Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-15, 00:39
  #13
Medlem
8711s avatar
Så svarar en favoriserad person som gullats med i flera år nu i media som inte är van vid att bli emotsagd. Som inte tål andras åsikter. Som inte tänker finna sig i att man kan tycka annorlunda än makten och prioritera andra frågor än det politiskt korrekta etablissemanget.

Alla makthavare har ju lagt sig till med detta att alla andra med andra åsikter är "troll", "falska nyheter", "Ryssland" osv. Om man inte är för massinvandring, genusfeminism och allt annat trams dessa landsförrädare vill syssla med för att förstöra vårt land och för vårt folk.

Ett svagt och ynkligt beteende som förstör politiken, debatten, valrörelsen och i förlängningen samhället.
Citera
2018-04-15, 00:43
  #14
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Nej inte alls. Det är du som greppar halmstrå för att komma undan. Jag tar honom på orden och tolkar inte vad han säger. "Ett tips är att gå till val på frågor som faktiskt betyder något"
Han ifrågasätter inte vikten ens. Han menar att jämställdhetsfrågor är betydelselösa
Att han även skriver "svenska folket är för smarta för att gå på någon som enbart viftar med armarna och skriker jämställdhet" förbättrar ju inte direkt saken. Snarare gör honom ännu mer korkad.
Så jag rycker inte ut något på fel sätt ur texten och jag övertolkar inte. Skulle ana att jag undertolkar honom, men det vet jag ej.

Nej, du har fel. Han ifrågasätter inte jämställdheten (det spelar egentligen ingen roll även om han gjorde det). Han säger aldrig att jämställdhetsfrågor är betydelselösa. Utan att Sara Darius-frågan är betydelselös för jämställdheten. När vi faktiskt har riktiga problem i det här landet och då hjälper det så klart inte om någon skriker om "jämställdhet" utan att göra något åt alla våldtäkter ect. ect. ect..

Personligen tycker jag att jämställdhet är trams. Och om nu "lucas" skulle ha sagt så spelar det som sagt ingen roll. Annie ska inte hålla på och mobba väljare på det sättet. Det borde vara under hennes värdighet att agera så.
Citera
2018-04-15, 00:53
  #15
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nej, du har fel. Han ifrågasätter inte jämställdheten (det spelar egentligen ingen roll även om han gjorde det). Han säger aldrig att jämställdhetsfrågor är betydelselösa. Utan att Sara Darius-frågan är betydelselös för jämställdheten. När vi faktiskt har riktiga problem i det här landet och då hjälper det så klart inte om någon skriker om "jämställdhet" utan att göra något åt alla våldtäkter ect. ect. ect..

Personligen tycker jag att jämställdhet är trams. Och om nu "lucas" skulle ha sagt så spelar det som sagt ingen roll. Annie ska inte hålla på och mobba väljare på det sättet. Det borde vara under hennes värdighet att agera så.
Nej i detta fall har jag rätt. Och du har helt fel. Du får inte ens tag i det halmstrå du försöker greppa.
"Ett tips är att gå till val på frågor som faktiskt betyder något"
"svenska folket är för smarta för att gå på någon som enbart viftar med armarna och skriker jämställdhet"
är tillräckligt tydligt. Skall det tolkas annorlunda har han verkligen misslyckats och bör genast krypa tillbaka. Han fick smaka på och det var han värd.
Och om du anser att jämställdhetsfrågor är trams är vare sig relevant eller speciellt intressant.
Nu börjar dina argument bli allt tunnare. Kanske ditt nästa svar endast innehåller ord som att jag är galen?
Citera
2018-04-15, 01:02
  #16
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Nej i detta fall har jag rätt. Och du har helt fel. Du får inte ens tag i det halmstrå du försöker greppa.
"Ett tips är att gå till val på frågor som faktiskt betyder något"
"svenska folket är för smarta för att gå på någon som enbart viftar med armarna och skriker jämställdhet"
är tillräckligt tydligt. Skall det tolkas annorlunda har han verkligen misslyckats och bör genast krypa tillbaka. Han fick smaka på och det var han värd.
Och om du anser att jämställdhetsfrågor är trams är vare sig relevant eller speciellt intressant.
Nu börjar dina argument bli allt tunnare. Kanske ditt nästa svar endast innehåller ord som att jag är galen?

Jag tolkar Lucas precis så som han skriver.

Det är du som lägger in ord på munnen på honom.

Men värst av allt är att ditt infallsvinkel är helt irrelevant för Annies irrationella hets mot en helt vanlig väljare som ställer en helt harmlös fråga.
Citera
2018-04-15, 01:53
  #17
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Annie Lööf lägger upp en bild där hon stödjer någon Sara Darius från Akademin (har inte följt skiten är helt ointresserad) och babblar om jämställdhet.

En väljare ifrågasätter specifikt och respektfullt vari Sverige skulle ligga efter när det gäller jämställdhet, helt utan personangrepp eller glåpord.

Då väljer Annie att ryta till och ber denna förmodade "internet troll" att krypa tillbaka under sin sten, och att denna "troll" då ska visas upp som bevis för varför jämställdhet behövs i Sverige.

En ren idiotisk reaktion på en ganska harmlös fråga.

Original länk från Annies Twitter:
https://twitter.com/annieloof/status/984697653039640576

Skärmdump ifall Annie tar bort inlägget:
https://twitter.com/Leidero/status/985193846068928512

Är det verkligen lämpligt för en partiledare för ett Riksdagsparti att verkligen bete sig så här mot helt vanliga väljare?

Kommer media att ta upp detta?

Kommer det att bli några konsekvenser öht?
Det finns absolut situationer där man kan be någon att krypa tillbaks under sin sten, men i det här fallet var det ju helt obefogat. Frågan han ställde var relevant och höll god ton. så om nåt visar det ju på Lööfskans brist på argument varför hennes tweet bara framstår som ett ytligt populistiskt utspel.
Citera
2018-04-15, 02:08
  #18
Medlem
Annie Lööf är egentligen kommunist, hon råkade bara gå med i fel parti. Ränderna går aldrig ur en, i Annies fall avslöjar hårfärgen henne. Man undrar hur det skulle gå med Centerns jämställdhet med ytterligare 30 miljoner muslimmän i Sverige?
Citera
2018-04-15, 02:13
  #19
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Nej inte alls. Det är du som greppar halmstrå för att komma undan. Jag tar honom på orden och tolkar inte vad han säger. "Ett tips är att gå till val på frågor som faktiskt betyder något"
Han ifrågasätter inte vikten ens. Han menar att jämställdhetsfrågor är betydelselösa
Att han även skriver "svenska folket är för smarta för att gå på någon som enbart viftar med armarna och skriker jämställdhet" förbättrar ju inte direkt saken. Snarare gör honom ännu mer korkad.
Så jag rycker inte ut något på fel sätt ur texten och jag övertolkar inte. Skulle ana att jag undertolkar honom, men det vet jag ej.

Håller med.
@factnotfeel uttryckte sig klumpigt och bjöd Lööf på en enkel liten twitter seger som säkert kan stärka henne något bland hennes följare. Ska man sätta dit en offentlig person får man göra bättre ifrån sig eller kliva tillbaka och hoppas att nån annan kan göra jobbet bättre, nu blev det istället baktändning..
Citera
2018-04-15, 02:25
  #20
Medlem
OliverCromwells avatar
Samhällsnytt tar upp Annies idioti.

https://samnytt.se/centerledaren-ann...nder-sin-sten/

Frågan är nu om MSM tar upp det.

Kan ni tänka er hur de skulle ha agerat om Åkesson skulle ha skrivit likadant?
Citera
2018-04-15, 02:44
  #21
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Väljarföraktet tilltar i politikerkåren. Det är nog en förklaring till att politierna nu söker sig
extrema missnöjesväljargrupper som Muslimska brödraskapet och Al-Shabob.

Om väljarna vill återfå politikernas förtroende så är det dags att de börjar diskutera frågor som är viktiga i politikernas vardag istället för att hålla på och tjata om sina meningslösa svennebananliv.

Bra gjort av Annie att visa Lucas var skåpet skall stå!
Citera
2018-04-15, 04:05
  #22
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Samhällsnytt tar upp Annies idioti.

https://samnytt.se/centerledaren-ann...nder-sin-sten/

Frågan är nu om MSM tar upp det.

Kan ni tänka er hur de skulle ha agerat om Åkesson skulle ha skrivit likadant?

Meningen var säkert att MSM skall ta upp det.
Man kan inte jämföra med Åkesson, Annie behövde detta för att visa att hon är "en stark kvinna" som "inte tar nån skit" och "står för sina åsikter". Rent image-bygge.
Citera
2018-04-23, 12:59
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
"Ett tips är att gå till val på frågor som faktiskt betyder något"
Han ifrågasätter inte vikten ens. Han menar att jämställdhetsfrågor är betydelselösa.
Korkade inlägg får korkade svar.

Fast du publicerar ju riktigt korkade inlägg och får kloka svar.
Citera
2018-04-23, 13:11
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Annie Lööf är egentligen kommunist, hon råkade bara gå med i fel parti. Ränderna går aldrig ur en, i Annies fall avslöjar hårfärgen henne. Man undrar hur det skulle gå med Centerns jämställdhet med ytterligare 30 miljoner muslimmän i Sverige?

Parti och åsikter hör inte ihop. Annie Lööf gick med i Centerpartiet därför att hennes pappa var med i Centerpartiet och kunde fixa in henne på ledande poster.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback