Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 20:25
  #1
Medlem
postvagns avatar
Sökte lite, men hittade inget matnyttigt.

Vill veta om det finns/förs statistik om inlägg, användare osv här på Flashback. Dvs helt anonymt, men så man kan se de stora trenderna. T.ex. om det postas jättemycket fredagkvällar efter 21 eller annat. Visst, det kan säkert kopplas till integritet, men iom att alla medlemmar förhoppningsvis håller sig anonyma borde det gå att ta fram såna saker utan att det blir konstigt.

Finns det liknande tråd, får MOD gärna länka den ett tag innan denna förpassas till papperskorgen.
Citera
2018-04-13, 20:28
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Sökte lite, men hittade inget matnyttigt.

Vill veta om det finns/förs statistik om inlägg, användare osv här på Flashback. Dvs helt anonymt, men så man kan se de stora trenderna. T.ex. om det postas jättemycket fredagkvällar efter 21 eller annat. Visst, det kan säkert kopplas till integritet, men iom att alla medlemmar förhoppningsvis håller sig anonyma borde det gå att ta fram såna saker utan att det blir konstigt.

Finns det liknande tråd, får MOD gärna länka den ett tag innan denna förpassas till papperskorgen.

Diverse presenteras ju ibland:

(FB) Lite Flashback-statistik
Citera
2018-04-13, 20:30
  #3
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Sökte lite, men hittade inget matnyttigt.

Vill veta om det finns/förs statistik om inlägg, användare osv här på Flashback. Dvs helt anonymt, men så man kan se de stora trenderna. T.ex. om det postas jättemycket fredagkvällar efter 21 eller annat. Visst, det kan säkert kopplas till integritet, men iom att alla medlemmar förhoppningsvis håller sig anonyma borde det gå att ta fram såna saker utan att det blir konstigt.

Finns det liknande tråd, får MOD gärna länka den ett tag innan denna förpassas till papperskorgen.

Det skulle jag nog tro, när tex annonsörer frågar kring statistik, metrik m.m. Det är trots allt ett vinstdrivande företag.
Citera
2018-04-13, 20:33
  #4
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Diverse presenteras ju ibland:

(FB) Lite Flashback-statistik

Aha, tack! Inte exakt vad jag var ute efter, men ska def kolla in den tråden mer!

Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
Det skulle jag nog tro, när tex annonsörer frågar kring statistik, metrik m.m. Det är trots allt ett vinstdrivande företag.

Ja, eller hur. Men jag misstänker att den typen av statistik är nåt mellan de som håller i Flashback och annonsörerna? Eller kan det finnas nånstans?
Citera
2018-04-13, 20:36
  #5
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Aha, tack! Inte exakt vad jag var ute efter, men ska def kolla in den tråden mer!



Ja, eller hur. Men jag misstänker att den typen av statistik är nåt mellan de som håller i Flashback och annonsörerna? Eller kan det finnas nånstans?

Lite statistik finns ju att hitta som i inlägget ovan och realtid för dagen på sidhuvudet.
Citera
2018-04-13, 20:42
  #6
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
Lite statistik finns ju att hitta som i inlägget ovan och realtid för dagen på sidhuvudet.

Sant. Hade dock velat ha långa tidsserier och stats på specifika saker. Aja, ska kolla i tråden ovan, eftersom den verkar rimligast.
Citera
2018-04-13, 20:44
  #7
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Sant. Hade dock velat ha långa tidsserier och stats på specifika saker. Aja, ska kolla i tråden ovan, eftersom den verkar rimligast.

Får man fråga varför detta intresserar dig?
Citera
2018-04-13, 20:46
  #8
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Sant. Hade dock velat ha långa tidsserier och stats på specifika saker. Aja, ska kolla i tråden ovan, eftersom den verkar rimligast.

Möjligen om du specificerar vad du vill ha statistik på så kan jag kolla med teknikerna om de kan fixa fram det. Lovar inget dock.
Citera
2018-04-13, 20:47
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Sant. Hade dock velat ha långa tidsserier och stats på specifika saker. Aja, ska kolla i tråden ovan, eftersom den verkar rimligast.

Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
Lite statistik finns ju att hitta som i inlägget ovan och realtid för dagen på sidhuvudet.

Plus...

Antal ämnen, inlägg och besökare visas för varje forumdel.
Antal visningar och svar visas för varje tråd.

Sedan finns ju den här tråden:

(FB) Besöksrekord på forumet igår kväll

Så nog finns det statistik att hitta.
Citera
2018-04-13, 20:55
  #10
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
Får man fråga varför detta intresserar dig?

Äh, varit väldigt passivt aktiv (ej inloggad) på FB under en tid nu och besökt ca 10 trådar väldigt regelbundet, men ser inte riktigt nåt mönster. Dvs, när det händer saker "i den riktiga världen" som relaterar till just vad som hänt angående de ämnena/trådarna. Enbart hobbyintresse. Ingen större konspiration...

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Möjligen om du specificerar vad du vill ha statistik på så kan jag kolla med teknikerna om de kan fixa fram det. Lovar inget dock.

Tack för det! Men det är inte så viktigt som jag verkat fått det att låta. Tycker bara det vore kul om det fanns massa data (som i ett excel-ark) där man med rullgardinsmenyer kunde välja vad man ville se osv. men äh, glöm det. Jag ska spana in tråden som nämnts ovan och nöja mig med det. Tack ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback