Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-12, 21:32
  #1
Medlem
Vad tycker ni, är det värt att ta körkort om man bor i en skapligt stör stad? Där jag bor går det bussar till stan hyfsat ofta, allt mella 10 minuteratrafik under vissa tider på vardagar till 30 minuters trafik när det är som längst tid mellan turer på söndagar och andra helgdagar. Är ganska nära till busshållplatsen ( tar mellan 3 till 5 minuter att gå beroende på hur fort man går). Bor väldigt nära en bra mataffär, apotek och annat service som bibliotek, frisör mm. Enda som känns lite omständigt om jag vill åka till en stormsrknad som Ica Maxi som ligger på andra sidan stan. Sen har jag läst att köpa bil är i så gott som alla fall är en förlust affär då dem förlorar i värde så fort man kör ut genom porten från bilaffären
Citera
2018-04-12, 21:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Vad tycker ni, är det värt att ta körkort om man bor i en skapligt stör stad? Där jag bor går det bussar till stan hyfsat ofta, allt mella 10 minuteratrafik under vissa tider på vardagar till 30 minuters trafik när det är som längst tid mellan turer på söndagar och andra helgdagar. Är ganska nära till busshållplatsen ( tar mellan 3 till 5 minuter att gå beroende på hur fort man går). Bor väldigt nära en bra mataffär, apotek och annat service som bibliotek, frisör mm. Enda som känns lite omständigt om jag vill åka till en stormsrknad som Ica Maxi som ligger på andra sidan stan. Sen har jag läst att köpa bil är i så gott som alla fall är en förlust affär då dem förlorar i värde så fort man kör ut genom porten från bilaffären



JA TA KÖRKORTET jag gjorde inte det och nu när jag har svets licenser så får jag inte mycket jobb alls så ta för helvete körkortet
Citera
2018-04-12, 21:39
  #3
Medlem
[Assman]s avatar
Även om det finns bussar överallt i din närhet som går varje minut så kommer en bil och ett körkort garanterat få dig att aldrig vilja åka kommunalt igen.
Citera
2018-04-12, 21:39
  #4
Medlem
199702042s avatar
Livsglädje att äga en bil, ta körkort.
Köp en begagnad bil istället för ny så kanske den går upp i värde med åren istället.
Citera
2018-04-12, 21:41
  #5
Medlem
Ett körkort är till stor fördel, även om du inte äger bil.

I jobbsammanhang, hyrbil över helgen, hyrbil utomlands
Citera
2018-04-12, 21:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Vad tycker ni, är det värt att ta körkort om man bor i en skapligt stör stad? Där jag bor går det bussar till stan hyfsat ofta, allt mella 10 minuteratrafik under vissa tider på vardagar till 30 minuters trafik när det är som längst tid mellan turer på söndagar och andra helgdagar. Är ganska nära till busshållplatsen ( tar mellan 3 till 5 minuter att gå beroende på hur fort man går). Bor väldigt nära en bra mataffär, apotek och annat service som bibliotek, frisör mm. Enda som känns lite omständigt om jag vill åka till en stormsrknad som Ica Maxi som ligger på andra sidan stan. Sen har jag läst att köpa bil är i så gott som alla fall är en förlust affär då dem förlorar i värde så fort man kör ut genom porten från bilaffären
Det är svindyrt att ta körkort numera , även om dina föräldrar ställer upp. Om jag vore dig så skulle jag skaffa mig ett fejk-körkort bara för att visa upp på anställnings intervjuer.
Citera
2018-04-12, 22:13
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Varför liksom inte ta körkort? Du måste liksom ha ett körkort. Det bara är så. Tänk på friheten att bara kunna köra iväg när du vill. Varför fan finna anledning till att inte ha körkort? Alla borde ha ett. Det är extremt B att inte ha ett körkort.
Citera
2018-04-12, 22:21
  #8
Medlem
Servals avatar
Ja oavsett om du köper bil eller ej så har du nytta av ett körkort. Du kanske behöver tillgång till bil ibland och kan då hyra en bil. Du kanske söker ett jobb där du behöver körkort osv.
Citera
2018-04-12, 22:25
  #9
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Man behöver inte ha en bil för att ha körkort.

Så ställ dig två separata frågor: Har jag någon glädje/nytta av bil? Har jag någon glädje/nytta av körkort?

Körkort kan vara väldigt bra och kul att ha. Det kan främja din karriär. Vara till nytta när du behöver flytta prylar. Vara till glädje när du reser. Och en miljon andra saker som inte är bundet till att du måste äga en bil.
Citera
2018-04-12, 22:50
  #10
Medlem
Attalions avatar
Kan bara hålla med andra att även om det känns som att du inte behöver det så skadar det verkligen inte att ha det! Väntade flera år med att ta kortet och nu efter att jag fått det känns det bra att ha. Visst jag använder det inte jätteofta då jag inte direkt behöver det (plus har ingen bil) men det har öppnat upp arbetsmarknaden markant och förstås på fritiden så har man en annan frihet.

Dyrt men värt när du väl har det så kör på det tycker jag!
Citera
2018-04-12, 23:19
  #11
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Köp en bil och bestäm sen vetja
Citera
2018-04-12, 23:43
  #12
Avstängd
DRD4s avatar
Pinsamt med vuxna människor som är så passiva så dom inte ens vill ta körkortet.

Vill du sitta i baksätet eller ha kontroll över ditt liv?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback