Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 07:57
  #133
Medlem
jag antar att det inte finns ett äktenskapsförord så att han mister det mesta av det han jobbat ihop så han bter ihop och har vant sig att bo tillsammans med en psyksjuk idiot som din mamma.
Citera
2018-04-21, 21:08
  #134
Medlem
Någonting annat som jag kom på att jag inte nämnde alls i första inlägget är angående hennes hygien och respekt för andra. Hon hostar väldigt mycket och får därför upp mycket slem i munnen. Hon brukar då spotta ut det i toan och det ser skitvidrigt ut, typ brun/grått slem. Vi har hela tiden sagt åt henne att spola efter sig för det är inte kul att behöva se det precis innan man ska göra sin business men trots det så gör hon aldrig det.
Hon är också väldigt onödigt vulgär. Tex, jag satt och åt min middag i köket och mitt i allt det där hör man hur hon säger med slem i munnen "jag måste gå och spotta" och går in på toan och så sitter jag där och tappar min matlust helt för jag blir äcklad av att behöva visulera det i mitt huvud + höra slemmet i hennes mun, istället för att bara tyst gå till badrummet.

Många gånger kan man också se kiss i toan efter att hon varit där men inget toapapper. Varken spolar eller torkar sig då alltså.

Hon står också och hostar rakt ut i köket fritt fram åt alla håll utan att hålla för och hosta i armvecket eller liknande, många gånger har hon öppnat kylskåpet och hostat rakt in och slutar inte trots att vi säger till.

Asså är det sideffekter av alkohol i många år att man helt enkelt inte fattar? För det här förekommer som mest när hon druckit 2-3 vin glas.
__________________
Senast redigerad av zcrummig 2018-04-21 kl. 21:13.
Citera
2018-04-22, 16:07
  #135
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Någonting annat som jag kom på att jag inte nämnde alls i första inlägget är angående hennes hygien och respekt för andra. Hon hostar väldigt mycket och får därför upp mycket slem i munnen. Hon brukar då spotta ut det i toan och det ser skitvidrigt ut, typ brun/grått slem. Vi har hela tiden sagt åt henne att spola efter sig för det är inte kul att behöva se det precis innan man ska göra sin business men trots det så gör hon aldrig det.
Hon är också väldigt onödigt vulgär. Tex, jag satt och åt min middag i köket och mitt i allt det där hör man hur hon säger med slem i munnen "jag måste gå och spotta" och går in på toan och så sitter jag där och tappar min matlust helt för jag blir äcklad av att behöva visulera det i mitt huvud + höra slemmet i hennes mun, istället för att bara tyst gå till badrummet.

Många gånger kan man också se kiss i toan efter att hon varit där men inget toapapper. Varken spolar eller torkar sig då alltså.

Hon står också och hostar rakt ut i köket fritt fram åt alla håll utan att hålla för och hosta i armvecket eller liknande, många gånger har hon öppnat kylskåpet och hostat rakt in och slutar inte trots att vi säger till.

Asså är det sideffekter av alkohol i många år att man helt enkelt inte fattar? För det här förekommer som mest när hon druckit 2-3 vin glas.

Det påminner också om min far, som knappt dricker alkohol alls. Brist på hyfs bara. Spolar på toaletten gör han dock såvitt jag vet, men just det där vidriga att gå och spotta känner jag igen.
Citera
2018-04-22, 23:30
  #136
Medlem
Lekbarns avatar
Hon uppvisar inga beteende som skulle klassa in på någon diagnos vad jag kan utläsa. Alkoholen är boven i dramat. Ligger det en underliggande psykisk sjukdom bakom? Det kan ingen säga innan hon slutar att dricka.
Citera
2018-04-25, 13:20
  #137
Medlem
Redoxreaktions avatar
TS, jag berättar lite mer om ynkedomen som kallar sig min far, så kan du jämföra och se om det också stämmer in på din mor. Då är AS/OCD mycket sannolikt.

Han är som en enda katalog över tvångstankar och komplex (fast han såklart säger att det är alla andra som har komplex). Han hatar en massa som inte alls angår honom. Han hatar HBTQ-människor. Samtidigt är han inte konsekvent utan ser gärna på Mark Levengood på TV och har gått på After Dark med arbetskamrater. Han hatar män med långt hår, men han hatar också män med rakad skalle. Själv har han pottfrisyr och tror på allvar att folk tycker att det är snyggt. Han hatar också män med skägg. Ett tag hade han en idé om att bögar brukar ha rakad skalle, och sättet som han kom fram till detta visar hur sinnessjuk han är: han hade nämligen sett en bög i något program med Robert Aschberg. Bögen hade inte rakad skalle, men Aschberg har ju det, så med hans sjuka logik hade bögar rakad skalle, även fast Aschberg är hetero...

Han hatar samhället men är samtidigt livrädd för att bryta mot lagen. Han skulle t.ex. aldrig våga regga sig på Flashback och skriva inlägg, för då är han säker på att SÄPO skulle spåra upp honom och sätta honom i fängelse. Däremot ringer han då och då upp makthavare och journalister inom gammelmedierna och skäller hysteriskt över allt han tycker är fel. Han tror att de bryr sig. Han brukar också ringa snuten om några zigenare som han retar sig på vid lanthandeln.

En gång när jag var sex eller sju och hade två kamrater på besök skulle jag blanda saft. Jag råkade spilla lite, som barn ofta gör, och då fick mina kamrater gå hem. En gång när min bror var fem eller sex låste gubbfan in honom på rummet för någon bagatell. Han hoppade då ut från fönstret två meter över marken och sprang ner och satte sig på grannens trappa i bara pyjamas. Där satt han i flera timmar. Som tur var var det ganska varmt ute. När mamma och mormor kom hem påstod det fega kräket att han inte alls hade gjort något och att det bara var min bror som var olydig.

När jag var i övre tonåren fick idioten för sig att jag var bög för att jag inte hade flickvän. Sanningen var att jag ville inget hellre än att ha en flickvän men fick ingen för att jag var udda och blyg. Sedan, när jag verkligen började träffa tjejer, så försökte han tvärtom hindra det för att han hade tvångstankar om att jag skulle få könssjukdomar. Detta var innan folk i allmänhet hade mobil, så han försökte hindra mig från att ringa. Dock kunde han inte säga detta rent ut utan påstod bland annat att det var dyrt, trots att han hade för den tiden ovanligt billig telefon genom sitt arbete. Han är full av den här typen av lögner och självmotsägelser. Innerst inne vet han troligen att han har fel i det mesta, men han kan inte förmå sig till att göra sig av med sina jävla vanföreställningar.

När mormor och morfar, mamma, min bror eller jag drack alkohol kom han med förebråelser. Däremot vågade han aldrig konfrontera farfar, som faktiskt var alkoholist större delen av livet och berusad större delen av tiden typ de 40 sista åren. Till på köpet hjälpte han farmor och farfar de sista åren de levde, trots att de aldrig någonsin hade ställt upp för honom.

När han arbetade talade han sällan med mamma när han var hemma, men han ringde henne tio gånger om dagen från arbetet för sitt sjuka kontrollbehovs skull. Om någon arbetskamrat var i närheten var han fjäskande och skämtade, annars var han sitt vanliga odrägliga jag. Han fjäskar alltid för grannar och fjäskade alltid för arbetskamrater på den tiden han arbetade. Dock tror jag att de någonstans genomskådar honom, för han har inte en enda vän.

Han var duktig på sitt arbete och kan snickra och laga bilar. När det gäller precis allt annat så kan han ingenting. Humaniora är helt okänt för honom. Han vet inte skillnaden på filosofi och psykologi. Han är en sådan som tror att doktor enbart är en synonym för läkare. Han har inga genuina känslor. Nu när min mor är svårt sjuk är han med henne nästan hela tiden, men det är snarare för att hans cirklar rubbas genom att hon är sjuk och kanske döende än för att han har äkta omtanke.

Jag borde starta en egen tråd...
Citera
2018-05-11, 00:25
  #138
Medlem
fermions avatar
Livet är bittert när man märker att man faktiskt måste betala skulderna man drog på sig, och att filmer har rätt när de säger att man måste skratta varje dag och hålla fast vid sina drömmar. Det har din mamma glömt eller aldrig trott på - kanske pga sin barndom, kanske slump - kanske bara feghet. Du kan älska henne men klarar du av att älska det äckliga? det är frågan din självföraktande mamma ställer till dig.
Svaret är: bryt dig loss. respektera dig själv *och* din mor. skratta varje dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback