Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 23:29
  #1
Medlem
Är tjejer dissiga mot andra tjejer på t.ex. Messenger?
Om ni t.ex. frågar en småbekant tjej om ni ska hitta på nåt eller bara ta en kopp kaffe, förekommer det ofta att hon med flit inte tittar på meddelandet eller rent av struntar i att svara?

Så gör aldrig mina killkompisar, men några av mina tjejkompisar gör så ibland (och då menar jag kompisar å inte tjejer jag är intresserad av). Det är uppenbart att vi bara är vänner och vi har trevligt när vi hänger.
Jag är inte tjatig eller jobbig heller för den delen.

Jag undrar liksom om tjejer göra såhär mot andra tjejkompisar eller bara mot killkompisar?
__________________
Senast redigerad av AnkAnus 2018-04-12 kl. 23:36.
Citera
2018-04-13, 10:59
  #2
Medlem
Mintafs avatar
tjejer är garanterat mer dryga än killar, kolla bara på bråken. Ifall du bråkar med din killkompis så löser ni det på 30min-1 timma. Tjejer kan gå runt i flera år och grummla sig över att ena tjejen tittade konstigt på en kille som den andra tjejen gillade. Tjejer bedömmer och är mer allmänt dryga än vad killar är. tyvärr.
Citera
2018-04-13, 11:16
  #3
Medlem
Det är allmänt känt att tjejer bråkar mer mellan varandra (särskilt om småsaker) än vad killar gör mellan varandra.

Hur de är på messenger vet jag inte mycket om, förutom att de skitsnackar otroligt mycket mellan varandra. Sen har jag svårt att tänka mig att en vuxen kvinna skulle visa sitt ansikte utåt på ett dåligt sätt mot någon annan direkt, oavsett hur hon tycker om henne. Men indirekt så går det bra.
Citera
2018-04-13, 12:13
  #4
Medlem
Mooons avatar
Snarare att killar/män vill att det ska vara så, därför är det "allmänt känt". Ni vill ha catfight, ni vill gyttjebrottning. Rädslan är att kvinnor stöttar varandra som i aktuella Metoo, då blir det jobbigt värre.


Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Det är allmänt känt att tjejer bråkar mer mellan varandra (särskilt om småsaker) än vad killar gör mellan varandra.

Hur de är på messenger vet jag inte mycket om, förutom att de skitsnackar otroligt mycket mellan varandra. Sen har jag svårt att tänka mig att en vuxen kvinna skulle visa sitt ansikte utåt på ett dåligt sätt mot någon annan direkt, oavsett hur hon tycker om henne. Men indirekt så går det bra.
Citera
2018-04-13, 16:13
  #5
Medlem
De tjejer jag känner är inte så egocentrerade som du verkar vara.

Om någon inte läst eller svarat på ett meddelande så antar de inte att det är en aktiv diss, utan fattar att den andra tjejen antagligen bara missat eller glömt, eller haft det ovanligt stressigt på sistone.

Så man backar och hör kanske av sig igen någon vecka senare, eller väntar bara in att läget lugnat ner sig för den andra tjejen.

No biggie liksom.
Citera
2018-04-13, 16:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar

Om någon inte läst eller svarat på ett meddelande så antar de inte att det är en aktiv diss, utan fattar att den andra tjejen antagligen bara missat eller glömt.
jag snackar om när de uppenbarligen struntar i att svara, alternativt smygtittar utan att gå in i messenger. Klart man får ett sånt här svar av såna som dig.

Är du ens tjej? Klart du inte är...
Citera
2018-04-13, 16:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkAnus
jag snackar om när de uppenbarligen struntar i att svara, alternativt smygtittar utan att gå in i messenger. Klart man får ett sånt här svar av såna som dig.

Exempel:

Två tjejer sitter och fikar och pratar om hur oroliga de är för sin kompis. Under tiden får en av tjejerna ett meddelande på messenger. Hon läser push-notisen, men öppnar självklart inte appen och svarar av respekt för tjejen som sitter mitt emot. Sen glömmer hon av meddelandet ett par timmar eller några dagar.

True story. Ingen diss. Sånt händer hela tiden. Inget konstigt med det. Folk sitter inte klistrade framför sina telefoner och väntar på att du ska höra av dig för att sedan ”dissa” dig. Folk har liv bara. Där distraktioner uppstår och man glömmer av grejer. Kanske inte dina killkompisar då, men antagligen många av tjejerna du känner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback