Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 23:06
  #1
Medlem
charlieudayhs avatar
Tja!

Spontanköpte en Honda CBR 954 2002 eftersom jag inte har bilkörkort för tillfället och har nu kört den två gånger, ungefär 30 mil totalt då jag irrade bort mig i Stockholm när GPSen dog vid andra tillfället jag körde den.
Ville ha ett fordon och slippa oroa mig för polisen när jag saknar bilkörkort, dom har inte en chans mot den där.

Har aldrig kört MC förut, bara moped, 125 cc dirtbike och 85 cc cross en gång.
När jag hämtade hojen vågade jag inte provköra den först, jag köpte den utan att testa eftersom det kändes pinsamt om jag skulle trilla/gasa över, ville köra iväg när ingen såg.

Hemresan gick bra, kom upp i 160 km/h på en 80-sträcka vilket var läskigt då jag aldrig kört MC förut och inte kände till området.

Andra gången jag körde blev en långresa eftersom GPSen dog och jag åkte vilse i Sthlm.
När jag skulle åka iväg hade jag fått varning om att jag inte får köra den utan körkort, så jag smet iväg på den och hade lite bråttom.
Taggade upp på bakhjulet när jag slängde i 2an eftersom jag var lite stressad, har aldrig kört på bakhjulet förut, så nu har jag iallafall testat det också.

Mätaren visade 170 km/h på motorvägen, men den blippade fram olika hastigheter och kunde inte bestämma sig, 166 km/h, 33 km/h, 170 km/h etc under 10 sek, men det var minst 170 km/h men kändes dock som minst 200 km/h vid något tillfälle, vågade inte titta på mätaren då.

Så den går iallafall rätt snabbt, var snabbare än alla fordon mellan Uppsala och Stockholm.

Hur som helst, hade helst velat ha kvar den över sommaren och fortsätta köra utan körkort samt köra med lite eltejp på regplåten för att byta bokstäver för att den inte ska länkas till mig.
Men för att göra folk nöjda, undvika problem och sluta leka med döden ska jag därför sälja den nu.
Den är både avställd och oförsäkrad då försäkring gick på 3,5k och det var för dyrt tyckte jag.

Nog om irrelevant skit.

Jag undrar vad jag kan sälja den för? Kan inget om MC, köpte den för 30.000.

Honda CBR 954 2002.
150 hk.
73** mil.
18 ägare med mig.
Importerad.
Kanske dags för en service.
Helsvarta kåpor med kolfiberdekaler, lite lagade eftersom den har stuntats med. Inget man ser om man står bredvid den dock, måste kolla noga för att se det.
All el funkar fint, går fint i motor och låda.
Bra däck.

Vad kan jag lägga ut den för?

Har ett stuntkit också, sidoprylar ifall man ramlar och även en sån där man sätter i bak så man inte kör över när man kör på bakhjulet.
Tror kittet är oanvänt och värt mellan 4-6k.

Separat annons för MC och för kittet, eller tror ni folk som köper en sån hoj vill köpa kittet också?

Tex.
32.000 för MC och stuntkittet?
28.000 för bara MC?
3.000 för kittet?

Vad är skiten värd ungefär? Den går utav bara helvete iallafall.

EDIT: Avgassystemet är utbytt mot ett mindre snyggare, och den hörs på flera kilometers avstånd.
Det lär ju ha kostat några tusen.
__________________
Senast redigerad av charlieudayh 2018-04-13 kl. 23:08.
Citera
2018-04-13, 23:45
  #2
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Inte för att vara sån men...en 954 som det stuntats med, 7300 mil, 18 ägare och importerad och i det skicket du beskriver så är den inte värd mycket.
Du har iaf betalt alldeles för mycket för den.
Jag skulle tippa runt 20 000, men jag ser den närmast som skrot. Kanske 25 papp om du skickar med allt och då är jag nog för snäll ändå.
Sorry.
__________________
Senast redigerad av Skrik & Panik 2018-04-13 kl. 23:50.
Citera
2018-04-16, 23:38
  #3
Medlem
En mint ca 50k men din är sliten och många ägare, max 20k
Citera
2018-05-24, 20:54
  #4
Medlem
Stunthoj och importerad höjer inte direkt värdet. Står mätaren på över 7K mil och ingen service bok eller kvitton på servicar så skulle jag säga mellan 10-15K att den är värd i mina ögon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback