Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 13:18
  #1
Medlem
Jag skaffade nyligen binnance och har en blygsam summa splittrad mellan 5-6 valutor. Min tanke är att försöka mig på att trade:a och försöka växla mellan de olika valutorna så bra som möjligt och helt enkelt försöka förutsäga när en kryptovaluta går upp och en annan går ner.
Min första tanke var att jag skulle växla mellan dollar och en aktuell kryptovaluta och hela tiden köpa tillbaka i dollar eftersom den rör sig mindre. Men det alternativet verkar vad jag förstår inte finnas på sidan och kanske heller inte är den bästa och mest lönsamma.

Men när jag kollat på grafer över olika kryptovalutor så tycker jag att det verkar som om de ofta följer ungefär samma uppgångar och fall. Så frågan är om det är någon större idé att växla fram och tillbaka mellan olika, vad tycker ni?

Vilka valutor har mest kontrast till varandra när det gäller upp och nedgång?
Och finns den korrelation i så stor skala som jag tycker det verkar som?
Citera
2018-04-13, 14:01
  #2
Medlem
Det är väl bara att räkna på saken, hitta dom som är minst korrelerade - eller helst negativt. Sen borde du väl kunna göra det samma mot Euro och dollarn. Då borde du i teorin kunna hedgea.
Citera
2018-04-13, 14:52
  #3
Avstängd
finanshajen-s avatar
Tips på krypto som är bra för nybörjare (eller investerare med lägre kapital): POE.

På Binance så handlar du kryptos med dollar. Om du säljer en krypto så får du dollar tillbaka. Detta är standard och jag vet inte om jag missförstår dig när du säger att "alternativet inte verkar finnas på sidan"... Jo?

Eftersom det är Binances plattform så kan du även sälja kryptos och få deras egen krypto "BNB" tillbaka. Dom stödjer även ETH på samma sätt.

Jag tycker du gör rätt i att investera i olika valutor. Tänk dock på att INTE sälja så fort du får en nedgång. Kryptos är som aktier på steroider med ADHD. Jag köpte POE en kväll och hoppades på det bästa morgonen efter. När jag vaknade så sålde jag och fick 2000:- profit av en investering på ca 15,000:-. Hade jag dock hållt mig vaken i några timmar till och sålt så hade jag fått över 30,000:- profit... Den gick alltså spikrakt uppåt, men hann dala en bra bit innan jag sålde.

Jag rekommenderar att du skaffar en app till din telefon som håller koll på kurserna. Jag använder "Delta". Jag har ställt in att när <krypto> når värde <värde> så plingar telefonen till. Skitbehändigt!

Lycka till med dina kryptos, och investera inte alla dina pengar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback