Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 14:40
  #1
Avstängd
Ser att apple har släppt en ny platta och den kostar 3700:- medan pro modellen 7500:- Vad är skillnaden mellan båda. Vad betalar man 4000kr mer för ?

Jag lyssnar mycket på musik via och endast youtube, slö surfar och kanske något bil spel då o då men inget avancerat. Ser att pro modellen har 4 högtalare Stereo medan vanliga endast 2 men vet inte om de oså är stereo eller bara mono

Ljudet är viktigt för mig
Citera
2018-04-15, 15:17
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Ser att apple har släppt en ny platta och den kostar 3700:- medan pro modellen 7500:- Vad är skillnaden mellan båda. Vad betalar man 4000kr mer för ?

Jag lyssnar mycket på musik via och endast youtube, slö surfar och kanske något bil spel då o då men inget avancerat. Ser att pro modellen har 4 högtalare Stereo medan vanliga endast 2 men vet inte om de oså är stereo eller bara mono

Ljudet är viktigt för mig

Köpte en iPad Pro (största). Sålde den lika snabbt igen. Överskattat.
Räcker med en liten.
Citera
2018-04-15, 17:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Ser att apple har släppt en ny platta och den kostar 3700:- medan pro modellen 7500:- Vad är skillnaden mellan båda. Vad betalar man 4000kr mer för ?

Jag lyssnar mycket på musik via och endast youtube, slö surfar och kanske något bil spel då o då men inget avancerat. Ser att pro modellen har 4 högtalare Stereo medan vanliga endast 2 men vet inte om de oså är stereo eller bara mono

Ljudet är viktigt för mig

Det är bättre skärm på Pro, mycket bättre och kraftigare ljud på Pro.

Går du in på Apple.se så kan du ju göra direkta jämförelser mellan dem där. Och du borde hitta ingående jämförelser på nätet om du söker lite.

Pro är på ett flertal punkter helt överlägsen den vanliga iPad som absolut inte är dålig. Men vad som är viktigast för dig, vad som duger mer än väl åt dig och vad det får kosta, det kan bara du själv svara dig på.

Själv har jag två st 10,5 Pro, en med SIM-kort och en med bara wifi, och är mycket nöjd och skulle aldrig välja en vanlig iPad. Men dyrt blev det ju....
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-04-15 kl. 17:59.
Citera
2018-04-15, 21:25
  #4
Medlem
Det mest självklara är naturligtvis större skärm, skärmen i iPad Pro är också snäppet bättre. Det skiljer väldigt lite mellan dem rent storleksmässigt, åtminstone 10.5-versionen, 12.9 är betydligt större. Pro har stöd för att justera skärmens färgåtergivning utifrån miljö. Vanliga iPad har 2 GB RAM, medan bägge Pro (10.5 och 12.9) har 4 GB RAM, Pro har marginellt bättre processor också, i alla fall de senaste versionen, inte första generationen 12.9 för den hade A9x-processorn.
Den största skillnaden är att du kan inte använda Smart cover keyboard med den vanliga iPad, det fanns under en kort period iPad Pro 9.7", men den serien är nedlagd idag sedan 10.5" släpptes och dessa tangentbord säljs fortfarande, de kommer dock inte passa till den vanliga iPad, för det finns inga fästen på sidan.
Pennan kan du numera använda på samtliga modeller.
Citera
2018-04-15, 21:27
  #5
Medlem
Om ljudet är viktigt för dig så skulle jag rekommendera att du köper en extern högtalare som du kan ansluta till via bluetooth eller wifi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback