jag äter och bajsar. Skärm har införskaffats och det hela verkar gå att lösa genom att installera dubbla skärmar till datorn och sedan växla skärm när det så att säga trycker på.

Men... så kom jag på att jag ju även duschar därinne. Och när jag duschar blir det ju fuktigt och fukt är inte jättebra för teknik. Hur skyddar jag skärmen från att förstöras av varm vattenånga från varma duschar? Badrummet är inte jättestort, kanske en fyra kvadrat eller så. Eller räcker det med att jag inte har skärmen igång samtidigt som jag duschar för att det inte ska kortslutas eller krångla på grund av fukten?

Det måste ju gå att lösa?
Citera
2018-04-15, 20:21
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag tycker om att sitta på toaletten och brukar kombinera bajsandet med att äta middag för effektivitetens skull. Jag har inrett min lilla toalett med ett hopvikbart bord som står lutat mot väggen färdigt att fällas upp när det är dags. Problemet är att jag på senare tid har funderat över om det går att sätta upp en skärm så att jag kan sitta och kika på nedladdade TV-serier och liknande under tiden jag äter och bajsar. Skärm har införskaffats och det hela verkar gå att lösa genom att installera dubbla skärmar till datorn och sedan växla skärm när det så att säga trycker på.

Men... så kom jag på att jag ju även duschar därinne. Och när jag duschar blir det ju fuktigt och fukt är inte jättebra för teknik. Hur skyddar jag skärmen från att förstöras av varm vattenånga från varma duschar? Badrummet är inte jättestort, kanske en fyra kvadrat eller så. Eller räcker det med att jag inte har skärmen igång samtidigt som jag duschar för att det inte ska kortslutas eller krångla på grund av fukten?

Det måste ju gå att lösa?

Köp en IP-klassad skärm, förslagsvis IP67.
http://ruggit.se/hardvara/bildskarmar/
Citera
2018-04-16, 07:20
  #3
Medlem
tnems avatar
Lättaste är nog att köra med en surfplatta, som du tar ut från toan när du duschar.
Citera
2018-05-02, 17:05
  #4
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Lättaste är nog att köra med en surfplatta, som du tar ut från toan när du duschar.
Kolla i så fall så surfplattan kan visa alla förekommande videoformat, eller att du kan streama via datorn utan lagg. Att spela upp nedladdade filer i ymse format är ett gissel både på Android och iOS. VLC har varit det som funkat bäst för mig, men det har inte varit problemfritt. Jag har inte testat streamingprogram där datorn konverterar videon till något som plattan kan hantera.
Citera
2018-05-10, 06:28
  #5
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Lättaste är nog att köra med en surfplatta, som du tar ut från toan när du duschar.
Ja, det är klart det enklaste alternativet som jag otroligt nog inte tänkte på själv. Jag tror att jag fastnade lite i idén att jag skulle ha den kopplad till min dator eftersom det är där all media ligger. Men det går ju att föra över eller streama, såklart.

Food for thought.
Citera
2018-06-09, 10:24
  #6
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag tycker om att sitta på toaletten och brukar kombinera bajsandet med att äta middag för effektivitetens skull. Jag har inrett min lilla toalett med ett hopvikbart bord som står lutat mot väggen färdigt att fällas upp när det är dags. Problemet är att jag på senare tid har funderat över om det går att sätta upp en skärm så att jag kan sitta och kika på nedladdade TV-serier och liknande under tiden jag äter och bajsar. Skärm har införskaffats och det hela verkar gå att lösa genom att installera dubbla skärmar till datorn och sedan växla skärm när det så att säga trycker på.

Men... så kom jag på att jag ju även duschar därinne. Och när jag duschar blir det ju fuktigt och fukt är inte jättebra för teknik. Hur skyddar jag skärmen från att förstöras av varm vattenånga från varma duschar? Badrummet är inte jättestort, kanske en fyra kvadrat eller så. Eller räcker det med att jag inte har skärmen igång samtidigt som jag duschar för att det inte ska kortslutas eller krångla på grund av fukten?

Det måste ju gå att lösa?

Det enda rätta i det läget är att köpa en utomhus-TV. Kolla efter begagnade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback