Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 21:01
  #1
Medlem
Blinkersreglage och dylikt har börjat tappa färgen på texten som står på dem. T ex turn, horn, high beam osv.

Hur fyller man i så att texten sitter ordentligt? Har penslar och t o m de smalaste jag har blir för tjocka för att komma in i textspåren utan att kladda ner reglagen. Så frågan som lyder är om det finns bättre sätt att göra detta på?
Citera
2018-04-12, 21:13
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japzlover
Blinkersreglage och dylikt har börjat tappa färgen på texten som står på dem. T ex turn, horn, high beam osv.

Hur fyller man i så att texten sitter ordentligt? Har penslar och t o m de smalaste jag har blir för tjocka för att komma in i textspåren utan att kladda ner reglagen. Så frågan som lyder är om det finns bättre sätt att göra detta på?

Pensla på och torka bort överfödet med en trasa med tinner funkar
Citera
2018-04-13, 06:59
  #3
Medlem
Chronicals avatar
En tandpetare doppad i någon tålig enkomponentfärg
Citera
2018-04-13, 08:04
  #4
Medlem
Ska testa era idéer som jag tror funkar bra på reglagen. Sen har jag också dålig text på instrumentpanelen men där är trycket rätt på plasten så det finns inget spår att fylla i. Tror ni vit permanentpenna funkar? Lite osäker om dessa pennor tåler vatten dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback