Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-19, 01:23
  #13
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Detta är en fråga som allt oftare håller mig vaken om nätterna. När började bodknoddarna egentligen med sitt smått infantila hejande? Jag menar då förrättningar av snabbköpstyp, inte äldre typer med betjäning över disk.

Jag tror att det var under 80-talet, men jag kan ha fel.

Skedde på 90-talet och det kändes väldigt konstigt i början. Vadå, "hej"? Du känner väl för fan inte mig!

På 80-talet var folk mer vettiga och höll sig för goda för att blanda ihop det personliga med kommersialism. Det var också rent allmänt en mindre förljugen tid.
Citera
2018-04-19, 01:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Detta är en fråga som allt oftare håller mig vaken om nätterna. När började bodknoddarna egentligen med sitt smått infantila hejande? Jag menar då förrättningar av snabbköpstyp, inte äldre typer med betjäning över disk.

Jag tror att det var under 80-talet, men jag kan ha fel.

I min lokala matvarubutik är kassörskorna väldigt trevliga. Dom hälsar artigt och önskar mig alltid en trevlig kväll, trevlig helg, god jul, osv Mycket trevligt och det uppskattar man som kund.
Citera
2018-04-19, 19:44
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
I min lokala matvarubutik är kassörskorna väldigt trevliga. Dom hälsar artigt och önskar mig alltid en trevlig kväll, trevlig helg, god jul, osv Mycket trevligt och det uppskattar man som kund.

Trevligt! Det har dock inte med diskussionen att göra.
Citera
2018-04-19, 19:46
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Trevligt! Det har dock inte med diskussionen att göra.

ont: Kassörskor där jag bor har sagt hej till mig under hela mitt vuxna liv. Det är inte så många år men ett par iaf.
Citera
2018-04-19, 19:51
  #17
Medlem
Frixys avatar
Sent 80-tal. Det var ett himla jiddrande om att alla som jobbade i butik skulle gå charmkurser då. När charmkursen uppfanns förändrades allt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback