Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-15, 09:13
  #1
Medlem
torrenttobbes avatar
Hej!
Hittade några gamla klockor i garderoben, finns det något värde i dessa?
Om detta är fel forum att svara på frågorna kan någon vänligen referera mig till någon som kan?
Jag vägar 480 kg och önskar helst att slippa resa mig från min säng.

https://postimg.cc/gallery/2n6j7fhbc/
Citera
2018-04-15, 10:27
  #2
Medlem
Kort enkelt svar du får nog en solig dag 500kr/klocka om någon vill ha dom.
Citera
2018-04-15, 10:39
  #3
Medlem
tjena 480 kg mannen. Alla klockorna är ju från välkända Omega och borde ha samlarvärde. Den första ä jag lite osäker på. De andra två har ett värde från ett par tusenlappar upp till kanske 10 kkr beroende på skick och om de är några extra åtråvärda klockor (som jag tyvärr inte har koll på)

Så en grov gissning är att klockorna tillsammans är värda någonstans mellan 5-15 kkr
Citera
2018-04-15, 10:43
  #4
Medlem
Alla tre är Omega som är eftertraktade. Den första är ett quartsur och inte värd så mkt. Kanske 1000 1500.

Ur två ungefär 2000 till 3000

Ur tre har pie pan urtavla och är nog värd mest. Kanske 5000. I bra skick 10000.

Det här är mina gissningar utifrån tradera. Jag har spanat på liknande ur länge.
Citera
2018-04-15, 11:05
  #5
Medlem
Vic878s avatar
Det första uret är en Omega F300 med stämgaffel urverk från början av 1970-talet och ser ut att vara i fint skick. Fungerar klockan skulle jag uppskatta värdet till ca 5000-7000kr, ta den till en urmakare så får du veta vilken modell det är(det finns många F300) och vad man uppskattar värdet till.
Citera
2018-04-15, 13:40
  #6
Moderator
Ancistruss avatar
När det verkar finnas Omega experter här passar jag på att fråga om värdet på min gamla "Omega automatic seamaster de ville" från tidigt 60-tal. Hur urverk ser ut vet jag ej, men den funkar utmärkt och allt ser bra ut. Orginalarmbandet är utbytt mot ett i guld. Har jag fattat det rätt i att om jag skulle vilja sälja den är det bäst att beställa ett nytt armband och sälja guldarmbandet löst?
Citera
2018-04-15, 21:36
  #7
Medlem
torrenttobbes avatar
Jag tackar mina flashbackbröder för bedömningen! Vi får se hur vi tar det hela vidare!
Citera
2018-04-15, 23:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
När det verkar finnas Omega experter här passar jag på att fråga om värdet på min gamla "Omega automatic seamaster de ville" från tidigt 60-tal. Hur urverk ser ut vet jag ej, men den funkar utmärkt och allt ser bra ut. Orginalarmbandet är utbytt mot ett i guld. Har jag fattat det rätt i att om jag skulle vilja sälja den är det bäst att beställa ett nytt armband och sälja guldarmbandet löst?

det borde ligga på c 10 kkr +/- några lusentappar
Citera
2022-02-03, 05:09
  #9
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Den första ser ut att vara i rätt bra skick, gissar mellan 15 och 25 lappar om du lägger ut den på ebay.com.

En omega med constellation och f300 fz stämplat på urtavlan är väl långt från vanligt i kombination, det brukar vara det ena eller det andra.
__________________
Senast redigerad av Obekvamstamning 2022-02-03 kl. 05:12.
Citera
2022-02-03, 05:13
  #10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Den första ser ut att vara i rätt bra skick, gissar mellan 15 och 25 lappar om du lägger ut den på ebay.com.

En omega med constellation och f300 fz stämplat på urtavlan är väl långt från vanligt i kombination, det brukar vara det ena eller det andra.
Helt okej att du försöker värdera klockor i en nästan fyra år gammal tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hej!
Hur gick det? Sålde du och vad fick du?
__________________
Senast redigerad av constant 2022-02-03 kl. 05:20.
Citera
2022-02-03, 09:20
  #11
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Helt okej att du försöker värdera klockor i en nästan fyra år gammal tråd.
Hur gick det? Sålde du och vad fick du?
Hej! Kul! Hade glömt det här helt. Det är pappas klockor men jag ska på besök där under helgen så jag får ta upp det igen!
Jag visade honom tråden när det begav sig så han kanske har fått dom värderade. Jag får återkomma
Citera
2022-05-04, 19:39
  #12
Medlem
WildBillKelsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hej! Kul! Hade glömt det här helt. Det är pappas klockor men jag ska på besök där under helgen så jag får ta upp det igen!
Jag visade honom tråden när det begav sig så han kanske har fått dom värderade. Jag får återkomma

Om aktuellt, alla tre klockorna är eftertraktade idag, en av dem som en redan nämt är en Piepan, nu är det avhängigt lite med att vilken Cal dem har, Omega Electronic om den fungerar så är det en peng med, Seamaster måste man titta närmare på.

Kaplans ex kan hjälpa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback