Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-19, 12:06
  #13
Avstängd
Negerpatrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Köp apotekets Aloe vera gel (som egentligen är mot torr och solsvedd hud) ....bättre frisyrgele/vax kan ej hittas.
Dyr men ger ett icke flottigt och mjukt resultat. Tar även bort mjäll.
Jag använder aloevera body gel ibland. Den fungerar utmärkt. Det säga att man kan använda det till vad som helst. oav vilken aloevera det är.


Citat:
Ursprungligen postat av FagWag
Har inte testat någon av dem, men jag skulle definitivt satsa på den första. Kolla innehållet. Jag brukar alltid sitta och läsa om allt innehåll i produkterna jag funderar på att köpa.
Tänkte precis samma sak!

Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Man tappar inte hår av hårprodukter. Förutom om du bleker håret ofta kanske.

Hår är dött och hårsäckarna får sin näring inifrån skalpen.

Hårtransplantation är nog ditt bästa val om du vill ha kvar håret, dyrt men värt det för många.

Känner en på jobbet som gjorde detta. Fast man kan förstöra håret rejält om man använder vissa produkter, skalpen kan dessutom också slitas då vad hud tar in näring, jag menar vår hårbotten alltså. Så produkter påverkar. Jag tror det mesta är genetiskt.

Fins folk som har kvar sitt långa tjocka hår när de är 50 bast.

Jag undrar dock lite angående detta med transplantation, kommer mitt hår växa snabbare än vad den gör nu? Alltså jag menar i samma takt som den gjorde för 6 år sedan då det bäxte på fortare.

Kommer mitt hår bli lika tjockt som innan?

Har även hört att det ej går att tappa det planterade håret. Och att det tas från nacken. Man kan tydligen välja hur många strån man vill plantera dessutom? Desto mer desto dyrare. Fast det görs väl ej i SVerige? Har för mig att många reser utomlands och gör detta.

Vänligen!
Citera
2018-06-11, 13:56
  #14
Medlem
Jag köpte precis en waxburk som hette Headtoy Fiber Glaze på Lyko.se. Kostar 79kr och riktigt bra. Kört mycket Renati och D:fi innan och detta var faktiskt till och med bättre med hög stadga. Har också haft problem med hårbotten men inte av detta!
Citera
2018-06-11, 21:31
  #15
Medlem
Försök att undvika massa kladd håret, det sliter trots att hårprodukter ska vara "Miljövänliga" eller "Skonsam" eller vad det nu kan vara. Använder wax sällan men de gånger som jag använt det så har det varit för det mesta D:fi eller Schwarzkopf got2b Phenomenal. Dessa kanske inte är bästa på marknaden men det är minst 100x bättre än Daxwax
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback