Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 19:04
  #1
Medlem
Hej,

Jag hade skulder till en kommun och det var typ 13tusen kronor. Men det betalades i 2016 men nu forra manaden (01.03.2018) fick jag se i bisnode spesification att dar ligger ett tredskodom med belopp nastan 26tusen kronor, Tingsratt. Varfor? Jag betalade skulden och dom har inte hort av sig tills nu!?!

Jag ar utomlands pga jobbet, hur ska jag gora? tack for forhand.

mvh
alban
Citera
2018-04-15, 19:15
  #2
Medlem
Då får du väl skicka in kvitto på att det är betalt. Svårare är det inte.
Citera
2018-04-15, 19:22
  #3
Medlem
miikoss avatar
Fick du ingen delgivning om stämning i tingsrätten?

Ansök om återvinning av målet i tingsrätten, så snart som möjligt.
Citera
2018-04-15, 19:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Då får du väl skicka in kvitto på att det är betalt. Svårare är det inte.

hej, det har jag men inte med mig. okej, jag forsoker fixa sa fort som mojligt. tack for svaret
Citera
2018-04-15, 19:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Fick du ingen delgivning om stämning i tingsrätten?

Ansök om återvinning av målet i tingsrätten, så snart som möjligt.

Nej, fick ingenting, dom kanske skickade ett brev som jag har inte kollat. Jag gor det sa fort som mojligt. Tack
Citera
2018-04-15, 19:31
  #6
Medlem
jag laste lite och blev ganska radd faktist, blir det problem nar jag aker tillbaka till sverige? fangelse eller nat sant. shit.
Citera
2018-04-15, 20:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rendessvous
jag laste lite och blev ganska radd faktist, blir det problem nar jag aker tillbaka till sverige? fangelse eller nat sant. shit.

Fängelse får man när man blivit dömd för ett allvarligt brott. Att ha en skuld är inget brott.
Citera
2018-04-15, 21:26
  #8
Medlem
Återvinn om det fortfarande går. Annars får du vänta ut anmärkningen i knappt 3 år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback