Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-20, 11:33
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Ha! Som spelade El condor pasa på gatan och krängde okända visor på CD. Fasen vad trevlig deras gästvisit var men man kände ju sorg å deras vägnar att sitta färggranna, bruna och leende på Drottninggatan och möta blickar av bleka eller förbirusande i toppluvor. Måtte de hittat ett trivsammare klimat.
Citera
2022-01-20, 11:36
Medlem
holmiums avatar
Gatumusiker är i allmänhet lättare att fördra än tiggande zigenare från Rumänien som säger "hej hej".

Gatumusikerna ger någon form av motprestation för bidragen dom får. Är dom kass har man ingen anledning att ge dom något.
Citera
2022-01-20, 11:43
Medlem
trickydicks avatar
Marknaden för CD-försäljning dog när folk inte hade CD längre. Dom kanske finns på Spotify nu.
Citera
2022-01-20, 11:43
Medlem
Zunars avatar
Jag minns dessa också. Det brukade stå ett stort gäng utanför Åhlens vid T-Centralen och lira på 90-talet. Jävligt svängig musik var det så jag saknar dem.
Citera
2022-01-20, 11:48
Medlem
Bra spaning. 😁 Ingen aning om var de är nu. Men, sommar, Stockholm och panflöjtsgänget på Drottninggatan utanför Åhléns. Magiskt! 😄😊
Citera
2022-01-20, 12:07
Medlem
Bret-Harts avatar
Jättemarsvinen kanske åt upp dom?
Citera
2022-01-20, 12:10
Medlem
grungewhores avatar
Många år sedan blev vi jagade av en hel orkester i gamla stan efter att en vän till mig sagt något ofördelaktigt om en av dem. vi var kanske fem och de var plötsligt en jävla massa. inte förrän en av oss drog vapen skingrades de. dödsföraktet hos panflöjtande indianer 😂
Citera
2022-01-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sista gången jag såg några var nog på en marknad i Tyskland för 4-5 år sedan. Nu under pandemin har nog spelmöjligheterna varit rätt kass.

En polare till mig bodde granne med deras "högkvarter" i Landskrona. Var nog minst 15 år sedan. Dom var lugna & skötsamma, bodde typ 15 pers i en 4-rummare. Gick upp tidigt på mornarna & försvann iväg med bil & tåg till olika destinationer i Sydsverige, för att sitta & tuta på järnvägsstationer & liknande.

Gissar att dom åkt hem till Peru igen.

Det var nog ungefär 15 år sedan jag såg min sista panflöjtsindian i Sverige. Om jag inte minns fel var det på Nossebro vårmarknad. Hur stort område täckte Landskrona-gänget av? Var alla Peruaner? Kunde alla i "högkvarteret" lira? Minns att man ibland såg en cd-spelare gömd i närheten för att fixa playback.
Citera
2022-01-20, 12:14
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foil
Det var nog ungefär 15 år sedan jag såg min sista panflöjtsindian i Sverige. Om jag inte minns fel var det på Nossebro vårmarknad. Hur stort område täckte Landskrona-gänget av? Var alla Peruaner? Kunde alla i "högkvarteret" lira? Minns att man ibland såg en cd-spelare gömd i närheten för att fixa playback.
De lirade på sina panflöjter, playbacken var kompet. CD-spelaren var inte gömd.
Citera
2022-01-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De lirade på sina panflöjter, playbacken var kompet. CD-spelaren var inte gömd.

Aha! Då har jag gett dom oförtjänt lite cred! Får kompensera om dom dyker upp igen.
Citera
2022-01-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jättemarsvinen kanske åt upp dom?

Lustigt nog är titleln på det South-Park-avsnittet Pandemic.
Citera
2022-01-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Tiggarna är huvudsakligen Zigenare från Rumänien. Rumänien är ett EU-land om tillhör västblocket.

Så borde du inte skriva "tiggare från väst" i stället ?
Nej, Rumänien ligger i Östeuropa. Både före, under och efter kalla kriget var det en öststat.
Senast redigerad av SirDuke 2022-01-20 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in