Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 13:53
  #1
Medlem
Vi ska sälja en bostadsrätt lite längre fram i sommar och har tidigare fått in lite vätska under kylskåpet (trotts droppskydd) som har gjort att golvet rest sig lite där eller snarare fått parketen att "glappa" lite, höjdmässigt är det knappt märkbart och man ser bara tt det är lite bredare mellan några plattor.
Vi har haft en här osm mätt fuktihalten eller vad dem gör för att kontrollerat att det inte blivit några mögelskador och det har det INTE.
nu är frågan o mdet här faller under något som vi måste anmäla till köparen eller om det här är något som köpare själv är skyldig att undersöka.
Då det tekniskt sett är fuktskador men inga mögelskador eller "grova" skador.

Jag är nervös av mig och vill göra rätt men inte riskera att dra ner pris eller skrämma bort folk
Citera
2018-04-15, 14:00
  #2
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av str85
Vi ska sälja en bostadsrätt lite längre fram i sommar och har tidigare fått in lite vätska under kylskåpet (trotts droppskydd) som har gjort att golvet rest sig lite där eller snarare fått parketen att "glappa" lite, höjdmässigt är det knappt märkbart och man ser bara tt det är lite bredare mellan några plattor.
Vi har haft en här osm mätt fuktihalten eller vad dem gör för att kontrollerat att det inte blivit några mögelskador och det har det INTE.
nu är frågan o mdet här faller under något som vi måste anmäla till köparen eller om det här är något som köpare själv är skyldig att undersöka.
Då det tekniskt sett är fuktskador men inga mögelskador eller "grova" skador.

Jag är nervös av mig och vill göra rätt men inte riskera att dra ner pris eller skrämma bort folk

Du får inte ljuga för säljaren. Det är dock okej att inte berätta om detta om han inte frågar.

Frågar köparen finns det några kända fel i lägenheten eller finns det några fuktskador är du dock skyldig att svara ärligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback