Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-13, 21:12
  #1
Medlem
Hur kommer det sig att folk förväntar sig att man ska lägga klubbrivaliteten åt sidan när man ser Tre Kronor spela? En difare är difare även om han har en Tre Kronor-tröja på sig. Jag buade och skrek "djurgårdsjävel" åt Andreas Engqvist i en landskamp häromåret och vägrade applådera när Gabriel Landeskog nätade. När jag förklarade varför åt en som opponerade sig varför jag gjorde som jag gjorde sade vederbörande: "Äh, i landslaget gäller inte sånt, då hejar man lika mycket på alla. Det är ju ett eget lag".

Helt obegripligt för mig. Som jag skrev - en difare är en difare oavsett tröja på sig och ska behandlas därefter med burop och att man tar avstånd. Någon får gärna förklara varför spelare i iandslaget ska behandlas annorlunda jämfört med klubblaget, varifrån kommer denna skeva uppfattning?
Citera
2018-04-13, 21:17
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Måste man väl inte göra.
Omöjligt ATT göra.
Gäller ju oavsett sport.
Citera
2018-04-13, 21:18
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Nä man måste inte gilla alla. När det gäller fotboll hatade jag Zlatan när han spelade i fotbollslandslaget.
Citera
2018-04-13, 21:18
  #4
Medlem
Eftersom personen i fråga kan hjälpa ditt lag (Tre Kronor) att vinna, så är det väl logiskt att man lägger klubbtillhörighet åt sidan?

Vi är även en rätt liten nation när det gäller folkmängd, så givetvis stödjer man de som representerar oss och kan vinna oss ära.
Citera
2018-04-13, 21:35
  #5
Medlem
Mupp08s avatar
Och du bör behandlas som en kloakråtta. Jävla äckliga horunge.
Citera
2018-04-13, 21:36
  #6
Medlem
Jag är mega (ja så mycket) förvånad över hur stor vikt sport spelar för folk.
Såg en dokumentär om FIFA och dess influenser över världen.

Ett parallellsamhälle man knappt kände till.

Lycka till med det där.
Citera
2018-04-13, 21:36
  #7
Medlem
Lås tråd. Troll.
Citera
2018-04-13, 21:45
  #8
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Hur kommer det sig att folk förväntar sig att man ska lägga klubbrivaliteten åt sidan när man ser Tre Kronor spela? En difare är difare även om han har en Tre Kronor-tröja på sig. Jag buade och skrek "djurgårdsjävel" åt Andreas Engqvist i en landskamp häromåret och vägrade applådera när Gabriel Landeskog nätade. När jag förklarade varför åt en som opponerade sig varför jag gjorde som jag gjorde sade vederbörande: "Äh, i landslaget gäller inte sånt, då hejar man lika mycket på alla. Det är ju ett eget lag".

Helt obegripligt för mig. Som jag skrev - en difare är en difare oavsett tröja på sig och ska behandlas därefter med burop och att man tar avstånd. Någon får gärna förklara varför spelare i iandslaget ska behandlas annorlunda jämfört med klubblaget, varifrån kommer denna skeva uppfattning?


Jag hatar dig, jag hatade zlatan i landslaget
Citera
2018-04-13, 21:50
  #9
Medlem
Andersdamaans avatar
Finns inget tvång att man ska gilla någon bara för att det är landskamp! Däremot så är det ju fånigt att inte applådera framgångarna bara för det råkar vara en från "Fiendeklubben" som nätar!
Landslaget går före Gnaget, iaf för mig som är betalande medlem i AIK sedan trettio år tillbaka!
Citera
2018-04-13, 22:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Eftersom personen i fråga kan hjälpa ditt lag (Tre Kronor) att vinna, så är det väl logiskt att man lägger klubbtillhörighet åt sidan?

Vi är även en rätt liten nation när det gäller folkmängd, så givetvis stödjer man de som representerar oss och kan vinna oss ära.

AIK är mitt lag. Tre Kronor är inte mitt lag. Sen är det trevligt om Sverige vinner i fotboll eller Tre Kronor i ishockey men jag är Gangare i första hand. Svensk i andrahand. På kommande VM kommer jag att gapa mig hes varje gång Zibanejad har pucken om att han är en djurgårdsj-vel.
Citera
2018-04-13, 22:44
  #11
Medlem
Trollfeeders avatar
Om du känner så, så gå på AIK-matcher, inte landskamper.
Citera
2018-04-13, 23:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om du känner så, så gå på AIK-matcher, inte landskamper.

Detta. Sååå mycket detta.


Visst kan man ogilla en spelare, men man behöver inte bete sig som en idiot för det. Låt bli att jubla då när en Djurgårdare gör mål, men håll okvädesorden för dig själv.

Vad gör du när spelare byter klubb? Låt mig gissa. Du beter dig som en idiot.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback