Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-14, 00:22
  #1
Medlem
Gloriosos avatar
Skulle vilja höra folkets tankar kring något så enkelt och uppenbart men ack så otänkbart (?) som barnlicens.
Det är så enkelt som det låter: vi behöver tillstånd för att köra bil, för att utöva vissa yrken, för att hantera vapen, för att bo i ett land...men inte för att ta ansvar över en annan människa.

Vansinnigt är bara förnamnet.

Min plan är följande: alla män steriliseras vid födseln (mer humant och nödvändigt än omskärelse) medan alla kvinnor för evigt kommer att slippa p-piller.
Abort kommer att minimeras, kondom kommer bara att användas för std, jordens befolkning kommer att normaliseras i antalet och människorna som föds kommer att bli av MYCKET högre kvalitet.
Brott kommer att sjunka, krig att minska, svält att upphöra, miljön förbättras....you name it.

När en man visat sig värdig att ha ett barn (fått licens) efter en viss ålder (över 25 är mitt förslag) åtskilliga tester (psykologiska, fysiska, lämplighet som far) välfungerande ekonomi, fläckfri brottsregister, arbete, inget beroende etc etc avsteriliseras han för ETT barn. Visar han sig vara funktionell kan man tillåta ett till barn. Med tanke på jordens aktuella överbefolkning skulle jag tillåta ett maximum av 3 barn vid exeptionella fall.
Kvinnan skulle inte bli utsatt för något, möjligen något lämplighetstest i samband med bra fysik för barnafödsel och åldersgräns. Det skulle falla på mannens lämplighet att kunna välja ”den rätta”.
Barn som föds utan licens omhändertas omedelbart av en statlig myndighet bestående av ”proffsföräldrar”.
Jag kan inte förstå att vi ännu inte sett lagförslag för detta SPECIELLT i tredje världen där det man minst behöver är fler munnar att föda och fler människor att förstöra.

Sammanfattning:

a) massterilisering av samtliga nyfödda män
b) striliseringen avbryts när licens erhålls
c) kvinnor behöver inte ”oroa sig”
d) stora delar av världsproblemen löses.

Invändningar?
__________________
Senast redigerad av Glorioso 2018-04-14 kl. 00:25.
Citera
2018-04-14, 00:33
  #2
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Skulle vilja höra folkets tankar kring något så enkelt och uppenbart men ack så otänkbart (?) som barnlicens.
Det är så enkelt som det låter: vi behöver tillstånd för att köra bil, för att utöva vissa yrken, för att hantera vapen, för att bo i ett land...men inte för att ta ansvar över en annan människa.

Vansinnigt är bara förnamnet.

Min plan är följande: alla män steriliseras vid födseln (mer humant och nödvändigt än omskärelse) medan alla kvinnor för evigt kommer att slippa p-piller.
Abort kommer att minimeras, kondom kommer bara att användas för std, jordens befolkning kommer att normaliseras i antalet och människorna som föds kommer att bli av MYCKET högre kvalitet.
Brott kommer att sjunka, krig att minska, svält att upphöra, miljön förbättras....you name it.

När en man visat sig värdig att ha ett barn (fått licens) efter en viss ålder (över 25 är mitt förslag) åtskilliga tester (psykologiska, fysiska, lämplighet som far) välfungerande ekonomi, fläckfri brottsregister, arbete, inget beroende etc etc avsteriliseras han för ETT barn. Visar han sig vara funktionell kan man tillåta ett till barn. Med tanke på jordens aktuella överbefolkning skulle jag tillåta ett maximum av 3 barn vid exeptionella fall.
Kvinnan skulle inte bli utsatt för något, möjligen något lämplighetstest i samband med bra fysik för barnafödsel och åldersgräns. Det skulle falla på mannens lämplighet att kunna välja ”den rätta”.
Barn som föds utan licens omhändertas omedelbart av en statlig myndighet bestående av ”proffsföräldrar”.
Jag kan inte förstå att vi ännu inte sett lagförslag för detta SPECIELLT i tredje världen där det man minst behöver är fler munnar att föda och fler människor att förstöra.

Sammanfattning:

a) massterilisering av samtliga nyfödda män
b) striliseringen avbryts när licens erhålls
c) kvinnor behöver inte ”oroa sig”
d) stora delar av världsproblemen löses.

Invändningar?

Borde det inte finnas en minimum gräns för hur länge dom måste vara ihop innan också?
Typ minst 1 år så att dom kan bevisa att det är seriöst och att dom fungerar bra ihop?
Citera
2018-04-14, 00:37
  #3
Medlem
Ibland blir jag ändå lite glad över insatsen här fick din hjärna jobba efter bästa förmåga. Tumme upp.
Citera
2018-04-14, 00:42
  #4
Medlem
Pallestroms avatar
Barnlicens absolut.

Och även för att öppna nån form av restaurang verksamhet eller ännu enklare typ gatukök.
Ett ställe som serverar mat iaf, det tycker jag också borde kräva någon licens!
Citera
2018-04-14, 00:44
  #5
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
Ibland blir jag ändå lite glad över insatsen här fick din hjärna jobba efter bästa förmåga. Tumme upp.


Kliver in med den där sarkastiska humorn som bara han själv skrattar bäst åt.
Hey Lunds universitet ringde!
Du glömde lämna tillbaka matte boken och dina 3-tums glasögon.
Citera
2018-04-14, 00:46
  #6
Medlem
franges avatar
Skall även de med framstjärt som identifierar sig som män steriliseras? Och de penisbärare som inte identifierar sig som män, hur gör du med dem? Tänk på att du inte får diskriminera någon!
Citera
2018-04-14, 00:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Skulle vilja höra folkets tankar kring något så enkelt och uppenbart men ack så otänkbart (?) som barnlicens.
Det är så enkelt som det låter: vi behöver tillstånd för att köra bil, för att utöva vissa yrken, för att hantera vapen, för att bo i ett land...men inte för att ta ansvar över en annan människa.

Vansinnigt är bara förnamnet.

Min plan är följande: alla män steriliseras vid födseln (mer humant och nödvändigt än omskärelse) medan alla kvinnor för evigt kommer att slippa p-piller.
Abort kommer att minimeras, kondom kommer bara att användas för std, jordens befolkning kommer att normaliseras i antalet och människorna som föds kommer att bli av MYCKET högre kvalitet.
Brott kommer att sjunka, krig att minska, svält att upphöra, miljön förbättras....you name it.

När en man visat sig värdig att ha ett barn (fått licens) efter en viss ålder (över 25 är mitt förslag) åtskilliga tester (psykologiska, fysiska, lämplighet som far) välfungerande ekonomi, fläckfri brottsregister, arbete, inget beroende etc etc avsteriliseras han för ETT barn. Visar han sig vara funktionell kan man tillåta ett till barn. Med tanke på jordens aktuella överbefolkning skulle jag tillåta ett maximum av 3 barn vid exeptionella fall.
Kvinnan skulle inte bli utsatt för något, möjligen något lämplighetstest i samband med bra fysik för barnafödsel och åldersgräns. Det skulle falla på mannens lämplighet att kunna välja ”den rätta”.
Barn som föds utan licens omhändertas omedelbart av en statlig myndighet bestående av ”proffsföräldrar”.
Jag kan inte förstå att vi ännu inte sett lagförslag för detta SPECIELLT i tredje världen där det man minst behöver är fler munnar att föda och fler människor att förstöra.

Sammanfattning:

a) massterilisering av samtliga nyfödda män
b) striliseringen avbryts när licens erhålls
c) kvinnor behöver inte ”oroa sig”
d) stora delar av världsproblemen löses.

Invändningar?

Lagförslag? Hur många tror du kommer att rösta för att låta staten bestämma om ens barn ska tvångssteriliseras och sedan få en statistiskt sett liiten chans att få sprida sina gener?

Vem fan litar du på som kan göra dessa bedömningar?

Men resultatet kunde kanske bli bra. Det blir ju liksom två flugor i en smäll. Vi får ett utökat lebensraum, samtidigt dopar vi oss genetiskt.
Citera
2018-04-14, 00:54
  #8
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
Ibland blir jag ändå lite glad över insatsen här fick din hjärna jobba efter bästa förmåga. Tumme upp.

Utveckla gärna, du låter efterbliven men får här chansen att bättra dig.
Citera
2018-04-14, 00:54
  #9
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Borde det inte finnas en minimum gräns för hur länge dom måste vara ihop innan också?
Typ minst 1 år så att dom kan bevisa att det är seriöst och att dom fungerar bra ihop?

Sant, bör också räknas in.
Citera
2018-04-14, 00:59
  #10
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groople
Lagförslag? Hur många tror du kommer att rösta för att låta staten bestämma om ens barn ska tvångssteriliseras och sedan få en statistiskt sett liiten chans att få sprida sina gener?

Vem fan litar du på som kan göra dessa bedömningar?

Men resultatet kunde kanske bli bra. Det blir ju liksom två flugor i en smäll. Vi får ett utökat lebensraum, samtidigt dopar vi oss genetiskt.

Lita och lita, vem fan litar du på tar hand om dina barn i skolan? Vem fan litar du på när du döms? Vem fan litar du på när du opereras? Vem fan litar du på när du sitter på flygplanet?

Förhoppningvis folk som kan mer än dig i det fältet. Nu handlar det om ”rätten att ha barn” och då hoppar alla i taket just för att man föreställer sig att det är en rätt. Man misstar sig.
I ett samhälle där andra får stå ut med din dysfunktionalitet är det min rätt att slippa dina barn som gäller.
Citera
2018-04-14, 01:02
  #11
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skall även de med framstjärt som identifierar sig som män steriliseras? Och de penisbärare som inte identifierar sig som män, hur gör du med dem? Tänk på att du inte får diskriminera någon!

De får visa sin lämplighet för att bli adoptivföräldrar precis som i nuläget. Där har du ett exempel på hur detta redan till en viss grad appliceras utan att någon tycker något speciellt.
Citera
2018-04-14, 01:04
  #12
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Sant, bör också räknas in.


Vad händer om man missköter sitt föräldraskap och redan har 3 barn?

Tex.

Får nya osunda värderingar ( tex blir miljöpartist)

Eller lämnar kärnfamiljen?

Vart hamnar dessa barn istället?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback