Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-14, 14:18
  #1
Medlem
Electrocutioners avatar
Har du moto g5? Är den bra eller dålig, alltså för priset?
Citera
2018-04-14, 15:16
  #2
Medlem
Dödskallevarning!
Har en Moto G5Plus. Den fungerar i övrigt OK, men jag har ett Google WiFi Mesh nätverk hemma. Moto-n vägrar koppla upp sig, eller visar överföringshastigheter på 0,01-0,05MBit/sek ett tag, och sedan tappar den kontakten.

Har ett långt support-ärende med Lenovo/Motorola om detta. Dom har förmått mig göra mycket mätningar, skicka in mycket data etc, men sedan blev det helt tyst. Alltså inte ett pip. Jag öppnade ett nytt support-ärende och frågade vart mitt gamla ärende tagit vägen. Då svarade dom något oförskämt och opassande. I princip sade dom att dom inte kommer att fixa felet, eller att dom inte kan fixa felet, men att dom vägrar köpa tillbaka luren.

Googla gärna på Moto G5Plus och Google WiFi. Hundratals, kanske tusentals, diskussioner om detta. Vädjanden om hjälp, men inga lösningar.

Ett företag som inte tar hand om sina kunder och inte levererar fungerande produkter. Jag tänker inte köpa några mer produkter från det företaget. (Har tre Moto telefoner av tidigare modeller som jag är nöjd med, men nu får det vara nog!)
Citera
2018-04-14, 15:27
  #3
Medlem
Electrocutioners avatar
Tack för ditt svar. Jag tänkte köpa MOTO G5, inte G5 plus. Hoppas detta problemet angår endast G5 plus och inte MOTO G5.
Citera
2018-04-14, 15:56
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electrocutioner
Tack för ditt svar. Jag tänkte köpa MOTO G5, inte G5 plus. Hoppas detta problemet angår endast G5 plus och inte MOTO G5.
Jag läste recensionerna hos prisjakt och där klagar vissa på liknande problem med WiFi för vanliga Moto G5, visserligen kom det nyligen en uppdatering men vet inte om problemet är helt löst.
Ett par alternativ i samma prisklass kan vara:

ZTE A6 LITE
Nokia 3

Kan du tänka dig att handla från utlandet så håller Cubot bra kvalité och är prisvärd för vad man får t.ex
Cubot X18 (Skickas från Tyskland)
Cubot H3 6000 mAh batteri!
Citera
2018-04-14, 16:01
  #5
Medlem
fejsetnr1s avatar
Har en och är jättenöjd. Faktiskt bättre än vad jag hade väntat mig,,,
Citera
2018-04-14, 16:13
  #6
Medlem
Electrocutioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag läste recensionerna hos prisjakt och där klagar vissa på liknande problem med WiFi för vanliga Moto G5, visserligen kom det nyligen en uppdatering men vet inte om problemet är helt löst.
Ett par alternativ i samma prisklass kan vara:

ZTE A6 LITE
Nokia 3

Kan du tänka dig att handla från utlandet så håller Cubot bra kvalité och är prisvärd för vad man får t.ex
Cubot X18 (Skickas från Tyskland)
Cubot H3 6000 mAh batteri!

Tack för detta! 4 mycket bra alternativ! Nu blir jag helt förvirrad.
Citera
2018-04-14, 16:14
  #7
Medlem
Electrocutioners avatar
Ja...jag tror jag ska köpa den.
Citera
2018-04-14, 16:17
  #8
Medlem
Electrocutioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Har en och är jättenöjd. Faktiskt bättre än vad jag hade väntat mig,,,

Ja...jag tror jag ska köpa den.
Citera
2018-04-14, 16:22
  #9
Medlem
Dödskallevarning!
Har en Moto G5Plus. Den fungerar i övrigt OK, men jag har ett Google WiFi Mesh nätverk hemma. Moto-n vägrar koppla upp sig, eller visar överföringshastigheter på 0,01-0,05MBit/sek ett tag, och sedan tappar den kontakten.

Har ett långt support-ärende med Lenovo/Motorola om detta. Dom har förmått mig göra mycket mätningar, skicka in mycket data etc, men sedan blev det helt tyst. Alltså inte ett pip. Jag öppnade ett nytt support-ärende och frågade vart mitt gamla ärende tagit vägen. Då svarade dom något oförskämt och opassande. I princip sade dom att dom inte kommer att fixa felet, eller att dom inte kan fixa felet, men att dom vägrar köpa tillbaka luren.

Googla gärna på Moto G5Plus och Google WiFi. Hundratals, kanske tusentals, diskussioner om detta. Vädjanden om hjälp, men inga lösningar.

Ett företag som inte tar hand om sina kunder och inte levererar fungerande produkter. Jag tänker inte köpa några mer produkter från det företaget. (Har tre Moto telefoner av tidigare modeller som jag är nöjd med, men nu får det vara nog!)
Citera
2018-04-14, 17:09
  #10
Medlem
En Moto G5 fungerar bra bra kamera och allt
Citera
2018-04-14, 18:24
  #11
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electrocutioner
Ja...jag tror jag ska köpa den.
Drar du dig från att handla utomlands så finns olika Cubot inom Sverige också som jag var mycket nöjd med och har blivit populär i bl.a England för sin kvalité till låg kostnad:
Cubot X18
Cubot Note Plus
Cubot H3
Citera
2018-04-14, 19:24
  #12
Medlem
DoktorNos avatar
Min fru har en G5s plus. Mycket bra telefon som inte har krånglat med nånting sen den köptes för ca ett år sen. Innehåller ett minimum av förinstallerade och oborttagbara appar utan är en ganska ren lur. Den är nästan lika bra som min Nexus 6P. G5s plus är i mitt tycke en av de bästa mobiler du kan hitta under två tusen. Läs gärna recensioner av den. T.ex här: https://m3.idg.se/2.1022/1.688500/moto-g5s-plus
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback