Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 15:35
  #1069
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
I Olimb vet jag exakt vad jag får. Och det är inget jag vill ha. Att jag är positiv till Horak är 1. Äntligen en spelare in. Bara det gör mig lite taggad 2. Killen har en gjort en säsong i NHL och flera säsonger i KHL vilket känns en nivå upp från tex olimb i EP-Scouting. 3. Tänkt som förste center till en början, ja. Oklart till när vi alla ska göra upp om Guldet i mars.

Men ja. Det finns inga garantier att han leverar och att jag är nöjd med värvningen efter säsongen men tar hellre den chansningen över olimb alla dagar i veckan. Lägg där till att Evertsson brukar ha koll.
Jo, jag skrev ju att vi vet betydligt mer om Olimb.

Visst, spelare in är alltid kul.

Men ska vi kolla lite mer på EP-scoutingen: Det stämmer att han spelat på en högre nivå än Olimb. Men kollar vi lite poängsnitt så tycker jag inte det är bättre än Olimbs.

Olimbs poängsnitt på 0.68 över 333 matcher i SHL är definitivt i klass med om inte bättre än t.ex Horáks poängsnitt på 0.51 över 224 matcher i KHL (ligorna där de har spelat flesta matcher). Skulle nog ge Olimb edgen där på det rent offensiva.

De som talar för Horák är väl däremot hans NHL erfarenhet där han verkar ha varit riktigt vass defensiv en hel säsong rentav (61 matcher och en +- på 3, trots bara 11 poäng framåt). Även hans ålder på 27 är ju betydligt trevligare än Olimbs 32 år. Det är ju enbart EP-scouting däremot, om det nu behöver poängteras. Men får väl även hålla med om att man måste ge en liten edge till Horák på pappret.

Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Så annorlunda som bärande spelare gentemot Lindström, Lindholm, Jimmie Ericsson, Zackrisson, Norman, Möller, Bellemare, Forssell. Visst har det funnits någon Kabanov här och Schremp där men har mest varit komplement bakom de som ska bära laget. Jag tycker det är så annorlunda mot Skellefteås signum med stark motor och högt tempo.
Min poäng handlade lite om just det där, att era gamla bärande spelare inte är där längre. De enda som är kvar av de där är Jimmie, Möller och Lindström. Jimme har ju gått ner sig rejält sen era glansdagar. Lindström blir inte yngre han heller.

Dags att blicka framåt om du frågar mig, ni behöver inte nödvängtvis hålla kvar er gamla spelidé om ni nu inte hittar spelare som kan framföra den och just nu ser jag inte riktigt hur ni skulle kunna gräva fram spelare i samma klass som från era glansdagar.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2018-06-16 kl. 15:43.
2018-06-16, 17:59
  #1070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Olimb kommer göra succe i SAIK!

Kul om Evertsson hade haft koll på nävar och fru också
Horak luktar typisk Tjeckisk flopp.
Men kommer passa in i ett gnällande och filmande Real Plastsjö. Horak känns också som att han kommer bli den största "movie star" kommande säsong. Och att axla Shinnimin roll som "movie star" kommer bli tufft. Riktigt tufft.

Minns Klepis i FBK. Tjeck, stjärna och.......flopp! Man kan aldrig vara säker på vad man får!
2018-06-17, 14:19
  #1071
Medlem
MitchRapps avatar
Någon som vågar sig på att ta ut bästa möjliga lag bland spelare kommande säsong?

3 målvakter
4 linor plus 1 extra forward
7 backar
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2018-06-17 kl. 14:37.
2018-06-17, 22:14
  #1072
Medlem
MitchRapps avatar
https://hockeybladet.nu/klubbar/bif/...ongen-2018-19/

Djurgården ska alltså jogga hem serien iår.
2018-06-17, 22:48
  #1073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
https://hockeybladet.nu/klubbar/bif/...ongen-2018-19/

Djurgården ska alltså jogga hem serien iår.
Den där artikeln var riktigt intressant

Nån som har Aftonbladet Plus som kan se hur Ros har tippat? Han gillar ju också att skapa debatt genom att tycka udda saker.
2018-06-17, 23:37
  #1074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Någon som vågar sig på att ta ut bästa möjliga lag bland spelare kommande säsong?

3 målvakter
4 linor plus 1 extra forward
7 backar

Möller Ryno Lindström
Palushaj Roy Lasch
Dick Engqvist Olimb
Little Händemark Gordon

Wikstrand Gunderson
E.Gustafsson Bengtsson
Rahimi Persson
Pudas Virtanen

Fasth Reideborn Armalis
2018-06-18, 07:46
  #1075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morove
Den där artikeln var riktigt intressant

Nån som har Aftonbladet Plus som kan se hur Ros har tippat? Han gillar ju också att skapa debatt genom att tycka udda saker.

Alltså, förlåt mig, otroligt intressant tippning redan nu, men Rögle 4a?
Jag är djurgårdare, men alltså aldrig att vi kommer etta.
2018-06-18, 10:05
  #1076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morove
Den där artikeln var riktigt intressant

Nån som har Aftonbladet Plus som kan se hur Ros har tippat? Han gillar ju också att skapa debatt genom att tycka udda saker.

Tippar Frölunda som 1a. Lite att ta i kanske.
2018-06-18, 10:26
  #1077
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Tippar Frölunda som 1a. Lite att ta i kanske.
Ganska oväntad etta. Många Frölundafans är ju väldigt missnöjda när man läser runt på olika ställen. Bl.a. hur överbetalda vissa spelare är samt att det inte har värvats särskilt många ersättare till de tunga tappen (de har väl förhoppningar om att alla ska ta ett kliv, vilket jag kan tycka är lite väl optimistiskt).

Men bara att ge sig på att tippa nu är väldigt oseriöst då alla inte värvat klart. Ros kommer ju ha ett nytt tips om två månader, och den kommer ju inte se likadan ut.
2018-06-18, 10:28
  #1078
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Tippar Frölunda som 1a. Lite att ta i kanske.

Frölunda var ju tippade som etta förra året när tränarna får gissa. Tror inte det blir så iår.

Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Möller Ryno Lindström
Palushaj Roy Lasch
Dick Engqvist Olimb
Little Händemark Gordon

Wikstrand Gunderson
E.Gustafsson Bengtsson
Rahimi Persson
Pudas Virtanen

Fasth Reideborn Armalis

Ser mycket bra ut. Skulle dock vilja göra några småändringar!

Möller Horak Lindström
Palushaj Roy Lasch
Kiiskinen Engqvist Gordon
Little Händemark Reddox

Wikstrand Gunderson
E.Gustafsson Bengtsson
Rahimi Persson
Pudas Virtanen

Fasth Reideborn Armalis
2018-06-18, 11:16
  #1079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Ganska oväntad etta. Många Frölundafans är ju väldigt missnöjda när man läser runt på olika ställen. Bl.a. hur överbetalda vissa spelare är samt att det inte har värvats särskilt många ersättare till de tunga tappen (de har väl förhoppningar om att alla ska ta ett kliv, vilket jag kan tycka är lite väl optimistiskt).

Men bara att ge sig på att tippa nu är väldigt oseriöst då alla inte värvat klart. Ros kommer ju ha ett nytt tips om två månader, och den kommer ju inte se likadan ut.

Ja precis.
Man kan inte göra målskytt av brunkare. Iallafall inte i den grad så man når till sm final.
Man blir helt galen av detta, men man får vänta tills oktober/november innnan man dömer ut laget.
Kanske väntar man tills nästa år då flertalet spelare kanske kommer hem?
Av Sundström, Lasu, Tömmernäs, V.Stålberg, Abbott, Wellman, Lasse, Blidh och Svedberg borde iallafall en 3-4 st vända hem.

Topp 3 borde Frölunda klara av, beroende på vem den sista spetsen blir. Sen om starten blir tråkig kommer vi garanterat fylla på under säsong.
2018-06-18, 15:07
  #1080
Medlem
wagisbloms avatar
MORTEN MADSEN till SHL-laget i Västernorrland

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback