Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-09, 17:25
  #13
Avstängd
Ekonomistas avatar
Min blodtryck idag är 130/70 och enligt läkaren bra. Men läkarna har hittat helicobacter pyroli i min avföring.

Jag äter nexium kur i 7 dagar och få se om de hjälper. Jag har fortfarande smal avföring och diare ibland. Annars kommer jag gå på en endoskopi eller nåt.

Hursomhelst är mina symtomer följande.

Smal avföring
Diare
Ibland väldigt grov avföring
Dunk i övre del av magen
Ont ibland i övre del av magen
Känns som något sitter i analen
Stöt som liknar elektricitet i bröstet.
Domningskänsla i bröstet och allmänt konstig känsla i beöstet
Andfåddhet eller typ täpp i näsan och har svårt att dra in luft. Testade rensa näsan med nösspray och nasonex samt sån där spruta som sprutar in vatte och rensar. Men inget hjälper. Hör även brusöjud i örat eller huvud typ tssssssss. Sedan så vibrerar eller drar det i nerver eller what ever the fuck strax under min underläpp och haka.

Jag har tagit studieuppehåll från studier nu igen pga detta. Om ja inte blir frisk innan sommaren då kommer ja på riktigt balla ur då 4 år har gått snart.


Väntar på kbt terapi men allvarligt jag svär att jag 100% tycker att det är slösseri med tid. Ska ändå ditt.
__________________
Senast redigerad av Ekonomista 2018-05-09 kl. 17:27.
2018-05-09, 19:50
  #14
Medlem
abcabcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
...
Smal avföring
Diare
Ibland väldigt grov avföring
Dunk i övre del av magen
Ont ibland i övre del av magen
Känns som något sitter i analen
Stöt som liknar elektricitet i bröstet.
Domningskänsla i bröstet och allmänt konstig känsla i beöstet
Andfåddhet eller typ täpp i näsan och har svårt att dra in luft.
...
Som flera sagt tidigare så är det med stor sannolikhet så att dina problem beror på hälsoångest, alltså att du har ångest och oro i kroppen, och att den har fokuserat på att du skulle ha en allvarlig fysisk sjukdom, och att de även genererar de symtom som du har.

Det är bra att du kommer att få behandling via KBT, det tror jag är helt rätt behandling för dig.

Jag tycker att du skall ge KBT en ärlig chans, och ta den behandlingen seriöst, för visst vore det verkligen bra om det vore just det som är problemet? Försök peppa dig och intala dig att det är en bra idé, oberoende vad du innerst tycker. Tar du det inte seriöst och motiverat kommer det att misslyckas.
2018-05-09, 20:24
  #15
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcabc
Som flera sagt tidigare så är det med stor sannolikhet så att dina problem beror på hälsoångest, alltså att du har ångest och oro i kroppen, och att den har fokuserat på att du skulle ha en allvarlig fysisk sjukdom, och att de även genererar de symtom som du har.

Det är bra att du kommer att få behandling via KBT, det tror jag är helt rätt behandling för dig.

Jag tycker att du skall ge KBT en ärlig chans, och ta den behandlingen seriöst, för visst vore det verkligen bra om det vore just det som är problemet? Försök peppa dig och intala dig att det är en bra idé, oberoende vad du innerst tycker. Tar du det inte seriöst och motiverat kommer det att misslyckas.

Jag vet inte om du läst mina tidigare inlägg men jag ska gå på kbt terapi. Jag bara väntar på plats då det finns inte idag. Men bakomliggande orsaken till att jag valde att göra en självremiss till psykolog är pga av tjatande från min vc och läkare som inte tagit mig på allvar.

Jag har besökt många ggr akuten och vc och på så sätt skapat en bild av mig själv där jag kan uppfattas som en person med ångest och depression.

Men om vi ska vara ärliga så har läkarna endast fokuserat på hjärtat och friskförklarat mig där. Men vad gäller höga bltr och ögonen så har de inte hittat orsaken. Sedan så har jag aldrig undersökt magen. Detta pga de fokuserade mest på hjärtat.

Min teori är att jag är sjuk och har något i magen. Sedan så är det också medicinen som med sina biverknibgar gör att jag upplever sjukdomskänsla. Kombinera detta med att man samtidigt är rädd att vara allvarlugt sjuk.

Letar för fullt nu efter läkare privat eller inte. Så ja kan bli frisk och gå vidare.

Mina tändet skakar också eller käkan vibrerar oberoende om ja är glad eller deprimerad så har den gjort i snart 8 månader.

Jac tror innerligen att det finns något konkret och sjukdoms relaterad bakom mina problem
2018-05-09, 20:45
  #16
Medlem
abcabcs avatar
Du säger att du har en "läkare som inte tagit mig på allvar", jag tror nog att han / hon har tagit dig på allvar, men kanske en annan tro på vad som är dina problem, och att det är hälsoångest snarare än att någon allvarlig fysisk sjukdom eller psykisk sjukdom.

Angående akuten så måste de fokusera på om det finns någon livshotande eller riktigt allvarlig sjukdom, antingen fysisk (alltså kroppslig) eller riktigt allvarlig psykiska sjukdom, och i och med att du inte har det, så kan de inte, och ska de inte göra något mer utan (lite tråkigt kan tyckas) hänvisa till vårdcentralen.

Sedan vet jag att tillgänglighet till psykolog och KBT är olika i Sverige, så det kan vara lite svårt att få den hjälpen (om det inte är akuta allvarliga psykiska problem, som du ändå inte tycks ha). Men det är ju bra att du ändå nu tycks stå på kö på något sätt för det, ta var på det på bästa sätt!

Alla dina symtom med hjärta, smärta bröstkorg, andning, mage, ögon, blodtryck passar mycket väl in på ångest. Det är typiska ångestsymtom.

Ångest kan ge extrema symtom som blindhet, förlamning, dövhet, svimning, medvetslöshet och när sedan när ångesten minskar gå över helt så blir personen som normalt igen. Inte för att skrämma dig utan mer för att förklara hur konstiga och extrema symtom av ångest kan vara.
__________________
Senast redigerad av abcabc 2018-05-09 kl. 20:56.
2018-05-11, 06:31
  #17
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Jag vet inte om du läst mina tidigare inlägg men jag ska gå på kbt terapi. Jag bara väntar på plats då det finns inte idag. Men bakomliggande orsaken till att jag valde att göra en självremiss till psykolog är pga av tjatande från min vc och läkare som inte tagit mig på allvar.

Jag har besökt många ggr akuten och vc och på så sätt skapat en bild av mig själv där jag kan uppfattas som en person med ångest och depression.

Men om vi ska vara ärliga så har läkarna endast fokuserat på hjärtat och friskförklarat mig där. Men vad gäller höga bltr och ögonen så har de inte hittat orsaken. Sedan så har jag aldrig undersökt magen. Detta pga de fokuserade mest på hjärtat.

Min teori är att jag är sjuk och har något i magen. Sedan så är det också medicinen som med sina biverknibgar gör att jag upplever sjukdomskänsla. Kombinera detta med att man samtidigt är rädd att vara allvarlugt sjuk.

Letar för fullt nu efter läkare privat eller inte. Så ja kan bli frisk och gå vidare.

Mina tändet skakar också eller käkan vibrerar oberoende om ja är glad eller deprimerad så har den gjort i snart 8 månader.

Jac tror innerligen att det finns något konkret och sjukdoms relaterad bakom mina problem

Det är brukligt att få tid till kbt-utbildad psykolog inom ett par veckor. Jag tror ärligt talat inte du anstränger dig. Dessutom är det svårt att dra någon nytta av KBT om man är övertygad om att man är dödssjuk.

Med tanke på alla undersökningar vården gjort på dig måste man ändå säga att ”läkarna” tagit dig på allvar. Mer än normalt.

Hur går det med viktminskningen då?
2018-05-11, 23:55
  #18
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det är brukligt att få tid till kbt-utbildad psykolog inom ett par veckor. Jag tror ärligt talat inte du anstränger dig. Dessutom är det svårt att dra någon nytta av KBT om man är övertygad om att man är dödssjuk.

Med tanke på alla undersökningar vården gjort på dig måste man ändå säga att ”läkarna” tagit dig på allvar. Mer än normalt.

Hur går det med viktminskningen då?

De hitta helicobacter i min mage och de har aldrig kollat min mage. De har endast kollat ögonen och hjärnan samt binjure och hjärta samt undersökt mina hormoner.

Jag tränar inte nu i snart 2 veckor då jag fått myskelbristning i vänstra foten pga jag gick 9 km varje dag i 2 mån. Jag har gått upp 3kg. Ska börja igen med träningen. Annars är mitt bltr bra 130/70.

Dock så är jag yr oftast samt vibrerar eller rycker till i min depressor labii inferioris. Och har även tryck 2cm under bröstbenet och hela magen vibrerar. Sedan så har jag tinitus nu i 4 månader.
Väntetiderna är långa där jag bor
2018-05-21, 18:29
  #19
Avstängd
Ekonomistas avatar
hade blodtrycks mätning idag och hade 118/78 i blodtryck.

Passade på att fråga om byte av min medicin pga blodtrycksmediciner eller något ger mig biverkningar. Jag känner tomhet i bröstet och som om bröstet ej existerar samt surrar det något inuti. Hade som sagt helicobacter pyroli och käkade nexium kur och läkaren säger att jag ska vänta 6 månader på att se hur jag mår lol.

Jag har väntat i snart 4 år.
Jag har tagit återigen studieuppehåll från skolan.
Mår riktigt konstigt, min hela bröst och mage vibrerar och när jag anstränger mig så känns det som om något ska spricka inuti, dessutom så har jag fått en grand canyon hål mitt i magen, typ en grop eller något. Dessutom så bajsar jag fortfarande pennor.

Påpekade detta till läkaren och han skickar inte mig till endoskopi WTF måste jag suga hans kuk mannen.

Fick minskad dos av blodtrycksmedicin och ska se vad som händer, har även tagit kontakt med en privat klinik angående endoskopi.

Vad gäller min blodtryck utredning, samt ögon utredning och hjärta, ja det har de lagt på hyllan wtf. De vill att jag ska bara käka piller i resten av mitt liv, är helt åt helvete med svenska sjukvården seriöst.

Funderar på att åka ner till serbien eller danmark och genomgå undersökningar där, då det är billigt samt är jag fortfarande en medborgare där.

Fyfa Sverige, Fyfan säger jag.
2018-05-23, 03:38
  #20
Medlem
Strychnos avatar
Eftersom TS inte kan hålla sig ifrån att bloggposta så låses tråden.

/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback