Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 14:55
  #1
Medlem
Är det sjuk humor att tycka det är kul när över- och medelklassen ger pengar i form av bidrag och upprätthållande av andra statliga funktioner? Dom skulle ju tjäna mer på att ta pengarna själva, men istället är dom snälla så dom låter andra bara chilla. Vilken är den roligaste skatten som får dig att skratta?

Några av mina personliga favoriter:
Fordonsskatten - Pengarna åker rakt in i statskassan
Tv-licensen - Betala för din egen indoktrinering
Inkomstskatt inom offentlig sektor - Få tillbaks pengar av staten för att sedan ge tillbaka 30% och få tillbaks en bråkdel av den totala statskassan i nästa lönekuvert
Alkoholskatten - Sup för att glömma den skatt du betalade för att glömma den sup som gjorde statskassan så full
Citera
2018-04-13, 20:34
  #2
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TillTheEndMyFriend
Är det sjuk humor att tycka det är kul när över- och medelklassen ger pengar i form av bidrag och upprätthållande av andra statliga funktioner? Dom skulle ju tjäna mer på att ta pengarna själva, men istället är dom snälla så dom låter andra bara chilla. Vilken är den roligaste skatten som får dig att skratta?

Några av mina personliga favoriter:
Fordonsskatten - Pengarna åker rakt in i statskassan
Tv-licensen - Betala för din egen indoktrinering
Inkomstskatt inom offentlig sektor - Få tillbaks pengar av staten för att sedan ge tillbaka 30% och få tillbaks en bråkdel av den totala statskassan i nästa lönekuvert
Alkoholskatten - Sup för att glömma den skatt du betalade för att glömma den sup som gjorde statskassan så full
Trängselskatten i Göteborg, det är troligtvis världens minsta stad med trängselskatt.
Utöver detta har de en förseningsavgift på 500 kr, om man glömmer att betala. Fick en faktura på 9 kr som kostade mig 509 kr istället, tror att dom har som affärsidé att tjäna pengar på folk som slarvar.

Dock mitt fel att jag hade missat fakturan, då den bara skickats till minmyndighetspost.se
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback