Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 02:56
  #1
Medlem
Kommer vi snart kunna att klona fram våra egna organ ?
Fler någon annan metod som inte stöds bort.
eller liger det långt fram i tiden?
Citera
2018-04-15, 07:37
  #2
Medlem
Beror nog lite på. Enkla organ, i situationer där den som får organet annars säkerligen skulle dö, det kan vi nog se i regelmässigt bruk inom 10 år.
Men fall med mer komplexa organ, eller där det inte är fråga om liv eller död för patienten, där är utmaningarna och de potentiella konsekvenserna av organkollaps allvarligare, där är det nog frågan om betydligt längre väntan.
Citera
2018-04-15, 10:07
  #3
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Orsaken varför vi inte klonar har med att det finns ett förbud mot detta. Vi klonar inte människor av flera anledningar, som verkar vettiga. En anledning är att det är förbjudet att exprimentera på människor.

Därför står det stilla.

Jag skulle vilja se ett OK på genmanipulering av etnicitet. Då kan svarta och asiatiska män och kvinnor få de barn som de verkligen vill ha - vita och blonda.

Om svarta eller asiater får välja så vill dem hellre vara vit än brun.
Citera
2018-04-15, 17:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Orsaken varför vi inte klonar har med att det finns ett förbud mot detta. Vi klonar inte människor av flera anledningar, som verkar vettiga. En anledning är att det är förbjudet att exprimentera på människor.

Därför står det stilla.

Jag skulle vilja se ett OK på genmanipulering av etnicitet. Då kan svarta och asiatiska män och kvinnor få de barn som de verkligen vill ha - vita och blonda.

Om svarta eller asiater får välja så vill dem hellre vara vit än brun.
Pengar gör så att organ snart kommer.
för stor lönsamhet och någon stat eller företag gör det ändå.
Klona organ snar jag inte människor.
Israel ligger lagt framme.
Citera
2018-04-15, 17:39
  #5
Medlem
(FB) Hur ställer ni er till odling av organ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback