Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-12, 23:31
  #1
Medlem
Hallå! Jag funderar på att ta svamp och har funderat på det ett tag.
Finns dock en liten sak som gör mig skeptisk, nämligen att man kan få ökad hjärtrytm/puls av hallis-svamparna. Stämmer det? Och i vilken grad isåfall?
De få gångerna då jag rökte lite maja nu i somras gav mig en äcklig känsla i hjärtområdet, samtidigt som jag fick en väldigt hög puls, fastän jag var hur lugn som helst, med bra set& setting..
Jag mår inte bra i övrigt och är orolig som person.. , kanske någon bakomliggande ångest som sätter sig på hjärtat?
Iallafall så vill jag verkligen ta svamp..
Hur känns det rent kroppsligt när man tar svamp? Kan smärta (bultande hjärta) förstoras vid en snetripp, och höjer svamp ( MM) rent generellt blodtrycket?

Mitt första inlägg, å är trött så ursäkta mig om det är lite oproffsigt, men men
Citera
2018-04-12, 23:45
  #2
Medlem
Jag vet inte så mycket om svamp, men de flesta människor som inte har rökt så mycket marijuana får hög puls därför behöver den höga pulsen inte bero på ångest.
Citera
2018-04-12, 23:50
  #3
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovyle

Jag mår inte bra i övrigt och är orolig som person..

Låter som att det kommer bli en otrevlig upplevelse för dig att käka svamp
Citera
2018-04-13, 05:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovyle
Jag mår inte bra i övrigt och är orolig som person..
Du borde inte ta svamp. Mycket dålig idé om du är orolig av dig.
Citera
2018-04-13, 06:37
  #5
Medlem
Som de andra skrivit så borde du tänka till en eller två gånger innan du bestämmer dig. Svamp kan vara en överväldigande och därför skrämmande upplevelse vilket samtidigt kan vara väldigt helande i det långa loppet. Det kan också vara oerhört kul, en riktig semester för hjärnan. Hur du mår och var du är osv kommer påverka din tripp åt antingen det negativa eller positiva hållet. Att hjärtat bultar när man röker är normalt men tyvärr kan såna tankar förstärkas när man tar psykadelia då det förstärker precis allt.

Väljer du ändå att ta svamp rekommenderar jag en lättare dos i sällskap med en nykter tripsitter på en plats du känner dig trygg i.

Det är onödigt att skrämma upp sig själv men ha respekt inför svampen och kom ihåg, du dör inte och du kommer landa till slut.
__________________
Senast redigerad av fractalbob 2018-04-13 kl. 06:40.
Citera
2018-04-13, 07:14
  #6
Medlem
EbolaTillAllas avatar
En del svampar innehåller gifter vars funkion är att djur skall bli sjuka om de äter svampen. Djuren lär sig då att inte äta dessa svampar igen.

Är det verkligen vettigt att äta sådan svamp?

OnT: Svampgifterna har ofta s k antikolinerg verkan. Effekten på hjärtrytmen blir att den parasympatiska bromsen slås av men pulsstegringen blir ganska måttlig av bara den effekten. Kankse går din puls upp från 70 till 100 eller nåt sånt.

Sedan kan pulsen förstås bli mycket högre om du får ångest men det är ingen direkt effekt av svampgiftet.
Citera
2018-04-13, 08:35
  #7
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockout
Låter som att det kommer bli en otrevlig upplevelse för dig att käka svamp

Jag tänkte exakt samma sak. Jag tycker du ska undvika svamp.
Svaret på frågan är iaf Ja. Man kan få ökad puls av svamp. Hur mkt ökad puls är individuellt
Citera
2018-04-13, 10:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovyle
Hallå! Jag funderar på att ta svamp och har funderat på det ett tag.
Finns dock en liten sak som gör mig skeptisk, nämligen att man kan få ökad hjärtrytm/puls av hallis-svamparna. Stämmer det? Och i vilken grad isåfall?
De få gångerna då jag rökte lite maja nu i somras gav mig en äcklig känsla i hjärtområdet, samtidigt som jag fick en väldigt hög puls, fastän jag var hur lugn som helst, med bra set& setting..
Jag mår inte bra i övrigt och är orolig som person.. , kanske någon bakomliggande ångest som sätter sig på hjärtat?
Iallafall så vill jag verkligen ta svamp..
Hur känns det rent kroppsligt när man tar svamp? Kan smärta (bultande hjärta) förstoras vid en snetripp, och höjer svamp ( MM) rent generellt blodtrycket?

Mitt första inlägg, å är trött så ursäkta mig om det är lite oproffsigt, men men

Cannabis kan ge vissa personer extrem hjärtklappning och noja.
Då jag tar svamp känns det snarare som att mitt hjärta slutat slå och jag dött -allt är fridfullt som den bästa meditationen man kan få. Andra kämpar emot och då kan de sluta hur som helst.

börja med 0.5 av cubensis och se hur du reagerar sedan 1gram nästa månad osv tills du inte vågar ta mera.

Har en sambo som reagerar starkt med hallisar på Cannabis och behöver bara ta 1gram torkat svamp för komma i samma stadier som då jag tar 3-5gram.

Ta svampen själv och se till att du har en sitter i rummet intill eller liknade som du kan nå vid behov.
Att ha personer i samma rum förstör en hel del man känner deras energier och det kan påverka din tripp negativt.

Läs allt om set and settings det är det viktigaste det kommer du förstå efter du provat om du inte fattat det innan.
Citera
2018-04-13, 11:17
  #9
Medlem
Jag brukar vara väldigt medveten om min hjärtrytm puls.. och jag märkte ingenting när jag tog 7g torkad cubensis. Testa be till jesus innan du äter svampen.
Citera
2018-04-13, 18:19
  #10
Medlem
Fraktalbanans avatar
Jag märkte ingen oro eller ökad hjärtrytm mina första gånger jag tog hallisar. Men jag visste inte vad mina förväntningar var heller, blev bra mycket nervösare och hög puls i framtida trippar när jag visste vad det handlade om. Jag var kolugn första gången jag rökte DMT t.ex, gångerna efteråt trodde jag nästan att hjärtat skulle hoppa ur halsgropen bara av kroppens vetskap att jag skulle röka DMT.

TS om du känner stor oro inför det och att du inte är i en bra plats i livet tycker jag inte du ska ta det. Svampar och liknande är inget att leka med om man börjar noja sig och kämpa emot. Men har du en tydlig intention med och har någonting du vill jobba på i dit liv, börja isf med en lätt dos när du instinktivt känner att det är rätt.
Citera
2018-04-13, 22:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
En del svampar innehåller gifter vars funkion är att djur skall bli sjuka om de äter svampen. Djuren lär sig då att inte äta dessa svampar igen.

Är det verkligen vettigt att äta sådan svamp?

OnT: Svampgifterna har ofta s k antikolinerg verkan. Effekten på hjärtrytmen blir att den parasympatiska bromsen slås av men pulsstegringen blir ganska måttlig av bara den effekten. Kankse går din puls upp från 70 till 100 eller nåt sånt.

Sedan kan pulsen förstås bli mycket högre om du får ångest men det är ingen direkt effekt av svampgiftet.

Den svamp som förtärs i strävan efter hallucinogen verkan har ätits sedan urminnes tider, av både djur och människor. En del av de som äter svamp har för vana att kräkas, men detta har snarare att göra med hur magen tar emot den än att svampen skulle vara giftig eller skadlig.
Citera
2018-04-14, 00:05
  #12
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Den svamp som förtärs i strävan efter hallucinogen verkan har ätits sedan urminnes tider, av både djur och människor. En del av de som äter svamp har för vana att kräkas, men detta har snarare att göra med hur magen tar emot den än att svampen skulle vara giftig eller skadlig.

Har du en källa på att djur äter dessa svampar?

Det kan förstås finnas djur som utvecklat en förmåga att inte påverkas av gifterna - de har ju då lätt att hitta mat om andra djur ratar svampen - men jag skulle alltså vilja ha något som bekräftar att Klas Klättermus går runt i Hacke-Back-skogen och hallucinerar helt obrydd över att han då blir ett lätt byte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback